Honda Africa Twin Forum banner

Atas-terugroepactie

16K views 26 replies 16 participants last post by  ColoATguy  
#1 ·
Mijn Honda-dealer waar mijn atas wacht op een brandstofpomp vertelde me dat Honda 2 dagen geleden een terugroepactie heeft uitgevaardigd voor de atas vanwege problemen met de brandstoftank en de brandstofpomp. Beter laat dan nooit, denk ik.

#6 ·
Mijn vin gecontroleerd en niets gevonden. Maar mijn 18 ATAS behoort waarschijnlijk tot de laatste productierun van dat modeljaar...

#8 ·
Ik heb gisteren de klantenservice van Honda gebeld en gevraagd naar een terugroepactie en de man zei dat hij er geen had voor de atas-brandstofpompen. Ik voel me een beetje dom dat ik herhaal wat mijn dealer zei, dat er een was uitgegeven. Ik heb geprobeerd mijn dealer te bereiken, maar ik kan de serviceafdeling niet aan de lijn krijgen.
Op dit moment weet ik niet wat ik moet denken, maar elke dag zonder mijn motor draagt alleen maar bij aan mijn ongeluk over de situatie.

#9 ·
Mijn 2018 staat sinds 29 juni in de werkplaats en de dealer verklaart dat de computer 17 augustus aangeeft als de vroegste datum waarop een pomp beschikbaar zal zijn. Ik geloof het niet. Ze hebben de nieuwe tank snel ontvangen, maar er zijn geen pompen in het systeem.

#14 ·
Gisteren mijn fiets teruggekregen na 2 maanden en 6 dagen wachten. De dealer had bijna 3 weken nodig voordat ze de diagnose als tank/pomp correct vaststelden (wat ik ze vertelde toen ik hem afleverde). 400 mijl vandaag en geen probleem.

#18 ·
Mijn ATAS DCT staat nog steeds in de werkplaats (sinds half juli), maar ze hebben me eindelijk verteld dat het de brandstofpomp is en dat de garantie het dekt.
Ik ben er net achter gekomen dat Honda de brandstofpomp kwestie WEL onder garantie zal vallen, maar het duurt eeuwig omdat er zoveel zijn met hetzelfde probleem (althans dat zei mijn dealer). Ik heb mijn motor nog steeds niet terug:(. De laatste keer dat ik erop reed was Alaska/Canada, eerste helft van juli!

Attachments

#21 ·
Net de mijne teruggekregen! Nieuwe brandstofpomp en tank gereinigd, hoop dat het dat is! Honda heeft alles vergoed! Hou van deze motor, zo blij om hem terug te hebben.
Geen problemen sinds de garantie bijna een jaar later. Brandstofpomp en grondige reiniging van de tank lijken de truc te hebben gedaan!

#20 ·
Ik voel me echt gelukkig.

Toen de mijne het begaf, kwam ik er eindelijk achter wat het was, grotendeels dankzij deze site.

In de eerste etappe van een reis van twee weken en 4.500 mijl werd het bij mij echt slecht. Urenlang langs de snelweg, zo slecht...

Toen ik bij mijn eerste stop aankwam, bracht ik hem naar een waardeloze Honda-dealer in Midwest City, Oklahoma. Ondanks telefoongesprekken over hoe ik haast had en hun belofte om "er meteen mee aan de slag te gaan", lieten ze hem 5 dagen liggen. Hebben er niet eens naar gekeken. Ik reed 2+ uur per enkele reis in een vrachtwagen en aanhanger om hem af te leveren en op te halen... Bijna 10 uur rijden in totaal... Ze zijn waardeloos! Beloven niets en leveren niet.

Ik strompelde toen van Hammon, Oklahoma, naar Orlando, FL, en daarna terug naar de omgeving van Washington, DC. Het bleef problemen veroorzaken wanneer de temperaturen de 90 graden Fahrenheit naderden.

Dat was het slechte deel...

Toen ik bijna thuis was, stopte ik bij mijn dealer en sprak met mijn servicemanager. Ik had met hem gesproken toen ik in de buurt kwam. Ze stonden op me te wachten en gaven me een Goldwing-leenmotor. Ik laadde mijn kleren in de Goldwing (einde van een tweeweekse motortocht) en de servicemanager bewaarde mijn ATAS-zachte tassen in zijn kantoor.

ZE HEBBEN HET BINNEN EEN WEEK GEREPAREERD. Hij luisterde toen ik hem vertelde wat er aan de hand was. Hij las de berichten hier en elders die ik hem stuurde, en hij sprong er meteen op. Hij bestelde mijn pomp en vertelde me dat het de laatste in de inventaris was (Sorry jongens... :-( ) Hij liet een stuk ketting in de tank lopen om de losse stukjes af te breken voordat hij hem weer in elkaar zette. Het is sindsdien geweldig.

Ik heb zo'n medelijden met jullie die na mij in de rij stonden, want ik kan me niet voorstellen dat ik mijn motorfiets twee maanden zou verliezen. Ik rijd er elke dag mee...