Honda Africa Twin Forum banner

Avon Trekrider AV84/85 banden

24K views 24 replies 12 participants last post by  Ziggy  
#1 ·
Ik heb niet veel rapporten kunnen vinden over de nieuwe Avon Trekrider AV 84/85 banden. Avon beweert dat het een 50/50 adventure band is, en eerlijk gezegd, ik zou blij zijn met een 70/30 band.

Iemand ervaring met deze nieuwe banden? Ziet eruit alsof ze een evenwichtige compromis zouden zijn voor een band tussen zoiets als de Shinko 804/805 en een meer 90/10 band zoals de OEM of Continental Trail Attack 2s.

Ik heb een set gekocht. Dus ik zal ze testen...

Image

http://www.avonmoto.com/products/adventure-sport/trekrider

#5 ·
Ik ben nieuwsgierig en zal dat blijven. Blijkbaar weet het enige bedrijf in Canada dat deze banden in de aanbieding had, niet meer of ze deze zomer naar Canada zullen verzenden. Hmmm. Jammer, ze zien eruit als een geweldige band en ik heb de Heidenaus, Mefo Explorer (in principe dezelfde) geprobeerd, dus de enige andere 50/50 of 60/40 band die ik misschien als volgende ga proberen is de Metzeler Karoo 3.

Hun volgende band is de Avon Trailrider die er ook veelbelovend uitziet en uitstekende beoordelingen krijgt. Ik hoopte gewoon op meer compromis, neigend naar grind/vuurweg en offroad. Geen volledige terreinband en geen 90/10 banden zoals de Trailrider.

Ik ga deze zomer in plaats daarvan de Shinko 804/805 banden monteren.

Als iemand ze kan proberen, ben ik benieuwd.

#6 ·
Ik ben nieuwsgierig en zal dat blijven. Blijkbaar weet het enige bedrijf in Canada dat deze banden in de aanbieding had, niet meer of ze deze zomer naar Canada zullen verzenden. Hmmm. Jammer, ze zien eruit als een geweldige band en ik heb de Heidenaus, Mefo Explorer (in principe dezelfde) geprobeerd, dus de enige andere 50/50 of 60/40 band die ik misschien als volgende ga proberen is de Metzeler Karoo 3.

Hun volgende band is de Avon Trailrider die er ook veelbelovend uitziet en uitstekende beoordelingen krijgt. Ik hoopte gewoon op meer een compromis in de richting van grind/vuurweg en offroad. Geen volledige terreinband en geen 90/10 banden zoals de Trailrider.

Ik ga deze zomer in plaats daarvan de Shinko 804/805 banden monteren.

Als iemand deze kan proberen, ben ik benieuwd.
Probeer de Mitas E07.... Moet eind april op voorraad zijn in Canada. Probeer http://www.mx1canada.com/ Ik heb ze op 2 motoren gehad en ze zijn geweldig.

Attachments

#11 ·
Ik haal ze over ongeveer een week op in de VS (Montana). Nu ben ik verscheurd. Ik ga van Calgary naar PEI rijden via Noord-Quebec (James Bay) en Labrador (Trans-Labrador) - ongeveer 8.300 kilometer om er te komen. Dan rijd ik rechtstreeks terug naar het westen – ongeveer 5.300 kilometer.

Rapporten voor de E07's variëren van 6.000 tot 15.000 kilometer. Wat haalde u uit de uwe?
De Avon TrekRiders zijn een onbekende factor, maar ik kan me voorstellen dat ze 8.000-10.000 kilometer meegaan (hopelijk meer gezien de concurrentie).

Ik ben een fan van de Mitas E07's. Hoewel ik ze niet op mijn AT heb gebruikt, heb ik ze wel op mijn Super Tenere gebruikt. Ik merkte dat ze uitstekende tractie boden in alle omstandigheden behalve de slechtste offroad-omstandigheden (gladde modder, die onbegaanbaar zou zijn op elke band). Ze gaan lang mee.

Een opmerking daarover. Mijn E07's middenblok had geen slijtage-indicator. De middenblokken gingen tot aan de karkas. Ik merk dat de nieuwere een slijtage-indicator in het midden hebben. Ik noem het een slijtage-indicator, maar ze lijken vrij hoog te zijn en naar mijn mening zitten er nog heel wat kilometers op. Ik kan me voorstellen dat ze, als ze tot dat punt versleten zijn, glad kunnen zijn zoals de Heidenaus op nat wegdek.

Mijn enige kleine kritiekpuntjes waren de overgang tussen rechtop en schuin. In tegenstelling tot banden met een ronder profiel, voelde ik een overgangspunt van rechtop naar schuin. Geen probleem, niet plotseling, maar iets dat me opviel. Ook was het gevoel aan de voorkant op de weg een beetje dof. Niet slecht, maar het doet me denken aan de AT op de standaard Dunlop voorband.

Ik denk dat als ik een lange reis zou maken, ik voor de Mitas zou kiezen.

#10 ·
Het lijkt erop dat Revzilla beide heeft. Dus ik heb een set van elk gekocht en zal naar Montana rijden om ze op te halen. Op voorwaarde dat er geen ongeluk is met hun website die voorraad toont terwijl die er niet is.

#12 · (Edited)
Ik heb vandaag mijn banden opgehaald. De Avon Trekrider 84/85 zien er stoer uit, het profiel is aanzienlijk en de zijwand voelt net zo stijf aan als de Mitas E-07. Even ruw gemeten en de profieldiepte van de achterband is ongeveer 12/13 mm. De enige beschikbare maat voor de achterkant is momenteel 140 80R18, wat nog steeds prima zou moeten passen.

Ik heb hem vergeleken met de Mitas E-07 profielen. De Trekrider is ongeveer 2-3 mm minder diep in het profiel. Ik denk dat ik de Avons toch ga proberen op mijn zomertrip, gewoon om een nieuwe band te proberen die tot nu toe zonder veel anekdotisch bewijs komt. Ze lijken meer geschikt voor rijden op de weg, wat 3/4 of meer van mijn reis is - ze zien er diep genoeg uit om 8-10.000 kilometer te halen, schat ik. We zullen zien hoe lang ze meegaan in juli als ik ga.

Attachments

• Like
Reactions: AdvArt
#13 ·
Ik heb vandaag mijn banden opgehaald. De Avon Trekrider 84/85 zien er stevig uit, het profiel is aanzienlijk en de zijwand voelt net zo stijf aan als de Mitas E-07. Even ruw gemeten en de profieldiepte van de achterband is ongeveer 12/13 mm. De enige beschikbare maat voor de achterkant is momenteel 140 80R18, wat nog steeds prima zou moeten passen.

Ik heb het vergeleken met de Mitas E-07 profielen. De Trekrider is ongeveer 2-3 mm minder diep in het profiel. Ik denk dat ik de Avons toch ga proberen op mijn zomertrip om gewoon een nieuwe band te proberen die tot nu toe zonder veel anekdotisch bewijs komt. Ze lijken meer geschikt voor wegrijden, wat 3/4 of meer van mijn reis is - ze zien er diep genoeg uit om 8-10.000 kilometer te halen, denk ik. We zullen zien hoe lang ze in juli meegaan als ik ga.

#14 ·
Heb de Avon Trekriders vandaag geĂŻnstalleerd. Heb een snelle rit buiten de stad gemaakt op de snelweg en onverharde wegen. Veel grip op het grind, zelfs op de diepe marmerachtige ondergrond. Had de motor op snelheden boven de maximumsnelheid en ze waren perfect stabiel.

Over twee weken krijgen ze hun grote test door heel Canada.

Attachments

#15 ·
Erg benieuwd hoe deze presteren op nat asfalt. De Mitas E07 en Heidenau K60 hebben bijvoorbeeld de grip op nat wegdek opgeofferd voor duurzaamheid door vrij hard rubber te gebruiken, hopelijk presteren de Avons beter op nat wegdek.

#19 ·
Ik vertrek over twee weken, dus ik zal een volledig rapport geven. Ik heb er nu ongeveer 300 kilometer op zitten en ze zijn echt goed. Goede grip op droog wegdek en goed in het grind (ze bijten). De voorkant is niet zo geaard als een noppenband, maar het is een compromisband en veel beter dan de OEM. De instuur is lineair en iets langzamer om in te vallen dan de OEM-banden, die meer op een sporttoerband lijken.

Ik heb een set Mitas E07s in de garage liggen en de compound voelt ongeveer even hard aan, maar de tijd zal het leren.

Tot nu toe ben ik erg onder de indruk.

#21 · (Edited)
Welnu, ik ben terug van mijn reis door Canada en ik moet zeggen - ik vind deze banden erg goed! Ze zijn uitstekend.

Bijna precies 15.000 kilometer mee gereden voordat de achterband volledig versleten was. De voorband heeft eigenlijk nog wel wat leven.

Ik zou de Trekriders ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een goede 50/50 band.

Hier zijn een paar observaties:

Op asfalt voelde het net zo goed als de Pilot Road 4 Trails die ik op mijn Varadero had - wat veel zegt - ze zijn zo goed.

Ik heb ze op bochtige wegen gepusht, meerdere keren in natte omstandigheden en regen gereden - uitstekend in alle omstandigheden.

Offroad zijn ze stabiel en voorspelbaar en bijten ze goed in het oppervlak. Ik zou zeggen dat ongeveer 10% van mijn tijd op deze banden in grind- en onverharde wegen werd gebruikt. Werkte goed in verdichte aarde, los grind en zelfs havermoutachtige modder. De enige plek waar ze niet goed werkten, waren losse zandige oppervlakken, maar ik vermoed dat alleen een echte noppenband daar zou werken.

Het is een band met een enkele compound en slijt gelijkmatig gedurende zijn levensduur. De banden bleven gemakkelijk te draaien en bochten hetzelfde gedurende hun gebruik tot het einde.

Ik had een platte voorband (twee keer) op mijn reis en het was gemakkelijk om de band te verwijderen met eenvoudige handgereedschappen.

Bij 15.000 kilometer gaan ze maar door en door. Als je ze voornamelijk voor vuil en grind gebruikt, zou ik zeggen dat ze bij ongeveer 12.000 kilometer niet meer nuttig zouden zijn. Op het asfalt waren ze de hele tijd prima.

Als je op zoek bent naar een lange levensduur en een multifunctionele band, dan is dit een uitstekende. Ik heb een set Mitas E-07 en Shinko 804/805 banden om als volgende te proberen te vergelijken, maar ik kan gerust zeggen dat dit een van mijn favoriete banden tot nu toe is - punt.

Op de foto's hieronder zie je dat de achterband plat is en over het oppervlak en tot aan de onderkant van het profiel versleten is. De voorkant heeft nog ongeveer 3 mm en bochten nog steeds prima, dus kan waarschijnlijk nog minstens 1.000-1.500 kilometer mee.

Attachments

• Like
Reactions: Hovis and -mek-
#22 ·
Bedankt voor het verslag over de Trekriders. Ik heb een set Trailriders (90/10) voor mijn CB500X van Pete's Superbike in Quebec gekregen en het waren geweldige banden. Zelfs in de regen.

#24 ·
Ik ben ongeveer halverwege met de Shinko 804/805 combo en de Avon TrekRiders zijn naar mijn mening nog steeds de betere allround banden als je geen echt modderige trails of zanderig terrein doet. Ze zullen een veel betere 50/50 of 70/30 zijn dan de meeste banden die er zijn.

#25 ·
Slechts 4600 mijl uit de achterste Avon Trailrider gehaald!!! Helemaal tot aan de koorden!!! De voorkant haalde bijna 10K mijl... Heb een Shinko 705 op de achterkant gemonteerd toen de Avon versleten was. Goede handling, niet slecht in grind en harde ondergrond, slijt goed, verwacht 8000 mijl plus, eerlijke ruil omdat hij een stuk goedkoper is... Heb een set Dunlop Trailsmart om als volgende te proberen...