Honda Africa Twin Forum banner

Beste 100% Street banden voor ATAS

7.2K views 26 replies 14 participants last post by  Dado  
#1 ·
Zal mijn '22 ATAS uitsluitend gebruiken voor straatrijden, aangezien ik een Vstrom heb voor grind.

Wil graag weten wat u zou aanbevelen voor 100% STRAAT, VERHARD, meestal droge wegen en een behoorlijke hoeveelheid bochten?

Zou graag behoorlijke prestaties willen voor sportief rijden, maar ook een Sport Touring levensduur.

thx

#3 ·
Michelin Anakee ADV, Levensduur, Ik weet het echt niet, want ik heb het minder dan 300 mijl geleden gemonteerd, maar man, wat een rit geeft het aan de AT.
Ik kan de bochten nemen als een sportmotor. Ik hoop dat het je helpt, want ik heb uitgebreid onderzoek gedaan voordat ik het kocht.
Trouwens, mijn andere adventure-motor is een oude DL 1000 uit 2008. Zal deze oude motorfiets nooit verkopen.
Veilig rijden, lang rijden.

#6 ·
Michelin Anakee ADV, Levensduur, ik weet het echt niet, want ik heb het minder dan 300 mijl geleden gemonteerd, maar man wat een rit geeft het aan de AT.
Ik kan de bochten nemen als een sportmotor. Ik hoop dat het je helpt, want ik heb uitgebreid gezocht voordat ik het kocht.
Trouwens, mijn andere Adv-motor is een oude 2008 DL 1000. Zal deze oude motorfiets nooit verkopen.
Veilig rijden, lang rijden
Michelin site beweert: Het volledig gegroefde geometrische loopvlakpatroon is ontworpen om compromisloze tractie off-road te leveren.
Het lijkt erop dat Michelin Anakee ADV meer op 70/30 of 80/20 lijkt :unsure:

Bike Social review zei dat het 80/20 is

#7 ·
100% weg, Continental Trail Attack 3, Michelin Anakee 3, Pirelli Scorpion Trail zijn er nog een paar om naar te kijken
Mijn gok is dat alles met "Trail of ADV" NIET 100% STREET zal zijn

Conti Trail Attack 3 = 90/10 (ze zien er mooi uit (y), er is hier een bericht over Continental die de verzending naar Canada/USA heeft stopgezet ?)
Image

ze hebben ook Conti Road Attack 3
Image
Image

Michelin Anakee 3 = 90/10 adventure touring band
Image

Pirelli Scorpion Trail II = 80/20 adventure touring band
Image

#5 ·
Hetzelfde als eenenzeventig, 99% straat. Op een vorige motorfiets, een 650. Ik kocht de Avon Trek-Riders, een 50/50 band. Ik was zo onder de indruk dat ik een tweede set kocht. Hun zachte zijwanden geven uitstekende feedback en hun grip, nat of droog, was uitstekend. De levensduur was ongeveer 15k km. Dus ik denk aan Avon Trail-Riders (90/10) voor mijn volgende aankoop.

Eén ding waar ik me over verbaas, gemaakt in het VK, je hoort nooit dat Engelsen ze gebruiken voor adventure bikes voor op de weg. ??

#14 ·
Net als seventyone, 99% straat. Op een vorige motor, een 650. Ik kocht de Avon Trek-Riders, een 50/50 band. Ik was zo onder de indruk dat ik een tweede set kocht. De zachte zijwanden geven uitstekende feedback en hun grip, nat of droog, was uitstekend. De levensduur was ongeveer 15k km. Dus ik denk aan Avon Trail-Riders (90/10) voor mijn volgende aankoop.

Eén ding waar ik over in de war ben, gemaakt in het VK, je hoort nooit dat Engelsen ze gebruiken voor adventure bikes voor op de weg. ??
Het andere probleem met Avon is dat ze de faciliteit in Melksham sluiten en moederbedrijf Cooper (dat eigendom is van Goodyear), de productie naar het Europese continent zal verplaatsen. Hierdoor zijn ze in veel maten moeilijk te vinden.

Anders had ik ook de Avon Trailrider aanbevolen. Zoals sommige van de anderen, geen echte 100% wegband, maar ze hebben uitstekende handling op natte/droge verharde oppervlakken en zijn ontworpen voor "Road-biased" Adventure bikes.

#10 ·
Hallo
Anakee 3 niet meer leverbaar. Vervangen door de Adventure
Ik heb vorig jaar tevergeefs gezocht naar een Anakee 3 achterband en heb het opgegeven
Michelin (twee keer) gevraagd of de Anakee 3 voorband - waarvan ik een gloednieuwe reserve in de garage heb liggen - compatibel is met de Anakee Adventure achterband en ze wilden niet antwoorden en gaven alleen aan dat ze zijn vervangen door de Adventure.
De Anakee Adventure is een dual compound, terwijl de Anakee 3 dat niet is - als de voorband minder grip biedt dan de Adventure in de bochten, dan zou ik de banden absoluut niet mengen en de Anakee 3 voorop leggen (zou het andersom doen, d.w.z. plakkeriger band voorop)
De Adventures plakken goed - tijdens de laatste tour door Spanje en Portugal werden de voetsteunen geschraapt (vering aangepast en verstevigd voor het rijden op de weg)

#11 ·
Pirelli Scorpion Trail II, ze verwelkomen sportief rijden op de weg ondanks hun 80/20 verdeling. Ik heb ze de afgelopen 20.000+ km (uiteraard meerdere sets) gebruikt en zal ze blijven kopen. De grip in de bochten en bij het remmen is goed bij koud/warm/nat/zonnig weer, iets luidruchtiger dan de Dunlops waarmee de motorfiets werd geleverd, maar prima. De slijtage is iets sneller dan bij de Dunlops, maar dat is te verwachten met veel meer grip (ongeveer 8.000 mijl achter, iets minder voor). Voorspelbaar 'insturen' en houden goed hun lijn aan.

Avon maakt een aantal goede banden, maar IMO zijn de merken Pirelli/Michelin/Bridgestone net dat beetje beter (grotere R&D-budgetten?), persoonlijke keuze denk ik.

#12 ·
"Beste" is relatief, en er zijn hier veel reacties die gaan over banden die niet 100% op de weg gericht zijn. Ik heb 5000 mijl gereden op een set Continental Trail Attack 2's, omdat ik vorig jaar niet op mijn snelweg roadtrip wilde vertrekken op een set Anakee Adventures met 5000 mijl erop. Ik merkte dat de Michelins meer trillingen en gezoem hebben dan de standaard Dunlops op asfalt en wilde dat niet dagenlang, als alles geasfalteerd zou zijn.

#18 ·
De Bridgestone A41 zou bovenaan mijn lijst staan en het is een 90/10. Ik heb conti trail attack 3's gereden en het is een goede band, maar prijzig in de VS.

Ik wou dat de kilometerstand iets beter was dan gemiddeld 5000 mijl

#20 ·
Ik heb 3.000 mijl op mijn standaard Metzeler Karoo Street banden en na een paar pittige ritten zou ik geen probleem hebben om ze opnieuw te kiezen als ik ze moet vervangen. Ik heb geen ongewone geluiden of trillingen waargenomen tot de aangegeven 119 mph.

#21 ·
Interessante draad. Mijn 22ATAS DCT kwam met Bridgestone AX41Rs en ik heb ze vervangen bij 9700 mijl. Vervangen door dezelfde en heb nu 15.600 op de motor. Alleen vervangen omdat ik op een andere reis van 3000 mijl ging. Had nog steeds goed profiel. Mijn tweede set lijkt nog eens 4-5000 gemakkelijk mee te gaan. Bijna alles geasfalteerd. Lijkt goed in alle omstandigheden en niet lawaaierig. Ik denk dat ze 80/20 snelweg zijn, maar daar ben ik niet zeker van.

#23 ·
Interessante draad. Mijn 22ATAS DCT kwam met Bridgestone AX41Rs en ik heb ze vervangen bij 9700 mijl. Vervangen door dezelfde en heb nu 15.600 op de motor. Alleen vervangen omdat ik op een andere reis van 3000 mijl ging. Had nog goed profiel. Mijn tweede set lijkt nog eens 4-5000 gemakkelijk mee te gaan. Bijna allemaal verhard. Lijkt goed in alle omstandigheden en niet lawaaierig. Ik denk dat ze 80/20 snelweg zijn, maar daar ben ik niet zeker van.
15600 mijl, dat is indrukwekkend... je moet de hele tijd in "D" rijden? :unsure: