Honda Africa Twin Forum banner
  • Hey everyone! Enter your ride HERE to be a part of July's Ride of the Month Challenge! Theme: Drop it like it's hot!
1 - 3 of 3 Posts

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hello and greetings from Mexico, looking forward to find great advise in this site. In three days I will receive my CRF 1000L2 DCT, I´ve never driven an automatic motorcycle before, heard great opinions on the Honda engineering development in this area.
Do you have any advise for the newbies? all advises and comments are welcome.
Thanks
Antonio I

·
Registered
53 Posts
Hello and greetings from Mexico, looking forward to find great advise in this site. In three days I will receive my CRF 1000L2 DCT, I´ve never driven an automatic motorcycle before, heard great opinions on the Honda engineering development in this area.
Do you have any advise for the newbies? all advises and comments are welcome.
Thanks
Antonio I
Antonio- I'm in San Miguel de Allende right now visiting Mom. Where are you?

Positive that you will have a hoot with your new bike. Don't know how long you have been riding, but my best advise (applies to all motorcycles) is to make your inputs (throttle, brakes) gradual, not instantaneous. Smooth, in other words. Practice emergency braking regularly Start with slow speeds and work your way up. And remember, your bike will follow your eyes, so look where your want to go. Everything else will fall into place.

Have a great time. Maybe another time we can ride together when I have my bike here. I'm envious of you! Daniel

·
Registered
170 Posts
Que tal paisano!

Mi recomendación es que te compres buena protección para todo tu cuerpo, y unas clases de off road si no tienes experiencia. Yo, no seguí mi consejo y me rompí un ligamento en mi talón. Si dices que eres "newbie" te recalco, buen equipo para ti, botas off road siempre. No salgas a hacer off roading solo, es mejor siempre estar acompañado. La moto está pesada para levantarla solo, pero si se puede, es maña. Claro, levantarla en subidas o bajadas en el cerro pues es mas difícil, pero con amigos si se puede. Agua, lleva mucha agua offroading porque es muy desgastante.

Aprender algo de mecánica siempre es bueno.

Y, que le pongas buena protección a la moto porque se te va a caer. Normal, no le pasa nada. Te recomiendo Outback Motortek para los mids y high crash bars, y para el motor B&B Offroad de Australia. Para el manubrio, Hepco & Becker. Los faros y los radiadores también es buena idea protegerlos, ya que si se rompen, son caros reemplazar. Altrider tiene buena protección para esas 2 partes.

Otro consejo sería que pruebes los modos de manejo. Pero, que no te distraigan al manejar. Hay muchos, es mejor escoger el que quieres antes de andar porque a mi gusto distraen al manejar.

Es una chulada de moto.

Se maneja excelente tanto en las curvas, como en carretera, y en off road también.

Vivo en Los Angeles, pero intentaré escaparme a Baja el año que entra. Espero adentrarme mas hasta Qro algún día.

Cualquier cosa que necesites, me avisas!

Saludos!

Attachments

1 - 3 of 3 Posts