Honda Africa Twin Forum banner

Comfortzitting - Touratech of andere opties?

16K views 11 replies 9 participants last post by  Iktank  
#1 ·
Ik heb de OEM-zitting op mijn AT CRF1000L (2017) al een tijdje gebruikt en heb vorig seizoen veel gereden, en....zoals de meesten van jullie met een OEM-zitting, begin ik me na een hele dag rijden gevoelloos te voelen! Ik kan ongeveer 60 kilometer per dag rijden, maar dat is het dan... Ik woon in Zweden, dus er zijn hier niet veel opties of selecties van goede stoelproducenten. Degene die ik kon krijgen zijn ofwel Touratech of de Motea... Dus mijn bescheiden vraag is:
  • Is Touratech DriRide het geld waard?!!
  • Is er een betere optie dan Touratech of de OEM-zitting?
Wat is jouw ervaring?!

#4 ·
Ik moet wel raar zijn, want ik vind het OEM-zadel fijn, tenminste voor de rit van 2-3 uur die ik nu doe. Misschien zie ik de behoefte wel in de zomer als ik nog een paar uur aan de rit toevoeg.
Absoluut mogelijk. De OEM-zitting ziet er oncomfortabel uit, maar sommige andere Honda OEM-motorfietsmodellen zien er comfortabel uit, maar zijn na 60 minuten ondraaglijk (voor mij). De AT OEM lijkt veel beter bij me te passen.

Natuurlijk betekent dit niets, want alle rijders weten dat het allemaal om je kont gaat.

#5 ·
Top Sellerie is in Europa. Ik heb veel recensies gelezen waarin mensen zeggen dat ze kwaliteitswerk leveren voor zadels. Maar ze zijn duur en het duurt even...
Ik heb een Sargent-zadel gehad op een paar andere motoren en ze waren merkbaar beter dan de standaard zadels.

Seat Concepts heeft zadelhoezen die waarschijnlijk redelijk te verzenden zijn.

Misschien het zadel lokaal opnieuw opschuimen - stoffering, zadelmakerij, etc.? Ze kunnen het misschien per uur doen - behoud de OEM-zadelhoes en vervang het schuim.

Het zijn allemaal behoorlijk grote financiële investeringen. Niet om te ontkennen dat sommige mensen pijnlijke billen krijgen tijdens het rijden, maar ik denk dat een deel ervan ook de zittijd is. Ik heb heel wat dagen van 800-1200 kilometer op het OEM-zadel gehad en heb het overleefd (op de AT en een paar andere motoren). Pauzes, rustpauzes en bewegen op het zadel en het was mogelijk - niet 'comfortabel' maar mogelijk. Ik denk dat de meeste toerdagen van minder dan 400-500 kilometer prima te doen zijn op het standaardzadel.

• Like
Reactions: daniel.oliveira
#7 ·
Top Sellerie is in Europa. Ik heb veel recensies gelezen waarin mensen zeggen dat ze kwaliteitswerk leveren voor zadels. Maar ze zijn duur en het duurt even...

Ik heb een Sargent-zadel gehad op een paar andere motoren en ze waren merkbaar beter dan de standaard zadels.

Seat Concepts heeft zadelhoezen die waarschijnlijk redelijk te verzenden zouden zijn.

Misschien het zadel lokaal opnieuw opschuimen - stoffering, zadelmakerij, etc.? Ze zouden het misschien kunnen doen voor een uurtarief - behoud de OEM-zadelhoes en verander het schuim.

Het zijn allemaal behoorlijk grote financiële investeringen. Ik wil niet ontkennen dat sommige mensen pijnlijke billen krijgen tijdens het rijden, maar ik denk dat een deel ervan ook de zittijd is. Ik heb al heel wat dagen van 800-1200 kilometer op het OEM-zadel gezeten en overleefd (op de AT en een paar andere motoren). Pauzes, rustpauzes en bewegen op het zadel en het was mogelijk - niet 'comfortabel' maar mogelijk. Ik denk dat de meeste toerdagen van minder dan 400-500 kilometer prima te doen zijn op het standaardzadel.
Ja, het is "te doen", maar als ik een paar dagen onderweg ben en 6-8 uur per dag weg ben, is het niet leuk om me te concentreren op de positie of om te bewegen, alleen maar om de pijn te "managen". Ik zou me de reis willen herinneren, niet de pijn ;)
Sargent-zadels lijken een dealer in de buurt te hebben, maar die zit in het VK. Verzending en douane zouden veel te veel zijn voor Zweden.
Het idee van opnieuw opschuimen is goed! Ik zal die mogelijkheid bekijken!

#8 ·
Vorig jaar een Sargent voor en achter gekocht voor mijn 2016. Ik heb er verschillende op eerdere motoren gehad en vond ze erg fijn. Prijzig, maar de moeite waard voor lange dagen in het zadel. Vrouw zei dat het echt comfortabel voor haar is achterop. Ik heb een paar weken geleden een 2020 ATAS gekocht en besloot weer voor Sargent te gaan, hoewel ze alleen op je originele zadelbasis bouwen voor de 2020+. Niet gek daarvan voor de wederverkoop, maar toch de knoop doorgehakt. Als het zo goed is als de World Sport Performance op de 2016, ben ik blij.

#9 ·
Ik gebruik de Seat Concepts Comfort Seat "DIY" kit. Ze stuurden het nieuwe schuim en de hoes met wat instructies. Het proces was eenvoudig en de prijs redelijk, maar niet goedkoop. Als uw aangepaste stoelopties in Zweden beperkt zijn, kunt u het beste informeren bij enkele Amerikaanse fabrikanten of ze naar u verzenden. Uiteraard is verzending naar mij in Canada heel anders dan naar u in Zweden.

De comfortstoel van Seat Concepts is voor mij zeker comfortabeler dan de OEM, waardoor ik meestal na ongeveer 45 minuten tot een uur begon te schuiven. Ik zit nu veel comfortabeler. Voor aaneengesloten dagen van 8+ uur zou ik echter nog steeds een gewatteerde korte broek dragen. Highwaysteunen kunnen ook in orde zijn, waardoor het verschuiven van mijn gewicht en het laten rusten van mijn zitvlak op een andere plek veel gemakkelijker wordt.

#10 ·
Ik heb een Corbin zadel. Ik heb er dagen van 14 uur op gereden zonder problemen. Het is goed voor twee personen. Ik heb er ook uitgebreid mee in de modder gereden. Ik ben er dol op. Ik heb een paar andere zadels geprobeerd en die waren beter dan het origineel, maar voegden slechts een uur of twee extra comfort toe. De controversiële looks van de Corbin krijgen een slechte reputatie, maar de zitting is geweldig. Ik heb hem nu ongeveer 10.000 mijl erop zitten. Ik had er een op mijn vorige Vstrom voor bijna 60.000 mijl en ze blijven goed met zeer weinig onderhoud. De zitting is volledig op maat gemaakt met echt leer en vinyl opties en bijna onbeperkte kleur- en stikopties. Ik raad ten zeerste aan om ze te bellen om te bestellen om de beste service te krijgen. Hun prijzen zijn eerlijk en zelfs in deze tijd van waanzinnig lange levertijden zijn ze erin geslaagd om de zaken bij te houden en nieuwe zadels sneller te leveren dan beloofd. Ik ontving de mijne in minder dan 30 dagen na het plaatsen van de bestelling, in een tijd dat anderen 8 weken schatten en nog steeds niet op tijd leverden.