Honda Africa Twin Forum banner

Past deze hoes volledig op een 2019 AT?

4.6K views 8 replies 6 participants last post by  Little Bill Daggett  
#1 ·
Ik ga mogelijk ook het scherm upgraden, dus daar moet ik ook rekening mee houden.

#4 ·
Ik heb een XL Oxford stormex gekocht, maar hij bedekt niet helemaal, er blijft ongeveer 4 inch tussen de onderkant van de hoes en de grond vrij.

Zijn er nog andere goede hoezen die helemaal tot de grond komen? Ik kan ook het scherm upgraden, dus daar moet ik ook rekening mee houden
Is het nodig dat de hoes de grond raakt? Ik zou denken dat enige luchtstroom onder de onderrand van de hoes wenselijk zou zijn in geval van condensatie of water onder de hoes.

#6 ·
Ik heb mijn derde Oxford-hoes. De eerste was voor buiten, die ik binnen gebruikte = condensatie, stom van me. De tweede voor binnen, 'ademend' = condensatie. De derde Protex stretch in XL, die past als ik de topkoffer eraf haal. Het is eigenlijk een stofhoes voor binnen, maar hij past tenminste weer in de tas en de tas is redelijk goed. Ik haal de gespen eraf omdat ze de motorfiets zullen krassen.

#7 ·
Gaat de fiets buiten/binnen staan?
Ik heb een oude garage die in de winter vochtig/koud aanvoelt.

Ik gebruik een carcoon-hoes voor de fietsen.

Je stopt de fietsen in hun hoes/sluit de hoezen aan op een druppellader die de luchtstroom daarbinnen regelt. De druppellader zou maar een paar cent per dag moeten verbruiken.

Attachments

#9 ·
Toen ik in Afrika was, schuilde ik onder bananenbladeren in een geĂŻmproviseerde schuilplaats. Om jezelf te beschermen, zoek je wat leeuwenpoep en plaats je die rond de fiets en de schuilplaats. Zelfs leeuwen houden niet van de geur van hun eigen stront, maar andere dieren zijn doodsbang voor leeuwenpoep. Wees ervan bewust dat menselijke stront eerder dieren aantrekt dan afstoot. Destijds was mijn fiets bedekt met Makuti-bladeren, die in elke jungle bij jou in de buurt verkrijgbaar zijn.