Honda Africa Twin Forum banner

DCT Reset, wat doe ik verkeerd

12K views 23 replies 12 participants last post by  Staffie  
#1 ·
Hallo, kan iemand me helpen om een DCT-reset correct uit te voeren? Ik volg de instructies tot op de letter, maar ik kan in godsnaam niet de DS op het scherm krijgen. Ik probeer het na (en tijdens) een lange dag rijden, volg alle instructies, maar niets, de enige fase waar ik niet zeker van ben is of de zijstandaard naar beneden moet of niet (ik heb het met beide geprobeerd) en het werkt nog steeds niet.
De enige reden dat ik een reset probeer, is dat het na 3000 mijl een beetje schokkerig begint te worden bij lage snelheden in de stad. Ik rijd altijd in sport 1 en merk dat als ik het vanuit stilstand een handvol geef, het er echt vandoor gaat en zonder aarzeling schakelt.

#2 ·
Voordat u de initialisatieprocedure start, moet u het volgende controleren, zoals vermeld in de handleiding:

Controleer het volgende voordat u deze procedure start:
– PGM-FI-systeem en DCT-systeem hebben geen DTC.
– Het stationaire toerental van de motor is normaal.
– De transmissie staat in neutraal en de koelventilator stopt.
• Bedien het gaspedaal niet tijdens het aanleren van de koppeling.

#3 ·
Het is op temperatuur voordat je begint, toch? Mijn 19 houdt van p2, eb2 en t2, maar tractie is optioneel. Ik vond p1 te veel voor controle bij lage snelheid. Ik heb de reset maar één keer gedaan, zonder fout.

#5 ·
Allereerst bedankt voor al jullie behulpzame antwoorden, maar het is me vandaag gelukt om de DCT te resetten, maar ik weet niet zeker hoe? Het enige dat ik anders deed, was de D/N-knoppen veel sneller indrukken dan gisteren. Ik gebruikte twee handen (een vinger van elk) en drukte zo snel als ik kon, mogelijk in minder dan een seconde voor de hele procedure. Dit werkte perfect en stelde gerust dat de versnellingsbak ongeveer 20/30 seconden nodig had om de reset te voltooien. De bak schakelt nu naadloos en het schokkerige gevoel bij lage snelheid (echt woord?) voelt een stuk beter aan.
Kortom, probleem opgelost, ik hoop dat iemand anders baat heeft bij deze posting.

#6 ·
Even ter bevestiging van de procedure die u hebt gebruikt.

1. Start de motorfiets en warm hem op.
2. Uitschakelen.
3. Houd de D-knop ingedrukt en zet dan de ontsteking aan (niet starten).
4. Blijf D ingedrukt houden tot het motorlampje uitgaat.
5. Druk nu op D D N D N totdat het dashboard D-S weergeeft.
6. Start nu de motorfiets en wacht 18 seconden tot de D-S uitgaat.

Ik wil dit proberen, maar wil eerst de procedure bevestigen.

#7 ·
Alles wat je zei klopt, maar die 18 seconden kloppen niet, het is wanneer de DS uitgaat en de N verschijnt. Het kan een paar seconden zijn, het kunnen een paar minuten zijn, het hangt er gewoon van af wat er in de versnellingsbak gebeurt. Ik denk dat het enige andere belangrijke dat je moet doen, is het uitschakelen nadat het de reset heeft voltooid. Je kunt het dan normaal opnieuw opstarten en je bent klaar.

#13 ·
Ga naar een dealer, hij kan een harde reset van ECM en TCM uitvoeren; in plaats van een zachte reset.

#15 ·
OK, ik heb een 2016 DCT. Ik heb de DCT-reset geprobeerd en heb het eigenlijk één keer en ik denk twee keer gedaan. Hier is het probleem. Ik warm op, houd de D vast en zet het contact aan. De MIL wordt nooit weergegeven, ik houd vast en houd vast en hij gaat nooit aan. Ik laat de D los en er gebeurt niets. Vandaag heb ik het één keer gedaan en het ging verder, maar ik heb geen idee waarom. Ik heb het een paar keer geprobeerd zonder succes, waarbij ik het op verschillende tijdstippen vasthield. Niets. De ene keer dat het wel lukte, hoorde ik nooit dat het iets deed, zoals de eerste keer dat ik het een jaar geleden deed. Het lijkt gewoon de procedure niet te volgen zoals geschreven.
Iemand ideeën?

Weet je of er ECU-updates zijn geweest voor dat model? Misschien heeft het iets nodig?

#18 ·
Hoi, kan iemand me helpen om een DCT Reset correct uit te voeren? Ik volg de instructies tot de letter, maar ik kan het in godsnaam niet voor elkaar krijgen dat de DS op het scherm verschijnt. Ik probeer het na (en tijdens) een lange dag rijden, volg alle instructies maar niets, de enige fase waar ik niet zeker van ben is of de zijstandaard naar beneden moet of niet (ik heb het met beide geprobeerd) en het werkt nog steeds niet.
De enige reden dat ik een reset probeer, is dat het na 3000 mijl een beetje schokkerig begint te worden bij lage snelheden in de stad. Ik rijd altijd in sport 1 en merk dat als ik het vanuit stilstand vol gas geef, het er echt vandoor gaat en zonder aarzeling schakelt.
Alle advies wordt gewaardeerd.
Ik heb ook geworsteld, maar na het gebruik van deze methode werkte het.

Start de motor en laat hem 10 minuten opwarmen.
Schakel de ontsteking uit.
Houd de D-knop ingedrukt en schakel vervolgens de ontsteking in. (niet starten)
Houd D ingedrukt totdat het motorlampje uitgaat.
Laat D los en druk vervolgens op D D N D N wacht tot het dashboard D-S weergeeft.
Start nu de motor en wacht ongeveer 5 tot 80 seconden tot de D-S uitgaat en de N verschijnt.
Schakel de ontsteking uit. Je bent klaar.

Succes

#19 ·
Ik heb online gezocht, maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Ik heb een 2022 Africa Twin Adventure Sports met DCT. Vanmorgen heb ik geprobeerd een DCT-reset uit te voeren, maar mijn motor reageert niet zoals getoond in de YouTube-video's (voorbeeld:
). Mijn LCD-scherm duurt veel langer om weer aan te komen in vergelijking met wat er in de video's die ik heb gezien wordt getoond en ik zie geen motorlampje...?

Eerste poging
  1. Ongeveer 8 km gereden om er zeker van te zijn dat de motortemperatuur normaal was.
  2. Het contact uitgeschakeld en gewacht tot het LCD-scherm donker werd.
  3. Het contact weer ingeschakeld terwijl ik de „D“-knop ingedrukt hield.
  4. De „D“-knop ingedrukt gehouden totdat het LCD-scherm oplichtte – op dat moment hoorde ik een klik-/schuif-/inschakel geluid uit de versnellingsbak.
  5. De „D“-knop losgelaten (ik merkte op geen enkel moment dat het motorlampje brandde).
  6. De reeks D, D, N, D, N ingevoerd met de N–D-schakelaar (volgens de video).
    • Niets gebeurde – geen verandering op het scherm.
  7. De motor toch gestart, maar nog steeds geen knipperende indicator op het display.
  8. Het contact uit- en weer ingeschakeld.
Tweede poging
  1. Het contact snel uit- en weer ingeschakeld, in een poging het LCD-scherm aan te houden – maar het ging nog steeds uit, toonde het logo en duurde een paar seconden om te laden.
  2. De „D“-knop ingedrukt gehouden tijdens het inschakelen van het contact.
  3. Hetzelfde als voorheen, het scherm kwam aan en ik hoorde een klik-/schuif-/inschakel geluid van de versnellingsbak.
  4. De „D“-knop losgelaten (nog steeds geen teken van het motorlampje).
  5. De reeks D, D, N, D, N ingevoerd – niets gebeurde, geen scherm- of indicatorwijzigingen.
  6. De motor gestart, nog steeds geen knipperende indicatoren.
  7. Contact uit/aan en de motor gestart.
Ik ben er nog steeds onzeker over of de reset is uitgevoerd of niet.

Is het mogelijk dat bij de nieuwere DCT-modellen (2022+) het resetproces is vereenvoudigd – d.w.z. dat het inschakelen van het contact terwijl de „D“-knop wordt ingedrukt, het automatisch reset, zonder de volledige D, D, N, D, N reeks nodig te hebben?

#20 ·
Nee, de fietsen van 2022 zijn hetzelfde als voorheen.
Terwijl u de D ingedrukt houdt, zet u het contact aan en zodra het motorlampje uitgaat, laat u de D los en drukt u vervolgens op de D D N D N enz.
Als de ventilatoren draaien, werkt het niet, dus zorg ervoor dat dat niet het probleem is.

#21 ·
Nee, de 2022 motoren zijn hetzelfde als voorheen.
Terwijl je de D ingedrukt houdt, zet je het contact aan en zodra het motorlampje uitgaat, laat je de D los en doe je de D D N D N-drukken enz.

Als de ventilatoren draaien, werkt het niet, dus zorg ervoor dat dat niet het probleem is.
Bedankt, ik zal het vanavond nog eens proberen als ik thuiskom.