Honda Africa Twin Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
ATAS 2020 DCT ES
26 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bought my big boys dream last month, an ATAS 1100 DCT model 2020.
At last a dream for more than 25 years came true, a licence to drive a motorcycle and my dream bike :D
Bought the bike 1 year old with 3000km ( about 2000 miles) .

Very proud, now the fun and the practice can start.
Did about 500 km myself now, need some practice with the slow speed handling, also heavy bike but getting used to it will take some more km’s.

Happy to join the forum.

Best regards,

Stijn

·
Registered
CRF1100 ATAS ES DCT
375 Posts
Stijn,

Welcome here I recognize your story. The ATAS 1100 is also my dream bike for 2 years now and I am still feeling young when I go for ride. Have a lot fun and drive safe.

·
Premium Member
2020 Africa Twin Adventure Sports ES DCT
32 Posts
Solid @StijnATAS. Welcome to the Forum!
I have the exact same bike and love every second on it. @StijnATAS, my wife is Belgian. She's from Mons and we live in Virginia now. Her father is visiting us this week from Belgium (he rides a GS) and wants to ride together at some point when I visit Belgium.

I would love to tour Belgium on an AT, particularly the Ardennes.

Anyway, congratulations on the bike. She's a wonderful machine!

·
Registered
ATAS 2020 DCT ES
26 Posts
Discussion Starter · #6 ·
The Ardennes is beautiful to ride, I can also give another driving tip. West Vlaanderen, around Ieper,Diksmuide a lot to see there from the two great wars.

Feel free to contact me when in Belgium and I will be happy to ride along with you ;)

·
Registered
ATAS 2020 DCT ES
26 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Ik woon in Nijlen, dichtbij :D Ondertussen bijna een jaar en 10k km met de atas aan het bollen. Schitterende motor...
Dat is inderdaad om de hoek :D Ik heb deze van half oktober, is mijn eerste moto, wel nog volop aan het wenproces bezig, maar ik rij er enorm graag mee, af en toe nog wat schrik om omver te gaan bij traag rijden maar dat slijt er wel uit ;-)
vind het gewoon ook 1 van de mooiste ADV’s die er zijn.

·
Registered
ATAS 2020 DCT ES
26 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Hoi Stijn!

Congrats on the purchase!

You will get the hang of it in no time, don't worry.

It seems you live just around the corner, so if the weather dries up and you fancy a ride, just shout
Hallo,

where do you live Batasrider? Allways nice to meet people with the same love for the ATAS ;)

·
Registered
19 Posts
Dat is inderdaad om de hoek :D Ik heb deze van half oktober, is mijn eerste moto, wel nog volop aan het wenproces bezig, maar ik rij er enorm graag mee, af en toe nog wat schrik om omver te gaan bij traag rijden maar dat slijt er wel uit ;-)
vind het gewoon ook 1 van de mooiste ADV’s die er zijn.
Rijden, rijden & rijden dan komt dat wel goed. Als je de ardennen leuk vindt moet je zeker eens gaan rijden in Luxemburg, perfecte baan met mooie bochtjes.

·
Registered
ATAS 2020 DCT ES
26 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Rijden, rijden & rijden dan komt dat wel goed. Als je de ardennen leuk vindt moet je zeker eens gaan rijden in Luxemburg, perfecte baan met mooie bochtjes.
Yves, ik zag dat jij de crashbars van heed erop hebt, zijn deze goed? Ik denk eraan om de papieren bars origineel Honda te vervangen door Outback Motortek omdat ik de testen daarvan vrij indrukwekkend vond, enige jammere is dat ze niet meer te verkrijgen zijn in aluminium kleur en ze ook wel prijzig zijn, 845€ voor de Max set. Enkel nog in glossy white, mat zwart en OEM Honda rood. Maar ik twijfel aan die kleuren of ik dat wel mooi ga vinden ( het oog wil ook wat natuurlijk) Je doet uw vrouw ook niets aan in een kleur waar je niet zeker van bent hè :ROFLMAO:;)

·
Registered
19 Posts
Living in Rumst, next to Duffel
Yves, ik zag dat jij de crashbars van heed erop hebt, zijn deze goed? Ik denk eraan om de papieren bars origineel Honda te vervangen door Outback Motortek omdat ik de testen daarvan vrij indrukwekkend vond, enige jammere is dat ze niet meer te verkrijgen zijn in aluminium kleur en ze ook wel prijzig zijn, 845€ voor de Max set. Enkel nog in glossy white, mat zwart en OEM Honda rood. Maar ik twijfel aan die kleuren of ik dat wel mooi ga vinden ( het oog wil ook wat natuurlijk) Je doet uw vrouw ook niets aan in een kleur waar je niet zeker van bent hè :ROFLMAO:;)
Ik wou ook eerst voor de outback crashbars maar vond dit een beetje overkill voor wat ik de motor gebruik ( bijna geen offroad), dan veel goeds gelezen van Heed en hiervoor gegaan (prijs is wel meer dan ok). Moest je een deel van de crashbars beschadigen ( dienen hiervoor uit eindelijk) kan je het deel vervangen en hoef je niet een volledig setje kopen. Montage ging redelijk vlot en de passing is perfect. Getest heb ik ze nog niet 😅.
Moest voor Outback gaan zeker eens kijken naar Altrider crashbars, lijken mij nog sterker maar ook prijzig.
En ivm met welke kleur mij vrouw aandoet het ik toch niks te zeggen😂😂 en maar beter ook, ken daar toch niks van 🤣🤣

·
Super Moderator
7,259 Posts
Ik wou ook eerst voor de outback crashbars maar vond dit een beetje overkill voor wat ik de motor gebruik ( bijna geen offroad), dan veel goeds gelezen van Heed en hiervoor gegaan (prijs is wel meer dan ok). Moest je een deel van de crashbars beschadigen ( dienen hiervoor uit eindelijk) kan je het deel vervangen en hoef je niet een volledig setje kopen. Montage ging redelijk vlot en de passing is perfect. Getest heb ik ze nog niet 😅.
Moest voor Outback gaan zeker eens kijken naar Altrider crashbars, lijken mij nog sterker maar ook prijzig.
En ivm met welke kleur mij vrouw aandoet het ik toch niks te zeggen😂😂 en maar beter ook, ken daar toch niks van 🤣🤣
Ja, het aanbod van Altrider is inderdaad een beetje duurder, maar je krijgt ook waar je voor betaalt.

1 - 20 of 21 Posts