Honda Africa Twin Forum banner
81 - 100 of 140 Posts
Discussion starter · #81 ·
Ik zal er snel achter komen of mijn theorie met een hogere belasting mogelijk is :)
Ik ben bezig met het maken en monteren van een middenstuk tussen de originele 12V-contactdozen, zoals Hood adviseerde.
Beide uiteinden van dit ding zullen mannelijke/vrouwelijke Sumitomo HX060-connectoren hebben. De drie poten zullen Superseal 2-pins hebben om telefoonhouder, Dashcams en TPMS aan te sluiten.

Discussion starter · #82 ·
Juist, vergeten een foto te maken van het afgewerkte harnas. Maar alles werkt goed en het werd gemonteerd onder de linker kuip in het gebied onder de 12V-aansluiting. De kinderen en mijn vrouw gunden me vanavond een paar uur me-time, dus hier zijn de resultaten daarvan

Geschakelde stroom aangesloten voor:
Telefoonhouder + oplader
TPMS
Voor- en achterdashcams
Image

De Heed bovenste en onderste valbeugels gemonteerd. Ik hoop dat ze niet snel een flinke klap krijgen, ik vind het niet prettig dat ze aan de motorsteunen zijn bevestigd
Image

En tot slot de toegevoegde LED-verlichting. Ze zijn erg helder, met platte stralen, dus geen DRL maar meer een mistlamp. Ik zal een betere positie overwegen, ze graag dichter bij de motor integreren en minder in de ruimte laten uitsteken... en de bedrading moet worden schoongemaakt...
Image

Discussion starter · #83 · (Edited)
Volgende to-do zijn meer farkles o_O
Aluminium boven- en onderkettingbeschermers - Alu/zwarte look

En een vervangende batterij besteld voor mijn oude Sena SMH-10 BT intercom, want die is bijna 10 jaar oud en gaat niet meer een hele dag mee. Overwogen om een upgrade te nemen, maar ik ben geen fan van het weggooien van iets dat nog werkt, dus ik wacht tot hij doodgaat en in de tussentijd haal ik er meer leven uit.

Discussion starter · #85 ·
Eerste rit gisteren, het was rond de 4 graden dus slechts 30 km.

Ik heb een probleem gevonden met de cruise control, deze wordt niet uitgeschakeld wanneer de achterrem wordt gebruikt. De motorfiets vertraagt wel, maar tegelijkertijd probeert de motor te accelereren, wanneer het pedaal wordt losgelaten, zal deze weer versnellen naar de ingestelde snelheid. Niet goed en behoorlijk onveilig. Gelukkig had ik tijd en ruimte om te reageren, ik drukte de voorste hendel in en daarmee werd de CC uitgeschakeld.

Waarschijnlijk moet de remschakelaar worden afgesteld. Had tijdens de PDI gecontroleerd moeten worden, maar dat is duidelijk niet gebeurd.

Discussion starter · #87 ·
Je hebt gelijk. Het zou normaal gesproken de cruise control moeten uitschakelen na het aanraken van het pedaal. Vandaag heb ik het getest en het zal uiteindelijk uitschakelen, maar alleen bij hard remmen

Ook voor het geval je het niet weet, het iets meer dichtdraaien van het gas dan de normale rustpositie annuleert ook de cruise control.
Vorige week ontdekt, lol.
Een paar keer op de snelweg stopte mijn cc met werken door ruwe hobbels.
Eerst dacht ik dat ik per ongeluk het rempedaal aanraakte. Daarna begon ik te denken aan een losse verbinding lol.
Ik hield gewoon het gas niet stabiel!

Nu ik het weet, is het een geweldige toekomst. Gemakkelijk glijden van cc zonder dat er een remlicht aangaat. Ik ben er echt dol op

Discussion starter · #91 ·
Even een opmerking ter vergelijking van de motorrem op de oude Africa versus de nieuwe. Ik weet dat het niet te vergelijken is :) Het gaat meer om het delen van eerste indrukken voordat ik vergeet hoe het op de oude motor voelde.
De oude V-twin was echt goed in het afremmen op de motor, ik heb bijna nooit de remmen gebruikt. Natuurlijk hangt het af van de rijstijl, wat in mijn geval "gepensioneerde beginner" is :LOL:
De eerste ritten met de CRF laten zien dat DCT de toeren echt laag houdt, bij het rijden in D/Tour zal hij niet zo veel terugschakelen en het afremmen op de motor is bijna niet aanwezig.
Zal hopelijk snel andere rij-instellingen controleren, vooral de EB. Het weer is ijskoud hier!

Je krijgt meer EB met de S-modi omdat ze eerder terugschakelen, zet ze in de G-modus en ze schakelen misschien nog eerder terug en uiteraard geeft het veranderen van de EB-instelling meer, 1 is de meeste EB, 3 is de minste.

Discussion starter · #94 ·
Dus de eerste ritten laten veel helmgeklapper zien, wat ik had verwacht vanwege mijn lengte en lange torso. OEM-scherm in de bovenste positie wijst de lucht precies op de helmsnavel... Als ik mijn torso en nek uitrek, is het beter, omdat de lucht naar het helmscherm wordt geleid, maar het windgeruis in mijn oude Uvex Enduro-helm is dan behoorlijk overweldigend... Zal het volgende proberen:
1. Winddeflector in het tank/vorkgebied, ik geloof dat er nog geen OEM-winddeflector is voor de schermzijden en tankzijden voor de 2025 ATAS.
2. OEM-scherm verlagen naar de laagste positie, hoewel ik het idee niet leuk vind dat de wind direct op de helm slaat, zie hierboven
3. Onderzoek naar aftermarket schermen. Hier ben ik een beetje onzeker, op de oude XRV had ik hetzelfde probleem, verving het scherm door MRA Vario Touring, wat toen de hoogste optie was met een verlengde deflector. Maar nog steeds geklapper ervaren met de deflector in hoge positie. Het was minder oncomfortabel om de deflector te verlagen en door een directe windstroom te worden getroffen bij snelwegsnelheden, hoewel het luider was...

Discussion starter · #96 ·
Bedankt @Dieselboy
Enige persoonlijke ervaring of foto's van de CRF?
Zet het niet te veel druk op de voorruit? Ik zie dat er versies zijn om op te schroeven en vast te klemmen.

Image

Image

Deze heb ik met boren permanent gemonteerd. Het systeem heeft ook een niet-invasieve klembevestiging.

Op mijn VFR gebruikte ik de klemmen:

Image

Ik schat dat ik met deze bevestiging meer dan 180.000 mijl tussen de twee motoren heb gereden. Geen problemen.

Discussion starter · #98 ·
Bedankt voor het plaatsen van de foto's! Het is niet zo opdringerig als ik me had voorgesteld.

Heeft het de problemen voor je opgelost?

Bedankt voor het plaatsen van de foto's! Het is niet zo opdringerig als ik me had voorgesteld.

Heeft het de problemen voor je opgelost?
Absoluut! Ik hou meer van wind in tegenstelling tot een vacuüm in de cockpit. Daarom heb ik geen voorkeur voor enorme aftermarket windschermen en winddeflectors overal. Maar deze spoiler stelt me in staat om schone wind te krijgen. Omdat het verstelbaar is, kan ik het instellen.

Ik kreeg een lichte schok die ik kon wegwerken.

Ik heb de deflectors op een ST1100 gebruikt en vind het prettig om ze te kunnen gebruiken om lucht naar mijn helm te leiden. Ondraaglijke hitte in de zomer, die ST. Maar dat hij in mijn gezichtsveld staat, is erg vervelend. Op mijn ATAS vind ik de aerodynamica van het OEM-scherm bijna perfect, net als de rest van de motor. Gelukkig heb ik de spoiler niet nodig. Lengte: 1,75 m, binnenbeenlengte 0,7874 m.

81 - 100 of 140 Posts