Honda Africa Twin Forum banner

Net Heed crashbars geïnstalleerd en een paar opmerkingen voor degenen die ze overwegen

7K views 7 replies 5 participants last post by  DoubleThumper  
#1 ·
Na het lezen van veel verschillende threads op deze site en ADVrider over de verschillende crashbar-opties voor mijn 2021 Africa Twin Base DCT-model, besloot ik Heed-bars te kopen. Ik bestelde rechtstreeks bij Heed in Polen en de prijs was $362 US inclusief verzendkosten. Ik kocht het pakket dat wordt geleverd met kleine zadeltassen die eraan worden bevestigd. De bouwkwaliteit is zeer goed met schone lassen. De mijne waren zilver gespoten en hoewel ze er goed uitzien, is de afwerking gemakkelijk bekrast. De pasvormtoleranties van de set die ik ontving, zijn zeer goed. Alles kwam goed overeen met de montagepunten. Ik heb de mijne dit weekend net geïnstalleerd en heb nog geen gelegenheid gehad om hun effectiviteit met een val te testen. Ze voelen minstens zo sterk aan als de OEM-bars die ik op mijn BMW R1200GS Adventure had. Sterker nog, ze voelen sterker aan dan de BMW-bars vanwege de manier waarop het Heed-ontwerp aan het frame onder de koplamp wordt gemonteerd.

Nu de negatieve punten. De gedrukte instructies zijn op zijn best vaag. De foto's zijn klein en tonen niet alle details die ik graag had willen zien. Er zijn bijvoorbeeld twee L-vormige beugels die aan een motorbevestigingsbout in de buurt van de accu worden bevestigd. Ze zijn verschillend voor de linker- en rechterkant. De mijne waren verkeerd gemarkeerd, met de linker gemarkeerd als R en de rechter als L. Daar heb ik een tijdje mee geworsteld totdat ik me realiseerde wat er mis was. Elk van deze beugels vereist een afstandhouder die in de kit is inbegrepen, maar de gedrukte instructies en foto's maken niet duidelijk of de afstandhouder voor of achter de beugel moet worden geplaatst. Ze gaan voor de beugels voor mijn basismodel DCT. De pasvorm kan anders zijn voor het Adv Sports-model. Op het voorste montagepunt, net voor de motor, is een afstandhouder vereist en nogmaals, de gedrukte instructies en foto's maken het niet gemakkelijk om te zien waar deze moet komen. Als je de motorsteun zorgvuldig bekijkt voordat je iets losmaakt, zou je moeten kunnen begrijpen wat er moet gebeuren, maar ik had liever betere instructies gehad. Ik ben een zeer ervaren monteur en kon alles uitzoeken.

Kortom, ze zijn goed gemaakt, geprijsd ruim onder de meeste concurrentie en de enige echte nadelen zijn gemakkelijk bekrast verf en slechte gedrukte instructies. Hier is een video die ik heb gevonden die me heeft geholpen, hoewel het niet duidelijk maakte hoe de afstandhouders op de L-beugels moesten worden geplaatst, aangezien zijn beugels de afstandhouders in de beugels hadden ingebouwd - niet apart zoals de kit die ik kocht. Zijn motor is ook een basismodel zonder DCT en dus kunnen de L-beugelbevestigingen anders zijn voor de DCT. Toch is deze video een zeer goede blik op het installatieproces en het bekijken waard.

#2 ·
Na het lezen van veel verschillende threads op deze site en ADVrider over de verschillende crashbar-opties voor mijn 2021 Africa Twin Base DCT-model, besloot ik Heed-bars te kopen. Ik bestelde rechtstreeks bij Heed in Polen en de prijs was $362 US inclusief verzendkosten. Ik kocht het pakket dat wordt geleverd met kleine zadeltassen die eraan worden bevestigd. De bouwkwaliteit is zeer goed met schone lassen. De mijne waren zilver gespoten en hoewel ze er goed uitzien, is de afwerking gemakkelijk bekrast. De pasvormtoleranties van de set die ik ontving zijn zeer goed. Alles kwam goed overeen met de montagepunten. Ik heb de mijne dit weekend net geïnstalleerd en heb nog geen gelegenheid gehad om hun effectiviteit met een val te testen. Ze voelen minstens zo sterk aan als de OEM-stangen die ik op mijn BMW R1200GS Adventure had. Sterker nog, ze voelen sterker aan dan de BMW-stangen vanwege de manier waarop het Heed-ontwerp aan het frame onder de koplamp wordt gemonteerd.

Nu de negatieven. De gedrukte instructies zijn op zijn best vaag. De foto's zijn klein en tonen niet alle details die ik graag had willen zien. Er zijn bijvoorbeeld twee L-vormige beugels die aan een motorbevestigingsbout bij de accu worden bevestigd. Ze zijn verschillend voor de linker- en rechterkant. De mijne waren verkeerd gemarkeerd, waarbij de linker met R en de rechter met L was gemarkeerd. Daar heb ik even mee geworsteld tot ik besefte wat er mis was. Elk van deze beugels vereist een afstandhouder die in de kit is inbegrepen, maar de gedrukte instructies en foto's maken niet duidelijk of de afstandhouder voor of achter de beugel moet worden geplaatst. Ze gaan voor de beugels voor mijn basismodel DCT. De pasvorm kan anders zijn voor het Adv Sports-model. Op het voorste montagepunt, net voor de motor, is een afstandhouder vereist en nogmaals, de gedrukte instructies en foto's maken het niet gemakkelijk om te zien waar deze moet komen. Als je de motorsteun zorgvuldig bekijkt voordat je iets losmaakt, zou je moeten kunnen begrijpen wat er moet gebeuren, maar ik had liever betere instructies gehad. Ik ben een zeer ervaren monteur en kon alles uitzoeken.

Kortom, ze zijn goed gemaakt, geprijsd onder de meeste concurrentie en de enige echte nadelen zijn gemakkelijk bekrastbare verf en slechte gedrukte instructies. Hier is een video die me heeft geholpen, hoewel het niet duidelijk maakte hoe de afstandhouders op de L-beugels moesten worden geplaatst, aangezien zijn beugels de afstandhouders in de beugels hadden ingebouwd - niet apart zoals de kit die ik kocht. Zijn motor is ook een basismodel zonder DCT en dus kunnen de L-beugelbevestigingen verschillend zijn voor de DCT. Toch is deze video een zeer goede blik op het installatieproces en het bekijken waard.

Bedankt voor de update (y)

Ik denk dat omdat ze gemakkelijk krassen, misschien een of twee lagen van de stevige lak voor de laadvloer van een vrachtwagen ze er langer goed uit zouden laten zien.
Hier is een amateur die demonstreert hoe veerkrachtig de verf is, door hem met een sleutel te krassen... 0:53 tijdstempel in de video

#6 ·
Ik vind het idee om bedliner-verf te proberen leuk. In mijn geval arriveerden de Heed-stangen slechts een paar dagen voordat ik vertrek voor een weeklange reis naar Vermont en ik had geen tijd om ze te schilderen voordat ik ze monteerde. Ter verdediging van Heed denk ik dat hun lagere kosten waarschijnlijk te wijten zijn aan het feit dat ze geen roestvrij staal gebruiken zoals Touratech of poedercoaten zoals sommige andere duurdere opties. Het argument kan ook worden aangevoerd dat als de stangen hun werk doen en de dure plastic kuipdelen beschermen bij een val, het dan niet uitmaakt of de verf bekrast is? Bekraste verf op stangen van $300 is beter dan het vervangen van kuipdelen die veel meer kosten. (Ik heb de mijne bekrast tijdens het uitpakken en het verwijderen van de beschermende verpakking met een stanleymes.) @DoubleThumper, ik ga wel offroad. De New Jersey Pine Barrens, ongeveer een uur van mijn huis, heeft honderden kilometers zandwegen en als het suikerzand uitdroogt in de hitte van de zomer, is het diep en een uitdaging om te rijden met een 500 lb adventure bike. Vallen zijn vrijwel gegarandeerd, tenzij de rijder zeer getalenteerd is. Ik kan goed met het diepe zand omgaan op mijn KTM 350 EXCF, maar niet zozeer op de Africa Twin.

#7 ·
Ik vind het idee om bedliner-verf te proberen leuk. In mijn geval arriveerden de Heed-staven slechts enkele dagen voordat ik vertrek voor een weeklange reis naar Vermont en ik had geen tijd om ze te schilderen voordat ik ze monteerde. Ter verdediging van Heed denk ik dat hun lagere kosten waarschijnlijk te wijten zijn aan het feit dat ze geen roestvrij staal gebruiken à la Touratech of poedercoaten zoals sommige andere duurdere opties. Het argument kan ook worden aangevoerd dat als de staven hun werk doen en de dure plastic kuipwerkonderdelen beschermen bij een val, het dan niet uitmaakt of de verf bekrast is? Bekraste verf op staven van $300 is beter dan het vervangen van kuipwerkonderdelen die veel meer kosten. (Ik heb de mijne bekrast tijdens het uitpakken en het verwijderen van de beschermende verpakking met een stanleymes.)

@DoubleThumper, ik ga wel offroad. De New Jersey Pine Barrens, ongeveer een uur van mijn huis, heeft honderden kilometers zandwegen en als het suikerzand uitdroogt in de hitte van de zomer, is het diep en een uitdaging om te rijden met een 500 lb adventure bike. Vallen zijn vrijwel gegarandeerd, tenzij de rijder zeer getalenteerd is. Ik kan goed omgaan met het diepe zand op mijn KTM 350 EXCF, maar niet zozeer op de Africa Twin.
Het enige nadeel van "ijzeren pijpbeschermers" is dat er na verloop van tijd wat water in komt, en dan vinden "de roestige druppels" hun weg en vlekken ze je fiets of motoronderdelen. Ik had de TRex en er kwam wat roestig water uit bij sommige verbindingen.

Het zou een goed idee zijn om de NIEUWE beschermers te vullen met een kopje verf, ze te schudden en het overtollige te dumpen, om roest te voorkomen, en ook om de buitenkant voor de installatie te schilderen met "bedliner-verf".