Honda Africa Twin Forum banner

Mitas MC-23 Rockrider - 40/60 Band - Informatie?

25K views 8 replies 4 participants last post by  superfunkomatic  
#1 ·
Ik heb hier in Canada nieuwe banden gevonden van Mitas - MC23 Rockrider. Ziet eruit als een goede gravel- en adventureband. Lijkt een behoorlijke kilometerstand/levensduur te hebben, maar er zijn niet veel beoordelingen of informatie online. Blijkbaar werd hij vroeger gemaakt door een Sloveens bedrijf genaamd Sava, maar ze werden overgenomen door Mitas.

Goedkoop ook. Ongeveer $200 CDN voor een set.

Lijkt een perfecte band voor mijn zomerse verkenningstocht naar Alaska (BC-buitenwegen, Stewart/Hyder) van ongeveer 6.000 kilometer retour (1/3 gravel, 2/3 verhard).

Heeft iemand persoonlijke ervaring met deze banden?

Attachments

#2 ·
De distributeur in Canada (MX1 Canada) heeft zijn zending banden van Mitas ontvangen. Hoewel ik de MC23 Rockrider niet op mijn AT ga installeren, ga ik een set op mijn CRF250L zetten en ze deze zomer uitproberen (208 dollar verzendkosten voor een voor- en achterband - wat een deal!).

Ik besloot om in plaats daarvan de E12 Rally Star van Mitas achter te proberen. In een gesprek met MX1 suggereerden ze dat dit een echt goede gravel- en offroad-band zou kunnen zijn met een vergelijkbare levensduur als de E09 van Mitas. Ik ga de Michelin Anakee Wild aan de voorkant gebruiken, aangezien de bijpassende voorband (E13) dit jaar nog niet in Canada is aangekomen.

Ik zal mijn bevindingen delen wanneer ik in juli terugkom van mijn West-Canada en Alaska-trektocht.

• Like
Reactions: ORVdaveVA
#3 ·
update over de anakee wild voorband

Mijn standaard voorband is ongeveer versleten na 12500+ km. Ik vraag me af hoe de anakee wild voorband het voor jullie heeft gedaan tijdens jullie reis? Ik ben van plan de OEM voorband te vervangen door iets dat meer geschikt is voor onverharde wegen. De huidige kanshebbers zijn TKC80, shinko 804 en de anakee wild. Alle feedback wordt gewaardeerd.
Ik heb de OEM achterband vervangen door een shinko 705 die lokaal op korte termijn beschikbaar was na iets meer dan 7000 km, omdat ik niet dacht dat hij mijn reis naar de Black Hills, NW Ontario en terug over de prairies zou overleven. De 705 achterband zit op ongeveer 50% na 5400 km. Ik heb overwogen een mitas E07 achter te plaatsen, maar ik ben ook benieuwd hoe de E12 het heeft gehouden. Ik kan niet klagen over de 705, hij is voorspelbaar geweest. Niet veel gravel mee gereden, maar met een betere voorband weet ik zeker dat hij prima zou zijn op gravelwegen.

#5 · (Edited)
De reis ging goed en dat gold ook voor elk van de banden. Ik heb 5.500 kilometer afgelegd - ongeveer 1.000 grind/zand en 4.500 asfalt. De Michelin Anakee Wild aan de voorkant heeft nog ongeveer 40% van zijn levensduur over, wat verbazingwekkend is. De Mitas E12 deed het erg goed, gezien het een 20/80 (offroad/weg) band is. Hij heeft nog ongeveer 500 - 700 kilometer (misschien 1.000 voor de weg) over (begonnen met 15-16 mm profiel en is afgesleten tot ongeveer 5-6 mm). Ik was echt onder de indruk van beide. Ze zijn beide verrassend goed op de snelweg, zelfs als ze worden gepusht op bochtige wegen. Beide goed in regen en modder. Ik zou ze allebei opnieuw kopen. IMHO, de Anakee Wild heeft betere offroad- en onroad-prestaties dan de 804/805 Shinko - de Michelin verving een set van de Shinko's. Ik vond de Shinko-banden erg goed, maar de Michelin lijkt over de hele linie meer te bieden. Wat de MC23 Rockrider betreft, ik heb een set op mijn CRF250L gezet en ze zijn echt goed. 500 - 700 kilometer gebruik (60% weggebruik / 40% grind) en ze hebben de nopjes nauwelijks verwijderd. Ik kan de 140 80/18 op de Africa Twin op een gegeven moment proberen om te zien of hij de prestaties van de E12 evenaart.
Mijn standaard voorband is bijna versleten na 12500+ km. Ik vraag me af hoe de anakee wild voor jou presteerde tijdens je reis? Ik ben van plan de OEM-voorband te vervangen door iets dat meer geschikt is voor vuil. De huidige favorieten zijn TKC80, shinko 804 en de anakee wild. Alle feedback wordt gewaardeerd. Ik heb de OEM-achterband vervangen door een shinko 705 die lokaal op korte termijn beschikbaar was na iets meer dan 7000 km omdat ik niet dacht dat hij mijn reis naar de Black Hills, NW Ontario en terug over de prairies zou overleven. De 705 achterband is na ongeveer 5400 km ongeveer 50%. Ik heb overwogen een mitas E07 achter te plaatsen, maar ik ben ook benieuwd hoe de E12 het heeft gehouden. Ik kan niet klagen over de 705, hij is voorspelbaar geweest. Niet veel grindrijden ermee, maar met een betere voorband weet ik zeker dat hij prima zou zijn op grindwegen.

• Like
Reactions: Spud
#6 ·
Mitas E12 was een uitstekende allround band. Ik ben onder de indruk dat een echt vlezige noppenband 6.300 kilometer heeft gereden. Vandaag eraf gehaald. Als ik alleen op de weg had hoeven rijden, had hij waarschijnlijk nog 500-700 kilometer meegegaan, maar hij pakte niet meer in grind. Heb een MT21 gemonteerd die griezelig veel lijkt op de MC23 Rockrider van Mitas.

De MC23 banden doen het geweldig op mijn CRF250L over 1.000 kilometer en de eerste millimeter is alles wat van de achterband is afgesleten en de voorband ziet er nog steeds als nieuw uit. Echt goede banden in grind en vuil en acceptabele prestaties op de weg tot nu toe, zelfs in de regen.

• Like
Reactions: davidji
#8 ·
1.600 kilometer op de CRF250L. De voorband is geen beetje versleten - nauwelijks de noppen en het inkepingspatroon van nieuw afgesleten.
De achterband is ongeveer 2 mm versleten en heeft nog ongeveer 14-15 mm over. Zou een lange tijd mee moeten gaan.
Het is een vrij harde rubbersamenstelling en je voelt dat hij een beetje hard is op de weg, maar uitstekend in grind en vuil.
Ik denk dat dit een vergelijkbare band zou zijn met de Pirelli MT21 die nu achter op mijn motorfiets zit (AT) - vergelijkbaar patroon, langere levensduur qua uiterlijk en even goedkoop om op de motorfiets te monteren. Ik zou het aanraden. Tot nu toe heb ik alleen de bandenmaat 140/80 - 18 gevonden, maar dat is geen probleem geweest met de banden die ik achter op de AT heb gemonteerd.

• Like
Reactions: Trackpig
#9 ·
Ongeveer 5300 kilometer op de voor-/achtercombinatie MC23 banden. Nog genoeg band over, waarschijnlijk nog 2-3.000 kilometer als je het pusht. Een beetje cupping op de voorband. Achterband slijt zoals de meeste noppen achterbanden zouden moeten doen. Heb ze verwisseld voor een dual-purpose rit voor Kenda Trakmasters. Ik zal ze terugzetten als de Kenda banden op zijn.