Honda Africa Twin Forum banner

Overzicht van de stopcontacten voor accessoires - DRIE IN TOTAAL

31K views 34 replies 12 participants last post by  David Scutt  
#1 · (Edited)
Overzicht van de locaties van de accessoires - in totaal 3

Hoi allemaal - Ik zal binnenkort een nieuwe video plaatsen op Rider Reviews 101 youtube.

https://www.youtube.com/channel/UCJTDdG8VEOSK7eyyf3KtBYg

Er zijn drie accessoire-aansluitingen en één voor de mistlampen, allemaal klaar om zonder problemen op uw AT te worden aangesloten.

Weten jullie allemaal waar ze zijn? Zo niet, dan zal ik een korte review van hun locaties doen en dan de link plaatsen zodat je kunt rondkijken.

E-mail me of plaats hier een reactie om me te laten weten of je het wilt zien op riderreviews101@gmail.com

Ik zal de DCT-versnellingsbakreview trouwens uiteindelijk wel doen! :laugh:

Cheers

#5 ·
Er zijn drie accessoire-aansluitpluggen en één voor de mistlampen, allemaal klaar om zonder problemen op uw AT te worden aangesloten.

Weten jullie allemaal waar ze zich bevinden? Zo niet, dan zal ik een korte samenvatting van hun locaties geven en dan de link plaatsen zodat je kunt bladeren.
De voor de hand liggende 6P OP (Optional Power) connector bevindt zich onder de duozadel.
De 4P OP bevindt zich achter het dashboard.
Als je het bedradingsschema bekijkt, zijn er geen andere OP's.

Tenzij de 'aansluitpluggen' waarnaar je verwijst de individuele bedradingsaansluitingen zijn, breng je iedereen in verwarring met deze 'teaser'-post.

Samenvattend:
de 4P OP heeft
1. aarde
2. grootlichttrigger
3. geschakelde voeding
4. Mistlampindicator voor dashboard

de 6P OP (er worden slechts vier aansluitingen gebruikt)
1. aarde
2. altijd aan voeding
3. geschakelde voeding
4. Waarschuwingslichttrigger

Wat is er nog meer?

#9 ·
De voor de hand liggende 6P OP (Optional Power) connector zit onder de buddyseat.
De 4P OP zit achter het dashboard.

Tenzij de 'terminal plugs' waar je naar verwijst de individuele bedradingsterminals zijn, breng je iedereen in verwarring met deze 'teaser' post.

Samenvattend:
de 4P OP heeft
1. aarde
2. grootlicht trigger
3. geschakelde stroom
4. Mistlamp indicator voor dashboard

de 6P OP (slechts vier aansluitingen zijn in gebruik)
1. aarde
2. altijd stroom
3. geschakelde stroom
4. Waarschuwingslicht trigger

Wat is er nog meer?
Ellendige sukkel :)
Er zijn drie connectoren over van de standaard en het is geen teaser. Ik ben op vakantie geweest en heb het niet afgekregen voordat ik vertrok.
Er is er een voor accessoires achter het dashboard, weggestopt onder de kuip EN onder de stoel (normaal gesproken de alarmconnector, maar je kunt een stekker aansluiten die geschikt is voor jouw gebruik)

Zal zo snel mogelijk posten. 0:)

#6 ·
Er zijn drie accessoire-aansluitpluggen en één voor de mistlampen, allemaal klaar om zonder problemen op uw AT aan te sluiten.

Weten jullie allemaal waar ze zich bevinden? Zo niet, dan zal ik een korte samenvatting van hun locaties geven en dan de link plaatsen zodat je kunt rondkijken.
De voor de hand liggende 6P OP (Optional Power) connector zit onder de duozadel.
De 4P OP zit achter het dashboard.

Tenzij de 'aansluitpluggen' die je noemt de individuele bedradingsaansluitingen zijn, breng je iedereen in verwarring met deze 'teaser'-post.

Samenvattend:
de 4P OP heeft
1. aarde
2. grootlichttrigger
3. geschakelde voeding
4. Mistlampindicator voor dashboard

de 6P OP (slechts vier aansluitingen zijn in gebruik)
1. aarde
2. altijd aan voeding
3. geschakelde voeding
4. Waarschuwingslichttrigger

Wat is er nog meer?
Hoi DCTFAN,

ik vond dit in een andere post.
Met de 4P, bedoel je dit?

Achterste 4-pins socket
Groene aarde
Rood geel + na contact = geschakelde voeding.
Blauw = dashboardindicator Grootlicht
Blauw Zwart = dashboardindicator Mistlamp

#7 ·
Hallo DCTFAN,

Ik vond dit in een andere post.
Met de 4P, bedoel je dit?

Achterste 4-pins socket
Groene aarde
Rood geel + na contact = geschakelde voeding.
Blauw = dashboard indicator Grootlicht
Blauw Zwart = dashboard indicator Mistlicht
Ja, andere beschrijving, maar dat is de 4P achter het dashboard.
IMO is dit de beste plek om LED- of mistlampen aan te sluiten.
Sommige modellen bieden twee helderheidsniveaus en je kunt de
blauwe draad gebruiken om dit te bereiken.
Normaal gesproken is de LED op een laag niveau. Als je helderdere LED's wilt,
schakel dan over naar HI-beam en beide zullen oplichten.
Ik weet niet echt hoe je de blauwe/zwarte draad zou gebruiken?

#26 ·
De Nearside/Offside is een unieke Britse volkstaal die beschrijft hoe de zijkanten van het voertuig zich tot de stoeprand verhouden - Ja; niet erg logisch, vooral als het om een motorfiets gaat en het feit dat het VK aan de andere kant rijdt!

Nearside - Links
Offside - Rechts

Jullie Brexit-aanhangers houden je aan de lijn!! ;)

Nu dan.

Mijn Canadese AT heeft een VIER-pins onder de zitting en geen andere magische stopcontacten achter de kuip. Raar hè?

Ik heb ook een bericht geplaatst over het monteren van mijn 665LM en USB-aansluiting hier:

http://www.jasonwd.com/2016/06/15/garmin-installation/

Had ik maar een foto gemaakt van alle onderdelen van de motor. Het is niet zo eenvoudig om al die spullen weer terug te plaatsen. Zonder de juiste handigheid breek je dingen. Ik heb al het lipje afgebroken dat de thermokoppel aan de binnenkant van de kuip vasthoudt. Niet dat het ergens naartoe gaat!

#27 ·
Bedankt, JasonWD, voor de scheidsrechter.
Met al dat schelden en huilen (buitenspel),
dacht ik dat ik een voetbalwedstrijd aan het spelen was.

Maar om eerlijk te zijn, de OP (die ik op negeren moest zetten) vond iets
achter zijn 'buitenspel'-kuipwerk; het kwam gewoon niet bij me op wat het zou kunnen zijn - totdat

ik de OEM mistlamp installatie-instructies las en voilà!
De exacte beschrijving van wat ten onrechte werd geïdentificeerd als fabrieks
installatie, terwijl het slechts een onderdeel was van de bedradingsset voor de mistlampen.

Wat was het? HET was de "mistlampkabelboom".
Ik weet niet hoe het daar terecht is gekomen, maar dat betreft deze thread niet.
Mysterie opgelost! De show is voorbij.

Tata!

#29 ·
Someone post a Fog light installation vid. Problem solved.
Ik denk dat je zult merken dat er heel veel verschillende opstellingen zijn voor de installatie van mistlampen. De standaard Touratech-opstelling is op geen enkele manier moeilijk, maar als je slim probeert te zijn (of dom zoals ik haha), en probeert de tuimelschakelaar te vervangen door een fabrieksschakelaar en het dashboard te laten oplichten etc... Dan kost dat wel wat kennis. Zoals ik nu heb geleerd van verschillende leden van een ander forum. Het eindresultaat is succesvol en zeer aangenaam.

#30 ·
Hub A, wilde je even bedanken. Terwijl ik de E.B-splitter in de voorkant van de motorkap installeerde, las ik je bericht over deze stekker. Ik heb een Amerikaans model en het is niet gemarkeerd met een symbool voor mistlampen, maar dat geeft me een andere gezekerde optie. Misschien zelfs daar een splitter plaatsen als dat nodig is.

Dus hier is wat ik heb op het Amerikaanse model aan de rechterkant.

Het volgende dat ik moet doen terwijl de dingen open zijn, is dezelfde stijl drukknopschakelaar vinden om in de blanco's te plaatsen, zoals de abs off-knop.

#32 ·
:) Welnu, na 3500 mijl rijden naar de Zwarte Zee en terug uit het VK, werkt mijn magische 3e stopcontact aan de zijkant nog steeds en voedt mijn extra stopcontact. Slim spul dat magische spul, de kracht is sterk in deze. Ik heb ook een paar technische problemen gehad met de motor op de reis, ik zal een bericht plaatsen dat misschien niet zoveel **** aantrekt. :x

#33 ·
Kan iemand HELPEN aub. Ik heb PC 8 auxhiliary zekeringkast (Eastern Beaver) geïnstalleerd en wil een set LED-spots installeren. Het probleem dat ik heb, is dat ik geen idee heb hoe ik ze moet aansluiten met behulp van de PC 8 en de draad van de grootlicht moet aftappen, terwijl ik een dashboard schakelaar gebruik om spots te isoleren indien nodig. Kan iemand uitleggen hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

Moet ik de (grootlicht) draad (linksboven) aftappen, die zich in de dummy plug achter het dashboard bevindt?
Hoe sluit ik dit aan bij gebruik van de PC 8?

Erg verward? Ik heb een tweepolige schakelaar op het dashboard! Suggesties?