Honda Africa Twin Forum banner

Standaard Dyno Run

25K views 16 replies 11 participants last post by  SRPD MOTORSPORTS  
#1 ·
Heb mijn 2020 CRF1100L handleiding op de Dave Wood Racing dyno in Buckingham (VK) laten draaien om een standaardwaarde te krijgen voordat ik eventuele wijzigingen aanbreng.
96,1 pk bij 6692 tpm en 77,9 ft/lbs bij 5939 tpm

#3 ·
Kijk hoe vlak de koppelkromme is! Moet de reden zijn waarom de motoren sneller aanvoelen dan de cijfers suggereren.
Ik denk dat je dit kunt veranderen met een open uitlaat en luchtfilter plus een power commander

#7 ·
Dat ziet eruit als pk's op het achterwiel.
Ik ken de exacte cijfers niet, maar dat zou het boven de aangegeven 101 pk aan de krukas brengen.
Mijn 18-model liet 86 pk op het achterwiel zien.
Dus een goede toename ten opzichte van de 1100.
ja, de dyno berekent ook een waarde voor het vermogen van de krukas, maar voor wat ik zoek, is dit niet belangrijk. Er stond 104,9 pk en 85 ft/lbs aan de krukas.

#9 ·
Verdomme! Dit zijn geweldige cijfers voor een standaardmotor, misschien moet ik het upgraden van mijn '17 toch heroverwegen! :)

Ik heb K&N luchtfilters, een Yoshimura RS-4 slip-on, en draai een aangepaste Power Vision tune, maar ik betwijfel of het in de buurt komt van deze standaard 2020 1100cc cijfers.

#10 ·
Dit zijn uitstekende cijfers, mag ik vragen bij hoeveel mijl? Ik vraag dit omdat ik dyno-cijfers van rond de 90 pk heb gezien voor de 1100, maar dit cijfer is voor een gloednieuwe motor en vooral Honda's doen het veel beter na een paar mijl. Ik geloof dat je gemakkelijk 100 pk op het achterwiel kunt duwen met een paar veranderingen.

Maar de koppelkromme is verbazingwekkend vlak, met ~70 van de 78 lbft beschikbaar vanaf slechts 2500 tpm. Ik vond iets vergelijkbaars met de koppelkromme van mijn 2017, waardoor de motor in reële omstandigheden veel sneller is dan de cijfers zouden suggereren.

#12 ·
Dit zijn uitstekende cijfers, mag ik vragen bij hoeveel mijl? Ik vraag dit omdat ik dyno-cijfers van rond de 90 pk heb gezien voor de 1100, maar dit cijfer is voor een gloednieuwe motor en vooral Honda's presteren veel beter na een paar mijl. Ik denk dat je gemakkelijk 100 pk op het achterwiel kunt duwen met een paar veranderingen.

Maar de koppelkromme is verbazingwekkend vlak, met ~70 van de 78 lbft beschikbaar vanaf slechts 2500 tpm. Ik vond iets vergelijkbaars met de koppelkromme van mijn 2017, waardoor de motor in reële omstandigheden veel sneller is dan de cijfers zouden suggereren.
Hoewel de motor uit 2020 komt, heeft hij net zijn 600 mijlen servicebeurt gehad, dus de motor is nog vrij nieuw.

#13 ·
Hoeveel meer vermogen en koppel krijg je door het monteren van open uitlaten en filters?
en PowerCommander âť“
Power Commander V voor 2020 Honda CRF1100L Africa Twin

op mijn Yamaha 660 Ténéré (48 pk) krijg je ongeveer 60 pk
Mijn plan is altijd geweest om de motor lichter en responsiever te maken voor dagen op landweggetjes met wat licht offroad gebruik in plaats van lange afstandstochten.
De tuning shop werkt aan het opnieuw programmeren van de ecu, maar als dit een non-starter blijkt te zijn, zullen ze naar de power commander kijken.
Wat er ook gebeurt, ik zal de resultaten van alle wijzigingen die ze aanbrengen delen. Hopelijk kost het me geen fortuin om daadwerkelijk vermogen te verliezen!!!!!
Hoewel je cijfers op een grafiek niet kunt verslaan, moet je onthouden dat elke dyno verschillen zal hebben, dus de gegeven cijfers zijn slechts een vergelijkingstool voor wijzigingen die zijn aangebracht. 👍

#14 ·
Ik ben me ervan bewust dat dit een oud draadje is, maar het lijkt de beste die ik heb gelezen, vandaag gevonden. Mijn motor is de 6-versnellingsbak uit 2016. Ik heb hem gekozen als allround motor en ben er dol op. Ik heb hem gebruikt gekocht met 25.000 km op de teller, maar er zijn wat versnellingen veranderd. Het vermogen met een kleine versnellingsverandering is enorm. Yoshi uitlaat, upgrade luchtfilter en elke accessoire die er is. Liefde op het eerste gezicht en nog steeds verliefd na 8.000 km. Beste twin motor die ik heb gereden, het koppel is zeker de sleutel. 15 voor, 44 achter maakt hem supergoed op langzaam offroad terrein. En maakt hem een dragstrip op het asfalt. Mijn vriend kan niet begrijpen hoe ik zijn motor in roll-on inhaal, hoewel ik ouder en kleiner ben, is prima. Dus berisp me voor het te snel verslijten van deze ongelooflijke motor. Hij lijkt er tot nu toe van te houden. 38.000 km ATM, veel succes allemaal.

#16 ·
Bewust van het feit dat dit een oud draadje is, maar het lijkt de beste die ik heb gelezen, net vandaag gevonden. Mijn rit is de 2016 6-versnellingsbak. Kies het voor een allround motor en ben er dol op. Heb het gebruikt gekocht met 25k op de teller, maar had wat versnellingsveranderingen. Het vermogen met een kleine versnellingsverandering is enorm. Yoshi-uitlaat, upgrade luchtfilter en elke accessoire in het boek. Liefde op het eerste gezicht en nog steeds verliefd na 8.000. Beste twin motor die ik heb gereden, het koppel is zeker de sleutel. 15 voor 44 achter maakt het supergoed op langzaam offroad-terrein. En maakt het een dragstrip op het asfalt. Mijn vriend kan niet begrijpen hoe ik zijn motor in roll-on trek, ouder en kleiner zijn is prima. Dus berisp me omdat ik deze ongelooflijke motor te snel verslijt. Het lijkt er tot nu toe van te houden. 38k ATM veel succes allemaal.
Wow! 15/44 zou elke start vanaf een stoplicht laten voelen als een lancering vanaf een vliegdekschip! :)

Kun je in de 2e versnelling wegrijden?

#15 ·

• Like
Reactions: zippysworld