Honda Africa Twin Forum banner
81 - 100 of 158 Posts
Welnu, ik veronderstelde dat Garmin de fabrikant was, dus hen. Ik weet dat ze al lang in de business zitten, vooral GPS en fishfinders etc. voor de scheepvaart, maar ik weet niet zeker of hun kwaliteit altijd wel goed is of soms een beetje twijfelachtig.

Welnu, ik nam aan dat Garmin de fabrikanten waren, dus hen.
Ik weet dat ze al lang in de business zitten, vooral GPS en dieptemeters etc. voor de scheepvaart, maar ik weet niet zeker of hun kwaliteit altijd wel goed is of soms een beetje twijfelachtig.
Garmin zou zomaar de productintegratoren kunnen zijn die alles in een mooie plastic doos verpakken met een aanraakinterface die af en toe faalt. :rolleyes:

Ik heb twee maanden geleden een gebruikte CRF1100L (model 2021) van de dealer gekocht. Alles werkte prima en ik geniet elke keer dat ik erop kan rijden. Twee dagen geleden reageerde de TFT niet meer. Ik ging naar mijn dealer voor de terugroepactie "motorstalling/ecu software herschrijven" en vertelde hem over mijn probleem. Hij zal contact opnemen met HONDA en contact met mij opnemen.

Mijn apparaat reageerde niet meer op aanraking, de dealer bevestigde dit en diende een garantieclaim in. Ongeveer een week later bracht ik het weg en kreeg ik de vervanging geĂŻnstalleerd. Het duurde ongeveer 3 uur, omdat de technicus het nog nooit eerder had gedaan. Ik wou dat ze me hadden laten helpen, want het had een flink stuk tijd kunnen schelen, aangezien ik het meeste plastic al vaak had verwijderd, maar... nou ja, ik werd er goed in om rond te zitten :D

De mijne reageerde niet meer op aanraking, de dealer bevestigde dit en diende vervolgens een garantieclaim in. Ongeveer een week later bracht ik hem weg en kreeg ik de vervanging gemonteerd. Het duurde ongeveer 3 uur, omdat de monteur het nog nooit eerder had gedaan. Ik wou dat ze me hadden laten helpen, want het had een flink stuk tijd kunnen schelen, aangezien ik het meeste plastic al vaak had verwijderd, maar... nou ja, ik werd er goed in om rond te zitten :D
@Hood - Door je ongelooflijke geduld heeft de garagemonteur nu "plastic ervaring" met de Honda Africa Twin en konden ze Honda de kosten voor de moeite in rekening brengen.

@Hood - vanwege je ongelooflijke geduld heeft de garagemonteur nu "plastic ervaring" met de Honda Africa Twin en konden ze Honda de rekening voor de moeite sturen.
Ha ha waarschijnlijk niet, ik kan me voorstellen dat Honda tijd nodig heeft om de klus te klaren en dat is alles wat de dealer zal krijgen :D

Ik heb twee maanden geleden een gebruikte CRF1100L (model 2021) van de dealer gekocht. Alles werkte prima en ik geniet van elke keer dat ik erop kan rijden. Twee dagen geleden reageerde de TFT niet meer. Ik ging naar mijn dealer voor de "motorstalling/ecu software herschrijven" terugroepactie en vertelde hem over mijn probleem. Hij zal contact opnemen met HONDA en contact met me opnemen.
Mijn HONDA-dealer heeft de complete display-eenheid binnen de garantieperiode vervangen. Dus ik ben blij en hoop dat het probleem in de toekomst niet meer terugkomt.

Een maand geleden reageerde het touchscreen niet meer. Ik heb geen garantie meer, maar mijn dealer probeert het op "coulance". Na 1-1,30 uur rijden werkt het touchscreen weer. Ik veronderstel dat de temperatuur van het scherm hoger is en het weer werkt.

Een maand geleden reageerde het touchscreen niet meer. Ik heb geen garantie meer, maar mijn dealer probeert het op "coulance". Na 1-1,30 uur rijden werkt het touchscreen weer. Ik veronderstel dat de temperatuur van het scherm hoger is en het weer werkt.
Zag net deze thread, de mijne heeft deze maand meerdere keren niet gereageerd. Ik nam gewoon aan dat het de koude temperaturen waren. Nu zal ik meer aandacht aan dit probleem moeten besteden.

Hallo Groznick, viel de vervanging van het aanraakscherm onder de fabrieksgarantie of de uitgebreide garantie die u had? Ik heb net Honda gebeld en ze dekken de aanraakschermen niet onder de fabrieksgarantie.
Ik heb een uitgebreide garantie bij "Dealers Alliance" voor 60 maanden en ze zeggen dat "Digital Dash" alleen gedekt is voor tourmotoren zoals de Goldwing.
Hoewel er niets mis is met mijn aanraakscherm, maar ik keek naar de plandetails en de dekking van het aanraakscherm trok mijn aandacht en ik heb wat rondgekeken.

Hallo Groznick, viel de vervanging van het aanraakscherm onder de fabrieksgarantie of de verlengde garantie die u had? Ik heb net Honda gebeld en ze dekken de aanraakschermen niet onder de fabrieksgarantie.
Ik heb een verlengde garantie bij "Dealers Alliance" voor 60 maanden en ze zeggen dat "Digital Dash" alleen gedekt is voor tourmotoren zoals de Goldwing.
Hoewel er niets mis is met mijn aanraakscherm, keek ik naar de plandetails en de dekking van het aanraakscherm trok mijn aandacht en ik heb wat rondgekeken.
Ook heb ik de fout gemaakt om bij aankoop van de motorfiets een verlengde dekking van 60 maanden te kopen, wat betekende dat ik voor de eerste 12 maanden van de dekking betaalde, zelfs toen ik de Honda-dekking had. De dealer heeft me hiermee te pakken gehad, hopelijk maken anderen deze fout niet. ...Koop pas een verlengde dekking als u het einde van de fabrieksgarantie van 12 maanden nadert.

Ik had hetzelfde probleem, het TFT-scherm reageert niet op aanraking. Na opwarmen met een föhn verdwijnt het probleem. Ik weet niet of het weer zal gebeuren. De fiets heeft de hele winter in een koude garage gestaan. Ik zag ook een vlek onder het scherm, vergelijkbaar met waterinfiltratie. Het scherm is intact, er is nooit mechanische schade aan geweest, maar de vlek verbaast me. Weet iemand of er een beschermfolie op het scherm zit af fabriek die zo'n effect kan geven? Als de folie af fabriek komt, is het dan mogelijk om deze op de een of andere manier te vervangen?

De beschermfolie van de fabriek is veel groter dan het scherm en je zou er niet mee kunnen rijden, omdat hij in de wind zou scheuren. Er wordt een beschermer meegeleverd, maar de meeste dealers plaatsen deze niet, omdat ze moeilijk aan te brengen zijn zonder bellen.

De beschermfolie van de fabriek is veel groter dan het scherm en je zou er niet mee kunnen rijden, omdat deze in de wind zou scheuren. Er wordt een beschermer meegeleverd, maar de meeste dealers plaatsen deze niet omdat ze moeilijk aan te brengen zijn zonder luchtbellen.
Ik kan het niet begrijpen, is de folie zo geplakt of heeft de carrosserie dubbele randen?
Image

Image

81 - 100 of 158 Posts