Honda Africa Twin Forum banner
21 - 40 of 70 Posts
Gewrichten worden knettergek ....
.... in eerste instantie dacht ik dat je het over de weg had :ROFLMAO: maar toen snapte ik het .... Ik ben het helemaal met je eens .... in een gevecht aan de kant van de weg tussen mij en een TM kan ik je al vertellen wie de overwinnaar zou zijn ... dan zou het handig zijn om rijlaarzen te hebben die ook geschikt zijn voor lange wandelingen.

Outex-kit hier. Heb 2 jaar en vele duizenden kilometers (anderhalve set Anakee Adventures) en heb geen klachten gehad. Ging laatst naar buiten en controleerde mijn TPMS voordat ik vertrok en het was hetzelfde als voor de rit de week ervoor tot op een tiende van een pond. Rijdt op ruwe wegen en op de snelweg (met tegenzin) met constante hoge snelheid.

Outex-kit hier. Heb 2 jaar en vele duizenden kilometers (anderhalve set Anakee Adventures) en heb geen klachten gehad. Ging laatst naar buiten en controleerde mijn TPMS voordat ik vertrok en het was hetzelfde als voor de rit de week ervoor tot op een tiende van een pond. Rij op ruwe wegen en op de snelweg (met tegenzin) met aanhoudende hoge snelheid.
Uitstekend om te lezen @VFMoore.

Ik wil tubeless gaan. Ik wil dezelfde 18/21 wielmaten behouden, dus ik bekijk mijn opties.
De Kineo zien er geweldig uit, maar zijn erg duur. (£2458)

Alpina ziet er degelijk uit, heeft goede kleuropties en de zwarte velg met koffiekleurige naven zou er geweldig uitzien, maar ook duur, maar iets goedkoper dan de Kineo. (£1779)

Ik zie dat er SMPro-wielen zijn met hun Airtight System die een goede prijs hebben, maar het lijkt erop dat ze alleen beschikbaar zijn voor de CRF1000's, dus waarschijnlijk geen optie voor mij. (£1248 als optie)

Nog andere opties?

Mijn andere optie, die uiteraard veel duurder zou zijn, maar er een is die het overwegen waard is, is om te kijken hoeveel inruil ik zou krijgen voor een nieuwe 2022 ATAS. Ik denk dat dat me waarschijnlijk ongeveer £4000 + zou kosten, maar wel een nieuwe motor met tubeless als standaard zou betekenen.
Ik stel voor dat je de bijgevoegde video bekijkt, ik ben ervan overtuigd dat dat een goede optie is ...
(2148) Wist je dat je je bandenvelgen kunt omzetten in SelloMatic? - YouTube
Het is in het Spaans, maar het is duidelijk hoe ze de conversie doen...

Discussion starter · #28 ·
Ja, heb het eerder bekeken, een goede goedkope optie, maar niet enthousiast over het aspect van de bandenveiligheid, omdat de tubeless bead bump kan worden aangetast. De voorkant van de AT heeft geen tubeless bead bump, dus dat is een van de redenen waarom ik wegdeins van de doe-het-zelf-conversies.

Discussion starter · #29 ·
Eerste dag van een negatieve Covid-test, dus op weg naar de Honda-dealers. Helaas kreeg ik niet zo'n goede inruil deal als ik had gehoopt en de nieuwe gaan sneller de deur uit dan ze binnenkomen.
Dus ik weet niet zeker welke kant ik nu op moet, maar ik moet snel beslissen, want de nieuwe ATAS in de kleur die ik wil, is in het VK bijna niet op voorraad.
Beslissingen, beslissingen :D

Eerste dag van een negatieve Covid-test, dus op weg naar de Honda-dealers, helaas kreeg ik niet zo'n goede inruil deal als ik had gehoopt en nieuwe vliegen de deur uit sneller dan ze erin kunnen komen.
Dus ik weet niet zeker welke kant ik nu op moet, maar ik moet snel beslissen, want de nieuwe ATAS in de kleur die ik wil, is in het VK zeer beperkt op voorraad.
Beslissingen, beslissingen :D
Qua verschil, heeft de nieuwe ATAS tubeless en een grotere tank of iets anders?

Discussion starter · #31 ·
De ATAS heeft een grotere tank, wat waarschijnlijk geen probleem is voor mij, hoewel het altijd fijn is om wat meer bereik te hebben.
Het heeft bochtenverlichting, maar ook dat is geen probleem.
Verwarmde handvatten en een accessoire-aansluiting, maar die heb ik al op de mijne gezet, dus geen probleem.
Het heeft wel tubeless wielen en dat is de belangrijkste reden voor de upgrade-gedachten.
Als ik het prijsverschil tussen de ATAS en de standaardversie negeer, kom ik ongeveer £700 meer uit dan wanneer ik alleen Kineo-wielen en nieuwe banden zou kopen, of als ik voor Alpina zou gaan, dan ongeveer £1350 meer, dus ik denk dat het verschil niet zo groot is voor een 9 maanden nieuwere motor.
Ik moet echter ook bedenken dat ik nieuwe tankzij- en toppads, een koplampafdekking en andere valbeugels nodig zou hebben, aangezien dat de dingen zijn die ik heb toegevoegd en die niet kunnen worden verwisseld, wat mijn kosten met nog eens £4-500 zou verhogen.

... heb technisch gezien niets zinnigs toe te voegen, maar zou me gewoon afvragen wat uw vraag is: hoeveel kosten zijn praktisch om te upgraden naar tubeless ... wat is de kans dat je daadwerkelijk een band krijgt die lek raakt? Klinkt alsof je tevreden bent met de bestaande machine, wat als je hem inruilt en er een krijgt waar je minder blij mee bent ... misschien je bestaande machine houden en een busje bandenslijm voor tubes meenemen? Hoeveel zou een wegenwachtabonnement kosten dat je gewoon komt ophalen in geval van een probleem? Hoewel ik uw gevoelens deel, is mijn fiets in mijn geval zo'n trouwe performer geweest dat ik voorlopig gewoon met tubes zal leven. Succes! ... laat ons weten wat je beslist.

Discussion starter · #33 ·
Ik heb Honda-hulp voor de komende 2 en een beetje jaar, maar niet weten hoe lang ze erover zouden doen om bij me te komen, is een andere zaak :D
Ik heb 50 keer 's nachts besloten, bleef wakker worden :D
Vanmorgen zei ik, dat is het, ik heb besloten en toen veranderde ik weer van gedachten, toen weer terug :D

Zou u het verschil goedmaken door privé te verkopen? Ik heb gemerkt dat motorhandelaren erg krap zijn, in tegenstelling tot autohandelaren die vrij genereus zijn geweest met inruil.

De ATAS heeft de grotere tank, wat waarschijnlijk geen probleem is voor mij, hoewel het altijd fijn is om wat meer bereik te hebben.
Het heeft bochtenverlichting, maar ook dat is geen probleem.
Verwarmde handvatten en een accessoire-aansluiting, maar die heb ik al op de mijne gezet, dus geen probleem.
Het heeft de tubeless wielen en dat is de belangrijkste reden voor de upgrade-gedachten.
Als ik het prijsverschil tussen de ATAS en de standaard negeer, kijk ik naar ongeveer £ 700 meer dan als ik gewoon Kineo-wielen en nieuwe banden zou kopen, of als ik Alpina zou nemen, dan ongeveer £ 1350 meer, dus ik veronderstel dat het niet zo'n groot verschil is voor een 9 maanden nieuwere motorfiets. Ik moet echter ook bedenken dat ik nieuwe tankzij- en toppads, een koplampafdekking en andere valbeugels nodig zou hebben, aangezien dat de dingen zijn die ik heb toegevoegd en die niet kunnen worden verwisseld, wat mijn kosten met nog eens £ 4-500 zou verhogen..
Past uw SC op de nieuwe?

Discussion starter · #39 ·
IDK of dit al genoemd is, maar als je overweegt te handelen, ben je er dan zeker van dat de nieuwe motor vrij zou zijn van de historisch gemelde Honda fabrieksproblemen met tubeless wielen? Is dat allemaal opgelost?…
Ik denk dat alle problemen die ik heb gezien, van mensen waren die redelijk hard offroad gaan, wat helaas niet iets is dat ik hier kan doen, zelfs als ik de vaardigheden had.

Ik denk dat je nog steeds worstelt met de beslissing nu zaterdagochtend... als je besluit te ruilen en het bij de inruil niet zo goed doet als je zou willen, vraag ze dan misschien om een verlengde garantie erbij te geven om het verschil te helpen goedmaken...

21 - 40 of 70 Posts