Honda Africa Twin Forum banner

USB-verbinding

4.3K views 9 replies 5 participants last post by  nigelvanderputten  
#1 ·
Ik wil een USB-poort toevoegen op mijn 2017 dct. Kan iemand helpen met de beste en de montage?
Zeer gewaardeerd

#2 ·
Ik wil een usb-poort toevoegen op mijn 2017 dct. Kan iemand helpen met de beste en de montage?

Veel waardering
Google gewoon op motorfiets usb-kabels. Mag ik ook dit voorstellen. Maakt het monteren van elektronica veel gemakkelijker en schoner.

#3 ·
Omdat de 12V-aansluiting niet veel meer kan dan kleine elektronica van stroom voorzien, heb ik de mijne gereserveerd voor USB-voeding. Ik heb een Scosche PowerVolt PD30 die permanent in het stopcontact zit. Hij is klein en krachtig en houdt mijn iPhone volledig opgeladen. En als je de flits van de onderkant van de rubberen stopcontactafdekking trimt, sluit deze nog steeds volledig.

#7 ·
HĂ© jongens,
Ik moet nog zowel een telefoonoplaadmodule als een usb-poort installeren op mijn 2016 crf1000l.
Heb een thunderbox geĂŻnstalleerd omdat mensen pdm's lijken aan te bevelen. Deze thread echter (https://www.africatwinforum.com/threads/africa-twin-crf1000l-color-wiring-diagram.39407/) doet me afvragen of ik eigenlijk wel een thunderbox nodig had, aangezien er een paar dummies lijken te zijn. Zijn die aansluitingen opzettelijk gebouwd om bijvoorbeeld verwarmde handvatten aan te sluiten? En zo ja, welk doel dient zo'n pdm?

#9 ·
U kunt natuurlijk rechtstreeks verbinding maken met de bedrading van de fiets als u dat wenst; de beschikbare aansluitingen zitten echter meestal NIET op hun eigen circuit en kunnen slechts een paar ampère leveren. Om potentiële problemen met het constant doorbranden van een zekering (of erger, het verbranden van de fabrieksbedrading) en het onderbreken van de stroomtoevoer naar andere delen van de fiets te voorkomen, installeren de meeste mensen een PDM van een bepaald type en gebruiken deze aansluitingen als een geschakelde trigger. Ik heb een Eastern Beaver PC-8 op mijn 2017 en deze wordt aangesloten op de schakelstroom in de 4-pins stekker achteraan om het relais te activeren.

#10 · (Edited)
Oké.. Het lijkt erop dat ik het heb overdreven door rechtstreeks op de batterij aan te sluiten, toch? Bewerken: geleerd van de verkoper van de thunderbox dat ik altijd een druppellader rechtstreeks op de batterij moet aansluiten.

Omdat ik al draden naar de batterij heb getrokken voor de pdm, wat volgens mij onnodig is geweest, denk ik nu dat ik de connector achterin nog steeds kan gebruiken. En gebruik de draden die ik al heb getrokken voor de druppellader. Maar hier kan ik het helemaal mis hebben..

Bedankt voor de reactie!