Honda Africa Twin Forum banner
41 - 60 of 67 Posts
Het verwijderen van de rechterradiator zal zeker helpen om het kleppendeksel aan de rechterkant eruit te trekken. Het zal ook helpen bij het inschuiven van het kleppendeksel vanaf de rechterkant met een nieuwe pakking stevig op zijn plaats. Een beetje finesse en het kleppendeksel past perfect op de kop. Bekijk elke centimeter van de zitting voor het kleppendeksel en de pakking om zeker te zijn. Bekijk dan de zitting van de afdichtingen voor de bougiekokers. Dit zorgt ervoor dat u geen olielekkage heeft en het proces niet hoeft te herhalen.
 
Tip: Terwijl u aan de slinger draait om te positioneren voor het daadwerkelijk controleren van de klepspeling, let u op de inlaatnok die de klep indrukt. Zodra de klep weer omhoog gaat, let dan goed op dat de inlaatnok horizontaal gaat en naar achteren wijst. Op dit punt wijzen de inlaat- en uitlaatnokken WEG van elkaar. U bevindt zich op of bijna op TDC (bovenste dode punt). Zoek naar een markering in het kijkvenster. Als u het mist, begin dan opnieuw en let op de inlaatnok.

Dit werkt voor beide cilinders.
 
Zoals gezegd heb ik de radiator er nooit afgehaald, maar ik heb wel in gedachten gehouden dat ik de volgende keer dat ik de kleppen doe, het zal combineren met een koelvloeistofwissel en de radiatoren zal verwijderen om het gemakkelijker te maken.
 
Discussion starter · #44 ·
Tip: Terwijl u de krukas draait om de klepspeling te controleren, let op de inlaatnok die de klep indrukt. Zodra de klep weer omhoog gaat, let dan goed op dat de inlaatnok horizontaal komt te staan en naar achteren wijst. Op dit punt wijzen de inlaat- en uitlaatnokken WEG van elkaar. U bevindt zich op of bijna op TDC (bovenste dode punt). Zoek naar een markering in het kijkvenster. Als u het mist, begin dan opnieuw en let op de inlaatnok.

Dit werkt voor beide cilinders.
Bedankt! Ik zal deze tip proberen, want ik kan de uitlaatklepmarkering voor cilinder 2 niet vinden.
 
Discussion starter · #45 ·
Zoals gezegd heb ik de radiator nooit verwijderd, maar ik heb wel een aantekening gemaakt dat ik de volgende keer dat ik de kleppen doe, deze zal combineren met een koelvloeistofwissel en de radiatoren zal verwijderen om het gemakkelijker te maken.
In de toekomst zal ik gewoon het plastic aan de achterkant van de radiator verwijderen.
 
Bedankt! Ik zal deze tip proberen, want ik kan de uitlaatklepmarkering voor cilinder 2 niet vinden.
Als je echt dicht bij TDC komt, begint de moer aan de krukasuiteinden heel gemakkelijk te draaien. Een andere indicator zou zijn om de speling van de inlaatklep te meten. Als je binnen de specificaties meet, zit je hoogstwaarschijnlijk op TDC, aangezien de spelingen van de inlaatkleppen zelden buiten de specificaties vallen (mijn ervaring en van wat ik hier heb gelezen).

Inlaat- en uitlaatspelingen worden tegelijkertijd voor elke cilinder op TDC gemeten. Houdt het simpel.
 
Ik probeerde aan de rubberen plug te trekken, maar trok per ongeluk de draad eruit. De tweede achterste plug kwam er na 5 minuten heen en weer trekken uit. Ik denk niet dat ik de eerste heb gebroken, ik heb gewoon per ongeluk de draad eruit getrokken (ik gebruikte de draad niet om te trekken).

Dit blijkt moeilijker te zijn dan verwacht. Bedankt voor de tips van iedereen!
Plugdraden aan de voorkant zijn een pijn, zelfs met de speciale tang. (Ik heb een set.) Je moet nieuw voorzichtig heen en weer draaien, voordat je trekt, totdat je het rubber losmaakt. Dan wordt het trekken veel gemakkelijker, zonder schade. Ik trek er een beetje siliconen "o"-ringvet op om het de volgende keer wat gemakkelijker te maken.
 
Discussion starter · #50 ·
Resultaten: de inlaatkleppen in cilinder 1 en cilinder 2 voldeden aan de specificaties (ze waren +/- 1). De uitlaatkleppen voldeden niet aan de specificaties (ze waren +/- 3). Het verwijderen van de nokkenas en het werken met de shim onder de emmer zou waarschijnlijk nog eens 2 uur toevoegen.

Aangezien ik verwacht dat de motorfiets 200.000 mijl meegaat, is dit mijn 1e van 13 klepspelingcontroles die ik de komende 20 jaar zal moeten uitvoeren.

Bedankt aan iedereen die me tips/advies heeft gegeven!
 
Resultaten: de inlaatkleppen in cilinder 1 en cilinder 2 voldeden aan de specificaties (ze waren +/- 1). De uitlaatkleppen voldeden niet aan de specificaties (ze waren +/- 3). Het verwijderen van de nokkenas en het omgaan met de shim onder de emmer zou waarschijnlijk nog eens 2 uur toevoegen.
Misschien heb je de zijkanten verwisseld.
De inlaten zijn met de shims.
De uitlaten zijn met de schroef- en moerafsteller.
 
Discussion starter · #55 ·
Ik heb moeite om mijn airbox weer in elkaar te zetten. Ik kan de airbox niet in het gasklephuis plaatsen en ik heb ook moeite om de onderste slang (onder de airbox) in de bovenkant van het kleppendeksel te krijgen.

Tips? Ik ben er al 2 uur mee bezig zonder resultaat.
 
Discussion starter · #58 ·
Welk proces volgt u om alles te bevestigen? Heeft u zich eerst gericht op het aansluiten op het gasklephuis? Of heeft u zich gericht op de slangen?
 
Discussion starter · #60 ·
Voor de ontluchtingsslang laat u de klem rond de flens van de kleppendeksel vallen. Reik vervolgens door het frame met een set slangtangen om de slang te plaatsen. Gebruik een lange punttang om de klem op zijn plaats te zetten.
Dat is mijn plan en het is me gelukt om het te installeren, maar daarna kon ik mijn luchtfilterbox niet op mijn gasklep plaatsen. Een andere gebruiker raadde rubbervet aan, maar het leek niet helemaal te passen.
 
41 - 60 of 67 Posts