Honda Africa Twin Forum banner

Has your 2018-2020+ Africa Twin Adventure Sports experienced fueling/idling/stalling/loss of power?

• Yes. I have had the dealership/Honda resolve the issue(s) under warranty at no cost.

• Yes. The dealership resolved it for me, but my warranty was expired and I had to pay out of pocket

• Yes. I have had these issues, but resolved the problem on my own and Honda is not aware.

• No. I have not had these issues, but I took precautionary measured (Guglatech Filter, etc.)

• No. But I am concerned that I will have this issue down the road.

• I have contacted Honda about my concerns

• I have filed a Safety Defect Report with NHTSA or other regulatory agency per Owners Manual

581 - 600 of 1,578 Posts
Op kwaliteitsforums, zoals het Africa Twin Forum, hacken en slachten we onze mederijders niet. We leven echter mee en proberen hulp te bieden en soms zelfs gratis spullen om ze een beter gevoel te geven. Neem deze bijeenkomst van dit " ... Brandstof-/Tankproblemen ... ": Ik zie veel aanmoediging tussen de leden. Dit is gewoon natuurlijke gelukzaligheid.

Hallo allemaal,

Ik heb een 2019 ATAS met 1300 km op de teller en heb geen problemen gehad, maar ik besloot om het Guglatech mazinga pomp beschermingssysteem en brandstoffilter te installeren na het lezen over het probleem.

Zoals iedereen, en zelfs met slechts 1300 km gereden, zaten er veel chips in de tank en filter - zie de foto's. Ik heb de lasnaden in de tank schoongemaakt met een borstel, de tank meerdere keren met benzine gespoeld en vervolgens de mazinga en het brandstoffilter geĂŻnstalleerd.

De motor loopt nu perfect...

MAAR

Het lijkt erop dat er een probleem is met de brandstofniveausensor. Ik heb de tank tot de rand gevuld en de meter geeft slechts één streepje boven de helft aan. Heeft iemand anders dit probleem gehad? Ik ben bang dat ik de vlotter van de brandstofmeter misschien heb geraakt toen ik hem schoonmaakte (?)

Nou, ik heb dit probleem nog niet ervaren, maar mijn geluk in het verleden geeft aan dat ik er binnenkort mee te maken krijg. Doet de dealer, behalve het doorspoelen van de tank en het schoonmaken van het filter, echt nog iets anders?

Nou, heb dit probleem nog niet meegemaakt, maar mijn geluk in het verleden geeft aan dat ik er binnenkort mee te maken zal krijgen. Doet de dealer, behalve het doorspoelen van de tank en het schoonmaken van het filter, nog iets anders?
Als je het probleem hebt, vervangen ze ook de brandstofpomp en de pakking en beide brandstofinjectoren. Dat is tenminste wat ze met de mijne deden.

Verzonden vanaf mijn SM-N975U1 met Tapatalk

Ik zie niet dat besproken wordt wat de resultaten zijn nadat het probleem met de smurrie is aangepakt, hetzij door de dealer, hetzij door de eigenaar. Is het probleem niet teruggekomen? Of is het een 'pleister' tot de volgende keer? Ik ben bang dat als (niet als) ik het probleem heb en het hopelijk nog onder garantie valt en het door de dealer wordt gerepareerd, wat er gebeurt als het terugkomt en de garantie nu verlopen is. Gaat de sludge uiteindelijk weg?

De mijne is al twee keer voor het probleem geweest. Honda beweert dat het komt omdat de dealer de tank niet zo grondig heeft schoongemaakt als nodig was.

Mijn dealer beweert dat ze hem zo goed mogelijk hebben schoongemaakt, maar dat er een aantal plekken zijn die moeilijk te bereiken zijn.

Beide zijn het er echter over eens dat het niet opnieuw vormt als het eenmaal is afgebladderd of verwijderd.

Hey iedereen,

Ik heb een 2019 ATAS met 1300 km op de teller en heb geen problemen gehad, maar ik besloot om het Guglatech mazinga pomp beschermingssysteem en brandstoffilter te installeren na het lezen over het probleem.

Zoals iedereen, en zelfs met slechts 1300 km gereden, zaten er veel chips in de tank en filter - zie de foto's. Ik heb de lassen in de tank schoongemaakt met een borstel, de tank meerdere keren met benzine gespoeld en vervolgens de mazinga en het brandstoffilter geĂŻnstalleerd.

De motor loopt nu perfect...

MAAR

Het lijkt erop dat er een probleem is met de brandstofniveausensor. Ik heb de tank tot de rand gevuld en de meter geeft slechts één streepje boven de helft aan. Heeft iemand anders dit probleem gehad? Ik ben bang dat ik de vlotter van de brandstofmeter misschien heb geraakt toen ik hem schoonmaakte (?)

View attachment 56288 View attachment 56289 View attachment 56290 View attachment 56291 View attachment 56292 View attachment 56293 View attachment 56294
Update - als iemand dit brandstofsensorprobleem heeft nadat de batterij is losgekoppeld bij het verwijderen van de tank, probeer dan de batterij opnieuw los te koppelen en weer aan te sluiten. Dit werkte voor mij. Alles werkt nu prima.

ATAS-pompveiligheid? Wie geeft er om stinkende pompveiligheid?

Kreeg dit per post voor een Honda-kooi. Krijgen de motorfietsen de korte kant van de stok?
Krijgen ze niet altijd de korte kant? Net als "Lemon Laws" zijn ze in veel staten, waaronder Colorado, waar het motorfietsen en campers expliciet uitsluit, scheefgetrokken ten gunste van autobezitters. Ik geloof dat ze een secundaire behandeling krijgen omdat motorfietsen en campers als een luxe en niet-essentieel worden beschouwd.

Krijgen ze niet altijd de korte kant? Net als "Lemon Laws" zijn ze in veel staten bevooroordeeld ten opzichte van autobezitters, waaronder Colorado, waar het motorfietsen en campers expliciet uitsluit. Ik geloof dat omdat motorfietsen en campers als een luxe en niet-essentieel worden beschouwd, ze een secundaire behandeling krijgen.
Heh, en levens rond die niet-essentiële producten zijn ook secundair? :rolleyes:

ATAS-pompenveiligheid? Wie geeft er om stinkende ATAS-pompenveiligheid?

Kreeg dit per post voor een Honda-kooi. Krijgen de motorfietsen de korte kant?

View attachment 56334
Dit heeft geen betrekking op het probleem dat in deze thread is gedocumenteerd. Er zijn een paar gevallen geweest van brandstofpompen die niet werkten vanwege een kapotte o-ring, wat resulteerde in onvoldoende benzinedruk voor de motor met symptomen zoals beschreven in de brief. Het lijkt erop dat het defect te wijten is aan een verkeerde montagebewerking in de fabriek. Ik denk dat deze terugroepactie betrekking heeft op deze gevallen.

Dit heeft geen betrekking op het probleem dat in deze thread is gedocumenteerd. Er zijn een paar gevallen geweest van brandstofpompen die niet werkten vanwege een kapotte o-ring, wat resulteerde in onvoldoende benzinedruk voor de motor met symptomen zoals die in de brief worden beschreven. Het lijkt erop dat het defect te wijten is aan een verkeerde montagebewerking in de fabriek. Ik denk dat deze terugroepactie betrekking heeft op deze gevallen.
Dat was niet het punt. Het punt dat werd benadrukt, was de behandeling van de veiligheid als gevolg van een defect Honda-brandstofonderdeel en hoe het premium aandacht kreeg. In dat opzicht is het volledig gerelateerd aan de politieke positie van deze AT-thread.

Dat was niet het punt. Het punt dat werd benadrukt, was de behandeling van de veiligheid als gevolg van een defect Honda-brandstofonderdeel en hoe het premium aandacht kreeg. In dat opzicht is het volledig gerelateerd aan de politieke positie van deze AT-thread.
Ik kan je gevoel over het tankprobleem begrijpen, maar dit is een ander verhaal: ze vonden een kapotte o-ring in de pompassemblage. Dit is een duidelijk identificeerbaar defect in de motorfiets, dat mogelijk gevolgen heeft voor de veiligheid. Ik denk dat Honda in dit geval de veiligheidsterugroepactie kan (en moest) uitvoeren: ze kennen de oorsprong van het probleem en kunnen een oplossing voor het defect identificeren (dat zich in feite in de assemblagelijn bevond en niet in het onderdeel zelf). Dingen die ze bij het tankprobleem duidelijk niet kunnen doen. Dit is tenminste hoe ik het zie.

2020 ATAS DCT ES, 2.500 mijl sinds 21 mei. Ik heb het probleem met het vermogensverlies gehad, maar het gebeurde maar een paar keer toen het erg warm was. Ik voeg valbeugels en andere dingen toe, dus ik heb de tank eraf gehaald en hij heeft het probleem met de rommel. View attachment 56247 View attachment 56247 View attachment 56248 View attachment 56248 View attachment 56249 View attachment 56247 View attachment 56248 View attachment 56249

De foto's naar de dealer en vervolgens naar de Honda-vertegenwoordiger werkten voor mij. Ze zeggen nieuwe pomp en dat Honda nu een reinigingsprocedure voor de tank heeft. Ik breng de mijne vandaag weg. Ik zal terug posten als ik hem weer ophaal. Ik zal nog steeds een Guglatech-filter toevoegen.

Ik kan je gevoel over het tankprobleem begrijpen, maar dit is een ander verhaal: ze vonden een kapotte o-ring in de pompassemblage. Dit is een duidelijk identificeerbaar defect in de motorfiets dat mogelijk gevolgen heeft voor de veiligheid. Ik denk dat Honda in dit geval de veiligheidsterugroepactie kan (en moest) uitvoeren: ze kennen de oorsprong van het probleem en kunnen een oplossing voor het defect identificeren (dat zich in feite in de assemblagelijn bevond en niet in de component zelf). Dingen die ze duidelijk niet kunnen doen voor het tankprobleem. Dit is tenminste hoe ik het zie.

View attachment 56335
Ik heb de koptekst van de post bijgewerkt om te lezen:

ATAS-veiligheidsterugroepactie? We hebben geen stinkende ATAS-veiligheidsterugroepactie nodig?

Dit ontkoppelt de verwijzing naar de brandstofpomp. Misschien is dat beter.

18,19,20 ATAS
Bedankt. Ik merkte het probleem de eerste dag dat ik mijn 2020 ATAS bezat. Ik eis dat Honda de defecte ATAS terugneemt en omruilt voor een AT. Absoluut onacceptabel dat Honda toestaat dat een ATAS de dealer verlaat, wetende dat dit probleem aanwezig is. Fabrikant moet verantwoordelijkheid nemen voor hun fout.

581 - 600 of 1,578 Posts