Honda Africa Twin Forum banner

2022 Kawasaki KLR 650

7.1K views 10 replies 9 participants last post by  InedibleRider  
#1 ·
Ik weet dat ik niet de enige hier ben die via de eerbiedwaardige KLR naar de AT is gekomen. Ik zal altijd een zwak plekje hebben voor mijn eerste adventure bike.

Blij om te zien dat Kawasaki heeft besloten om in het spel te blijven.

Bookem

Kawasaki KLR®650 | Dual-Sport Bike | Escape. Explore. Envy.

#4 ·
Ik had een 2014.5 KLR en reed er overal mee. Goedkoop, duurzaam en niet half slecht offroad.

Ik heb altijd gewenst dat ze hem zouden updaten met ongeveer 50 pk meer en meer koppel. Lange snelwegritten in de wind zorgden ervoor dat hij veel olie verbruikte.

Ik zit ongeveer 750 mijl in mijn nieuwe 2017 Africa Twin. Het is de motorfiets waar ik altijd naar verlangde tijdens het rijden op de KLR.

Ik ben blij de KLR terug te zien, maar teleurgesteld dat de motor hetzelfde lijkt te zijn. Hij verbruikt waarschijnlijk nog steeds olie bij alles boven de 70 mph.
Gelukkig heb ik het olieprobleem nooit gehad, maar ik ben het met je eens dat hij meer pk's nodig heeft. Misschien had ik er nog een als dat zo was. De betrouwbaarheid en de goedkope en gemakkelijke onderhoud maakten het een geweldige eerste avonturenmotor.

Zou ik teruggaan? Nee. Na 12.814 mijl (tot nu toe) op mijn ATAS heb ik mijn rit gevonden.

Maar ben ik sentimenteel over de KLR? Ja, absoluut.

#8 ·
Er waren die gedachten, of Kawasaki een twin zou uitbrengen, iets in de trant van de T7. Ik heb nooit een KLR gehad. Heb er een paar keer bijna een gekocht.... heb vrienden die erop rijden. Ik heb nooit hoeven wachten of een rit of reis moeten afbreken vanwege een storing op een ervan. Leek altijd een gewillige motorfiets om op avontuur te gaan.

Ik vraag me af hoeveel mensen zijn gaan rijden vanwege een KLR, of van een KLR het terrein in zijn gegaan. Ik vind de nieuwe motorfiets leuk. Ik zal er geen kopen, maar Kawasaki leek zijn ethos echt intact te houden. Ik ben blij dat hij bestaat en ik hoop dat hij mensen blijft helpen om de kans te krijgen om het reizen op twee wielen te ervaren. Als eerbiedwaardig icoon was ik verdrietig toen hij werd stopgezet. Ik hoop dat ze de rotzooi ervan verkopen.

#9 ·
Ik kwam ook van een 2001 KLR650 als mijn laatste motorfiets voor mijn 2019ATAS. Het beste van de KLR650 was dat deze relatief lang onveranderd is gebleven. Onderdelen, reparaties en elke upgrade waren beschikbaar omdat iemand anders hetzelfde probleem of gevoel had over de motor. Ik ben ook erg, laten we zeggen, zuinig. Ik hield echt van de hoeveelheid doe-het-zelf-mods die aan de oude KLR konden worden gedaan. Ik ben er zeker van dat dit model goed zal verkopen, maar ik wou echt dat ze er een gemodificeerde Versys-motor in hadden geplaatst en de timing hadden aangepast. Rijden op de snelweg met die oude single was nooit leuk. Afgezien van ongeveer 140 km/u, is er niet veel ruimte om in te halen of uit een hachelijke situatie te komen.

#11 · (Edited)
Ik kwam ook van een 2001 KLR650 als mijn laatste motorfiets voor mijn 2019ATAS. Het beste van de KLR650 was dat hij relatief onveranderd bleef gedurende zo'n lange tijd. Onderdelen, reparaties en elke upgrade waren beschikbaar omdat iemand anders hetzelfde probleem of gevoel had over de motorfiets. Ik ben ook erg, laten we zeggen, zuinig. Ik hield echt van de hoeveelheid doe-het-zelf-mods die aan de oude KLR konden worden gedaan. Ik ben er zeker van dat dit model goed zal verkopen, maar ik wou echt dat ze er een gemodificeerde versys-motor in hadden geplaatst en de timing hadden aangepast. Rijden op de snelweg met die oude single was nooit erg leuk. Afgezien van ongeveer 140 km/u, is er niet veel ruimte om in te halen of uit een hachelijke situatie te komen.
Mijn motto bij het rijden met een KLR is: drie versnellingen terugschakelen en langzaam sneller gaan. Inhalen op de KLR is als een schaakspel. Elke zet moet ruim van tevoren worden gepland en je kunt maar beter hopen dat niemand dat plan verstoort. Ik ben nog steeds dol op mijn KLR en zal hem niet verkopen, maar hij wordt niet meer zo vaak gebruikt.

Wat het olieverbruik betreft, de mijne is zelfs rond de 5000 km onder garantie gereviseerd en verbruikt nog steeds ongeveer 500 ml op een hele dag gematigd agressief rijden.

Ik ben blij dat ze hem zo hebben teruggebracht als ze deden, anders zou het alleen een naam zijn.

Dat gezegd hebbende, afgezien van de radiator die me in Baja strandde, heeft het ding 100.000 zware kilometers afgelegd zonder mechanisch probleem. Het ding heeft zelfs een berenaanval overleefd.

60532

60533

60534

#10 ·
Ik heb in de loop der jaren 2 x KLR650's gehad. De eerste bijna 30 jaar geleden nadat ik mijn test had gehaald en de tweede gloednieuw gekocht, omdat ik destijds een huis kocht en Kawasaki het met 0% financiering deed en ik destijds op zoek was naar iets voor niet veel geld. Geweldige motoren

Attachments