Honda Africa Twin Forum banner

AFRICA TWIN 2020 PROBLEMEN

1 reading
30K views 39 replies 16 participants last post by  Misterk  
#1 ·
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb verschillende Honda's in mijn leven gehad. Eigenlijk kies ik voor dagelijks rijden altijd voor Honda vanwege de betrouwbaarheid. Ik heb nog nooit in mijn leven problemen gehad met een Honda-motorfiets die soms meer dan 20.000 km per jaar rijdt.

Ik heb de nieuwe Africa Twin gekocht omdat mijn vrouw ook graag met me overal naartoe rijdt. Deze nieuwe motor is geweldig, veel vermogen en een goede rijpositie, maar ik heb nog steeds wat elektronische problemen met het nieuwe display/infotainmentsysteem.

De motor heeft dagrijverlichting en automatisch dimlicht. Soms gaat de instelling voor de automatische verlichting uit. Ik moet de functie dus vaak activeren, omdat dat systeem om de een of andere reden vanzelf uitschakelt. Gebeurt dit ook bij sommigen van jullie?

Het andere probleem is dat het scherm soms crasht of vastloopt of iets dergelijks als ik de motor aanzet, het blijft hangen met een vreemde lay-out en na een tijdje wordt het teruggezet naar de standaardinstellingen. Omdat ik Portugees ben, verandert de taal in het Engels en moet ik naar de instellingen gaan en alles opnieuw instellen. De andere gegevens worden niet gereset, alleen de taal.

Daarnaast is het een puur genot om met de motor te rijden en te hebben. Hij is niet de snelste, maar hij is geweldig. Bedankt bij voorbaat.

#3 ·
Ik heb een 2020 maar heb dit probleem niet gehad, maar het is misschien de moeite waard om even te controleren of de accupolen vastzitten, want dit is iets anders dat Honda-dealers lijken te verwaarlozen. Verder is het een klus voor de dealer.
Heeft u de automatische verlichtingsinstelling altijd aan staan? Of gebruikt u de motor met het dimlicht altijd aan?

#9 ·
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb in mijn leven verschillende Honda's gehad. Eigenlijk kies ik voor dagelijks rijden altijd voor Honda vanwege de betrouwbaarheid. Ik heb nog nooit in mijn leven een probleem gehad met een Honda-motorfiets die soms meer dan 20.000 km per jaar rijdt.

Ik heb de nieuwe Africa Twin gekocht omdat mijn vrouw ook graag met me overal naartoe rijdt. Deze nieuwe motor is geweldig, veel vermogen en een goede rijpositie, maar ik heb nog steeds enkele elektronische problemen met het nieuwe display/infotainmentsysteem.

De motor heeft dagrijverlichting en automatisch dimlicht. Soms gaat de instelling voor de automatische verlichting uit. Ik moet de functie dus vaak activeren, omdat dat systeem om de een of andere reden vanzelf uitschakelt. Gebeurt het ook bij sommigen van jullie?

Het andere probleem is dat het scherm soms vastloopt of vastloopt of zoiets, als ik de motor aanzet, het blijft met een vreemde lay-out staan en na een tijdje wordt het teruggezet naar de standaardinstellingen. Omdat ik Portugees ben, verandert de taal in het Engels en moet ik naar de instellingen gaan en alles opnieuw instellen. De andere gegevens worden niet gereset, alleen de taal.

Afgezien daarvan is het een puur genot om de motor te rijden en te hebben. Het is niet de snelste, maar het is geweldig. Bij voorbaat dank.
Bedankt voor het initiëren van dit onderwerp(y)
ik heb hetzelfde probleem met automatisch dimlicht dat soms uitgaat als ik weer wil gaan rijden!

#12 ·
[QUOTE = "Mano, Post: 328689, Lid: 40856"]
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb verschillende Honda's in mijn leven gehad. Eigenlijk kies ik altijd voor Honda voor dagelijks gebruik vanwege de betrouwbaarheid. Ik heb nog nooit in mijn leven een probleem gehad met een Honda-motorfiets, die soms meer dan 20.000 km per jaar aflegt.

Ik heb de nieuwe Africa Twin gekocht omdat mijn vrouw het ook leuk vindt om overal met me mee te rijden. Deze nieuwe motor is fantastisch, heeft veel vermogen en een goede rijpositie. Toch heb ik een paar elektronische problemen met het nieuwe display/infotainmentsysteem.

De motor heeft dagrijverlichting en automatische dimlichten. Soms gaat de instelling voor de automatische verlichting uit. Daarom moet ik de functie vaak activeren, omdat het systeem om de een of andere reden uit zichzelf uitschakelt. Gebeurt het ook bij sommigen van jullie?

Het andere probleem is dat soms, wanneer ik de motor aanzet, het scherm vastloopt of vastloopt of zo, het blijft hangen met een vreemde lay-out en na een tijdje terugkeert naar de standaardinstellingen. Omdat ik Portugees ben, verandert de taal in het Engels en moet ik naar de instellingen gaan en alles opnieuw instellen. De andere gegevens worden niet gereset, alleen de taal.

Bovendien is de motorfiets een puur genot om te rijden en te hebben. Het is niet de snelste, maar het is geweldig. Hartelijk dank bij voorbaat.
[/ZITAT]

#16 ·
Vertaling per MS Translator:

Hallo
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb in mijn leven verschillende Honda's gehad. Eigenlijk kies ik altijd voor Honda voor dagelijks gebruik vanwege de betrouwbaarheid. Ik heb nog nooit een probleem gehad met een Honda-motor in mijn leven, die soms meer dan 20.000 km per jaar reist.

Ik heb de nieuwe Africa Twin gekocht omdat mijn vrouw ook graag overal met me mee rijdt. Deze nieuwe motor is fantastisch, heeft veel vermogen en een goede rijpositie. Toch heb ik enkele elektronische problemen met het nieuwe display/infotainmentsysteem.

De motor heeft dagrijverlichting en automatisch dimlicht. Soms gaat de automatische verlichtingsinstelling uit. Daarom moet ik de functie vaak activeren, omdat het systeem om de een of andere reden vanzelf uitschakelt. Gebeurt het ook bij sommigen van jullie?

Het andere probleem is dat de scherm soms crasht of vastloopt of zo, het blijft met een vreemde lay-out en na een tijdje wordt het teruggezet naar de standaardinstellingen. Omdat ik Portugees ben, verandert de taal in het Engels en moet ik naar de instellingen gaan en alles opnieuw instellen. De andere gegevens worden niet gereset, alleen de taal.

Daarnaast is de motor een puur genoegen om te rijden en te hebben. Het is niet de snelste, maar het is geweldig. Bij voorbaat dank.

[/ZITAT]
Het klinkt alsof het probleem met het infotainmentsysteem een veelvoorkomend probleem is dat hopelijk kan worden verholpen met een toekomstige firmware-update van Honda? (Poging om dit te vertalen/Der Versuch, dies zu ĂĽbersetzen) Het klinkt alsof het probleem met het infotainmentsysteem een gemeenschappelijk probleem is dat hopelijk kan worden verholpen met een toekomstige firmware-update van Honda?

#17 ·
Nog een probleem gedetecteerd. Mijn fiets heeft al ongeveer 5000 km en slaat willekeurig af...het gebeurt echt willekeurig zonder logische reden, dus ik zal een lijst maken van alle gedetecteerde problemen op mijn fiets. Merk op dat ik er dagelijks mee rijd en vaak meer dan 100 km per dag afleg.

• Automatische lichten gaan willekeurig uit
  • Infotainmentsysteem crasht willekeurig en reset de taal (alleen)
  • Willekeurige motorstilstand (Het kan gevaarlijk zijn als je met lage snelheid draait)
  • Soms als je in neutraal gas geeft, krijg je een backfire
  • Stationair draaien is vaak een beetje onstabiel
Merk op dat dit kleine problemen zijn, zelfs als we ze niet van Honda verwachten vanwege de reputatie van betrouwbaarheid. Voordat je dit als ernstige defecten beschouwt, moet je er rekening mee houden dat BMW GS'en ook hun problemen hebben (veel duurder), Ducati's ook grote elektronische storingen hebben, net als vele andere merken. Ik probeer hier Honda niet te verdedigen, maar de realiteit is dat ik er al veel heb gehad en geen enkele heeft me ergens laten hangen in afwachting van de takelwagen om me op te halen. Ze blijven gewoon voor altijd rijden.

#29 ·
Boas Mano,

Ik heb een ATAS en heb echt geen problemen, ik gebruik alleen Repsol 95 Neotech, weet niet zeker of je een raar merk gebruikt zoals we op sommige plaatsen zoals GerĂŞs vinden en over de dashboard problemen, misschien moet je de dealer bezoeken en kijken of er firmware is die gedaan moet worden, ik werk bij Renault en meestal upgraden we de firmware zonder zelfs maar iets tegen de klant te zeggen, weet niet zeker of je het 1k km onderhoud zelf hebt gedaan.

#30 ·
Boas Mano,

Ik heb een ATAS en heb echt geen problemen, ik gebruik alleen Repsol 95 Neotech, weet niet zeker of je een raar merk gebruikt zoals we op sommige plaatsen zoals GerĂŞs vinden en over de dashboard problemen, misschien moet je de dealer bezoeken en kijken of er een firmware is die gedaan moet worden, ik werk bij Renault en meestal upgraden we de firmware zonder zelfs maar iets tegen de klant te zeggen, weet niet zeker of je het onderhoud van 1k km zelf hebt gedaan.
Boas alles goed? hoeveel km heb je momenteel?

#32 ·
Dus ik heb dit weekend mijn 2020 CRF1100 DCT Standard ingereden, wacht, ik bedoel dat hij kapot ging.

Ik had er zaterdagochtend 715 mijl op staan, had net de 600 mijl dealer service voltooid en had geen problemen met de motorfiets voorafgaand aan dit weekend.

Dus, ik deed mee aan een groepsavontuur motorrit voor het weekend, de motor was de hele ochtend geweldig, en toen ging 's middags alles mis. Begon met het display dat plotseling uitging, daarna reset en weer aanging. Toen begon de tractiecontrole aan en uit te gaan, waardoor de motor letterlijk schokte terwijl ik over grindwegen reed. Toen was de ABS aan en uit. Overgeschakeld van Gravel-modus naar Off-road, het was nog erger. Terug naar Gravel en het was beter, daarna slechter. Toen verloor hij vermogen, helemaal geen gasrespons en hij viel uit. De motor uitgeschakeld, even gewacht, weer aangezet. Wilde niet in de Drive-modus schakelen. Uit/aan en toen was het goed, voor ongeveer 10 minuten, daarna herhaalde alles zich. Gestopt voor de lunch, het ongeveer 30 minuten laten rusten, en het leek beter te gaan op het asfalt in de Tour-modus.

Dus na 10 minuten op asfalt, weer de modder in, het in de Tour-modus gehouden om te zien of het een probleem was met het wisselen tussen de rij-instellingen, maar toen begon de tractiecontrole weer te haperen, en toen begon hij een streepje weer te geven voor de versnelling in plaats van de werkelijke versnelling, en leek ook vast te zitten in de versnelling, het scherm begon te knipperen en opnieuw te resetten. Eenmaal knipperde het naar een half leeg display vergelijkbaar met de gravel-modus, hoewel ik in de Tour-modus zat, en de benzine knipperde leeg (ik had net getankt). Ik heb hem minstens 10 keer laten afslaan en opnieuw opgestart, eerlijk gezegd, na een tijdje de tel kwijtgeraakt. Gewoon heel blij dat ik er op een gegeven moment niet vanaf ben gevlogen.

Eindelijk van de modder af, terug op de snelweg en hij verloor weer vermogen en viel uit, bleef in de 2e versnelling steken en wilde niet terug naar neutraal (hoewel het een vreemd geluid maakte alsof hij het probeerde). De batterij losgekoppeld om te zien of het de ECU zou resetten, maar geen geluk.

Dus dit was het einde van de rit. Hij zal maandag bij de dealer zijn.

#38 ·
Dus ik heb dit weekend mijn 2020 CRF1100 DCT Standard ingereden, wacht, ik bedoel dat hij kapot ging.

Ik had er zaterdagochtend 715 mijl op staan, had net de 600 mijl dealer service voltooid en geen problemen gehad met de motorfiets voorafgaand aan dit weekend.

Dus, ik deed mee aan een groepsavontuurmotorrit voor het weekend, de motorfiets was de hele ochtend geweldig, en toen ging 's middags alles mis. Begonnen met het display dat plotseling uitging, daarna reset en weer aanging. Toen begon de tractiecontrole aan en uit te gaan, waardoor de motorfiets letterlijk schokte terwijl ik over grindwegen reed. Toen was de ABS aan en uit. Schakelde van Gravel-modus naar Off-road, het reed nog slechter. Terug naar Gravel en het was beter, daarna slechter. Toen verloor hij vermogen, geen gasrespons meer en hij viel uit. De motorfiets uitgezet, even gewacht, weer aangezet. Kon niet in de Drive-modus schakelen. Uit/aan en toen was het goed, voor ongeveer 10 minuten, daarna herhaalde alles zich. Gestopt voor de lunch, het ongeveer 30 minuten laten rusten, en het leek beter te gaan op het asfalt in de Tour-modus.

Dus na 10 minuten op asfalt, weer de modder in, in de Tour-modus gehouden om te zien of het een probleem was met het wisselen tussen de rijinstellingen, maar toen begon de tractiecontrole weer te haperen, en toen begon hij een streepje weer te geven voor de versnelling in plaats van de werkelijke versnelling, en leek ook in de versnelling vast te zitten, het scherm begon te knipperen en opnieuw te resetten. Eenmaal knipperde het naar een halfleeg display vergelijkbaar met de grindmodus, hoewel ik in de Tour-modus zat, en de benzine knipperde leeg (ik had net getankt). Ik heb hem minstens 10 keer laten afslaan en opnieuw opgestart, eerlijk gezegd, ik ben na een tijdje de tel kwijtgeraakt. Ik ben gewoon heel blij dat ik er op een gegeven moment niet af ben gevlogen.

Uiteindelijk van de modder af, terug op de snelweg en hij verloor weer vermogen en viel uit, bleef in de 2e versnelling vastzitten en wilde niet terug naar neutraal (hoewel hij een vreemd geluid maakte alsof hij het probeerde). De batterij losgekoppeld om te zien of hij de ECU zou resetten, maar geen succes.

Dus dit was het einde van de rit. Hij staat maandag bij de dealer.

View attachment 58511
Dus - ik heb eindelijk een update!

De servicemonteur heeft hem een paar weken gehad, ze dachten aanvankelijk dat de ROX-verhogers die ik had toegevoegd de snoeren hadden verstoord / er te veel aan hadden getrokken, maar ik had dit zelf gecontroleerd, en na het verwijderen van de verhogers, dezelfde problemen.

Dus vervolgens geprobeerd om verbinding te maken voor diagnose, kon geen verbinding maken, reactie van Honda was controleer dit, controleer dat, uiteindelijk trok de diagnose een paar codes, waarvan de belangrijkste was dat de accuspanning niet klopte.

Dus, de batterij vervangen en voilĂ , problemen verdwenen! Ik kocht de motorfiets eind juli, dus het is niet zo dat de batterij veel uren had gedraaid, maar het is een nieuwe Lithium-batterij, dus misschien had hij gewoon een slechte appel. Zo nieuw zelfs dat er geen aftermarket-batterijen beschikbaar zijn en beperkte voorraad van Honda. Gelukkig bestelden ze er een en kregen ze hem binnen een paar dagen. Hulde aan de servicemonteurs, want ze overtuigden de regiomanager om de batterij ($300) en de diagnosekosten te dekken, ook al zou de batterij normaal gesproken niet onder de garantie vallen. Heeft zeker mijn toekomstige zaken verdiend.

Ik heb sindsdien verschillende testritten gemaakt, iets langer / variatie in snelheid en rijinstellingen om er zeker van te zijn, maar tot nu toe, vingers gekruist, lijkt alles goed te zijn. Misschien niet direct gerelateerd, maar mijn verbinding van de cardo bluetooth / apple carplay lijkt nu ook veel stabieler te zijn. Moet nog steeds eerst de telefoon verbinden, annuleren met de terugknop en dan de headset verbinden, maar het werkt tenminste.

#35 ·
Ik heb een 2020 ATAS en heb ook het probleem met de dagrijlichten / grootlicht. Het probleem is dat, met de automatische modus uitgeschakeld, het grootlicht de hele tijd aan is (d.w.z. geen manier om het uit te schakelen zodat alleen de "Angel Eyes" aan zijn). Met de automatische modus ingeschakeld lijkt het grootlicht de meeste tijd aan te staan en lijkt het onregelmatig uit te schakelen. Ik kwam erachter dat de reden hiervoor is dat de omgevingslichtsensor zich in de linkerhoek van het onderste dashboard bevindt, dus zelfs op een vrij zonnige dag schakelt hij de koplampen alleen uit als de zon achter je staat en zelfs dan alleen als je lichaam de zon niet blokkeert.

#37 ·
Ik heb een 2020 ATAS en heb ook het probleem met de dagrijverlichting / grootlicht. Het probleem is dat, met de automatische modus uitgeschakeld, het grootlicht de hele tijd aan is (d.w.z. geen manier om het uit te schakelen, zodat alleen de "Angel Eyes" aan zijn). Met de automatische modus ingeschakeld, lijkt het grootlicht de meeste tijd aan te staan en lijkt het onregelmatig uit te schakelen. Ik ontdekte dat de reden hiervoor is dat de omgevingslichtsensor zich in de linkerhoek van het onderste dashboard bevindt, dus zelfs op een vrij zonnige dag schakelt hij de koplampen alleen uit als de zon achter je staat en zelfs dan alleen als je lichaam de zon niet blokkeert.
Hmmmm .... niet goed. Ik maak me zorgen als mijn auto dit doet en hij heeft een zeer goede sensor. Maar als hij onder een brug komt, knippert hij vaak de koplampen aan - dit kan de man voor me irriteren die denkt dat ik ongeduldig ben om er langs te komen. Ik ben bang om te denken wat er zou kunnen gebeuren als een Africa Twin blijkbaar een automobilist knippert die wacht om zich op een T-splitsing te begeven.
Mike