Honda Africa Twin Forum banner

Gloednieuwe AT 2025 met veel problemen!

4.3K views 55 replies 23 participants last post by  Rafe McCawley  
#1 · (Edited)
Hallo mensen. Een paar dagen geleden kocht ik een gloednieuwe 2025 Africa Twin Manual Standard met 0 mijl, of zo lijkt het. Kort nadat ik hem had opgehaald bij de Honda-dealer in mijn land, merkte ik dat het stuur te ver naar links gekanteld staat, wat erg vervelend is. Toen, op mijn tweede dag in de stad, tijdens het schakelen, in de tweede versnelling, toen ik de koppeling indrukte, sloeg de motor plotseling af! Ik moest hem opnieuw starten met het verkeer achter me. Na een paar minuten stationair draaien hoorde ik een lichte misfire. Een paar uur later begon ik een klikkend geluid te horen van de koppelingshendel of de stuurpen, elke keer als ik de koppeling indrukte. Ik hoor hetzelfde geluid als ik het gas loslaat. Het klikt de hele tijd en het is irritant. Ik hoor dit vervelende geluid niet op een van mijn andere motoren. Het maakt ook een vreemd geluid in het motorcompartiment elke keer als ik de koppeling indruk. (Bekijk de video)
En ten slotte, bijna altijd als ik de motor start, slaat hij vanzelf af; ik moet hem twee keer starten. Ik ben erg overstuur en teleurgesteld. Mijn vorige tweedehands 2017 AT had geen van deze problemen. Ik ga mijn motor naar de dealer brengen, maar ik betwijfel of ze mijn problemen zullen oplossen, aangezien deze dealer geen erg goede reputatie heeft. Helaas is het de enige Honda-dealer in mijn land. Ernstig verkeerd uitgelijnd stuur
Image
Image

#2 · (Edited)
Kortom

- Als ik de motor start, slaat hij bijna altijd af. Ik moet hem twee keer starten.

- Het stuur staat erg scheef.

- De koppeling maakt een klikkend geluid, en hetzelfde geluid is te horen telkens als ik het gas loslaat (het begon op de tweede dag van gebruik).

- De motor viel plotseling een keer uit in het verkeer, en ik hoorde twee keer een kleine misfire.

Voor een motorfiets van amper 3 dagen oud, zit hij vol problemen. Ik vind het niet leuk. Ik wil mijn geld terug. De dealer is een rotzooi, en ik denk niet dat ze een van mijn problemen zullen oplossen. Ik ga er morgen mee naar toe.

#5 ·
Wat het stuur betreft, is dit waarschijnlijk een heel eenvoudige oplossing. Draai de stuurstangen in de richting die u nodig hebt om ze af te stellen, en eenmaal in de volledige vergrendeling geeft u ze gewoon een ruk en ze zouden een beetje moeten bewegen, omdat ze van rubber zijn. Als ze te ver bewegen, draait u ze gewoon de andere kant op en herhaalt u dit met iets minder druk.

#18 ·
Betreffende het klikgeluid van de koppeling. Ik heb een DCT dus geen ervaring met de koppeling, maar het klinkt gewoon als de schakelaar voor het uitschakelen van de cruise control die klikt.
Hoi Rafe - Het klikken dat je voelt en/of hoort is hoogstwaarschijnlijk de slipper clutch en is normaal op een standaard motor, de mijne doet het en anderen ook. Je raakt eraan gewend en het wordt voor de meesten geen probleem meer.

#8 ·
Goeiedag,

Oké, er valt veel uit te pakken in je bericht. Allereerst spijt het me te horen dat je problemen hebt met je gloednieuwe fiets. Dat is altijd frustrerend, vooral als je het gevoel hebt dat je niet de ondersteuning van de dealer krijgt die je nodig hebt.

Ik kom persoonlijk uit de gedachte dat ik het helaas beter kan dan de meeste dealers. Ik weet dat ik veel onderhoud dat door dealers aan de fietsen van mijn vrienden is gedaan, "herwerk".

Dus dat wil zeggen... als je je fiets op een standaard zet of het gewoon met hulp van een vriend kunt doen. Maak de klemmen op je stuur los, de bouten die de risers vastzetten (de koppen zitten onder de bovenste kroonplaat), de klembouten op de kroonplaten, evenals je as-klembouten. Draai en recht vervolgens de hele voorkant totdat je stuur recht staat. Draai de kroonplaten en de risers en stuurklemmen vast. Til het voorwiel van de grond, draai het voorwiel en gebruik snel de voorrem. Doe dit twee of drie keer en draai dan de as-klembouten vast. Je voorkant moet mooi gecentreerd zijn en het wiel gecentreerd waar het niet vastloopt.

Wat betreft het stationair draaien en het afslaan... Zou je slechte brandstof kunnen hebben?

Het klikken op de koppeling en het gas... Ik zou er naar kijken als ik niet op de fiets zit, de koppeling bedienen en proberen te zien wat het "klikken" veroorzaakt. Soms is het zo simpel als de koppelingskabelversteller die zich in een positie bevindt die licht vastloopt. Zo ja, dan moet je dat zeker laten afstellen zodat de kabel niet slijt. Maar hoe dan ook... je zou moeten kunnen zien waar het "klikt" en van daaruit verder gaan. Hetzelfde geldt voor je gas.

Succes en ja, ik begrijp garantie etc. dus breng het zeker naar de dealer en laat het hen weten en laat het repareren als ze het kunnen. Maar als ze incompetent zijn, kun je de dingen misschien zelf oplossen?

#9 ·
Uw ervaring is niet normaal. Vooral voor een Honda-motorfiets. Een slechte servicemonteur kan elke motorfiets er slecht uit laten zien.

Ik zou het niet aanraken en het niet terug accepteren totdat de problemen zijn opgelost. In de VS hebben we 3 dagen om het terug te sturen voor een terugbetaling als er aanzienlijke problemen zijn met een aankoop. Wacht niet, onderneem nu actie.

#10 ·
Sorry voor je problemen. Ik denk dat dealers steeds slechter worden. Ik kan geen commentaar geven op het afslaan van de motor, maar wat het stuur betreft, dat is normaal. Je kunt het aanpassen met de methode die @Hood heeft voorgesteld. Wat mij hielp met de sturen, is het krijgen van een 1-delige bovenklem, zodat de stuurstelen niet onafhankelijk van elkaar zijn, maar in plaats daarvan verbonden zijn met het stuur met de 1-delige bovenklem (kan later foto's maken als je wilt). Ik heb ook de rubberen ringen/bussen verwijderd die de stelen met de bovenste triple verbinden. Ik heb ze vervangen door metalen ringen/bussen die precies in dezelfde ruimte passen. Dit hielp enorm en ik merk niet meer zo vaak dat de sturen niet gecentreerd zijn. Naast de positie en verwijdering van het koelvloeistofreservoir zijn het stuur en de flexibiliteit van het stuur (niet recht) naar mijn mening enkele minder ideale ontwerpen van Honda.

Veel succes met het rechtzetten van je motor. Ik hoop dat de dealer voor je zorgt.

#12 · (Edited)
Zoals verwacht waste de man die me hielp zijn handen ervan af en zei dat alle problemen normaal waren. Dat het klikgeluid dat het maakt als je de koppeling indrukt en het gaspedaal loslaat NORMAAL is, terwijl het DAT NIET IS. Dat de motor afslaat omdat ik benzine van 100 octaan moet gebruiken (die alleen op een paar plaatsen verkrijgbaar is en erg duur is). Op mijn vorige 2017 AT gebruikte ik gewone benzine en had ik nooit een probleem. Het schuine stuur is het minste probleem; het geluid van de koppeling en het gaspedaal stoort me behoorlijk. In een andere thread las ik dat het een defecte solenoĂŻde zou kunnen zijn. Ik heb alles opgenomen wat de man me vertelde en ik ga een klacht indienen bij Honda Japan als ze het probleem niet oplossen. Ik heb geen hoop met deze waardeloze dealer in mijn land.

#13 ·
Ik ben net naar de Honda-dealer in mijn land geweest.

Zoals verwacht waste de persoon die het me vroeg zijn handen ervan af en zei dat alle problemen normaal waren. Dat het klikgeluid dat het maakt als je de koppeling indrukt en het gaspedaal loslaat NORMAAL is, terwijl het NIET zo is (zei dat het geluid bij het loslaten van het gaspedaal van het gasklephuis komt). Dat de motor afslaat omdat ik benzine met 100 octaan moet gebruiken (die alleen op een paar plaatsen verkrijgbaar is en erg duur is). Op mijn vorige 2017 AT gebruikte ik gewone benzine en had ik nooit een probleem. Het schuine stuur is het minste; het geluid van de koppeling en het gaspedaal stoort me behoorlijk. In een andere thread las ik dat het een defecte solenoĂŻde zou kunnen zijn. Ik heb alles opgenomen wat de man me vertelde en ik ga een klacht indienen bij Honda Japan als ze het probleem niet oplossen. Ik heb geen hoop met deze waardeloze dealer in mijn land.
Waar bevindt u zich?

#15 ·
Goed idee om Honda erbij te betrekken. Al was het maar om een waardeloze dealer aan de kaak te stellen.

Zijn er geen andere monteurs in de stad die kunnen helpen? Kunt u een second opinion vragen, de reparatie betalen en verder gaan?
Het is niet logisch om zo'n dure motorfiets te kopen (ik heb $19.100 USD betaald) om dan een paar dagen nadat ik er voor het eerst op heb gereden voor reparaties elders te moeten betalen.

Vorig jaar heb ik mijn 2017 AT weggebracht vanwege een geluid dat hij maakte als de motorfiets stopte, en dezelfde dealer vertelde me dat ik BEIDE REMSCHIJVEN moest vervangen. Maar uiteindelijk loste mijn zwager het probleem op; het enige wat ik nodig had, was het balhoofdlager smeren. Je kunt zien hoe waardeloos de Honda-dealer is.

#21 ·
Het klikken dat je hoort bij het indrukken van de koppelingshendel is de koppeling schakelaar en gebeurt ook bij mij. Ik heb dat op veel motoren gehad, in principe is het de schakelaar die detecteert of de hendel is ingetrokken zodat de motor kan starten.

Mogelijk begrijp ik het echter verkeerd.

Ik hoop dat het voor je wordt opgelost.
Het is niet alleen het koppelingsgeluid, het gaspedaal heeft hetzelfde "klik" geluid elke keer als het wordt losgelaten. Mijn AT 2017 heeft deze vervelende geluiden niet, mijn andere CB650 2024 heeft deze vervelende geluiden ook niet, en mijn Yamaha Tracer 9 ook niet.

Deze andere gebruiker klaagde ook over het geluid dat zijn gaspedaal maakt, en er werd hem verteld dat het iets met de solenoïde te maken heeft of zoiets. Ik vind het erg vervelend om een ​​nieuwe, dure motorfiets te kopen en de hele tijd naar vervelende klik-klik geluiden te moeten luisteren.

https://www.africatwinforum.com/threads/2020-clicking-noise-throttle-video.41236/

#24 ·
Controleer uw accukabel en zorg ervoor dat deze goed vastzit. Kijk naar de verbinding voor de koppeling. Heeft u een middenbok? Zo ja, zorg er dan voor dat de ketting de juiste spanning heeft, anders hoort u de ketting af en toe slaan. Denk eraan dat dit allemaal đź’© is waar je eigenlijk niet mee te maken zou moeten hebben, maar het lijkt erop dat je een đź’© voor hersenhandelaren hebt om mee te vechten.

• Like
Reactions: Royal450L
#26 ·
Je hebt nog steeds niet vermeld uit welk land je komt?

Het is niet normaal wat er gebeurt, en ik kan me echt niet voorstellen dat dit in de westerse wereld geaccepteerd zou kunnen worden.
Honda heeft een serviceafdeling en zij kunnen je naar een dealer leiden die weet hoe hij met deze klachten om moet gaan.
Je hebt (althans, ik neem aan dat het wereldwijd zo is) een digitaal serviceverslag.
Daar kun je alles in bijhouden.

Ik hoop dat je het met een andere dealer kunt oplossen, anders neem je contact op met Honda zelf.
Voor de VS als voorbeeld

#29 · (Edited)
Na 4 dagen bij de dealer heb ik hem vandaag opgehaald en de motor is PRECIES hetzelfde.
Hij maakt nog steeds die vervelende klik-klik geluiden de hele tijd als ik de koppeling intrap en het gas loslaat, en het stuur staat nog steeds scheef! Ik ben het zat. Ik had geen hoop in deze waardeloze dealer. En het is de enige in mijn land. Ik ga contact opnemen met Honda Japan. Ik weet dat ze mijn problemen niet zullen oplossen, maar je kunt zien hoe waardeloos de dealer in mijn land is.

#30 ·
Na 4 dagen bij de dealer heb ik hem vandaag opgehaald en de motor is PRECIES hetzelfde.
Hij maakt nog steeds die vervelende klik-klik geluiden de hele tijd als ik de koppeling intrap en het gas loslaat, en het stuur staat nog steeds scheef! Ik ben er moe van. Ik had geen hoop in deze waardeloze dealer. En het is de enige in mijn land. Ik ga contact opnemen met Honda Japan. Ik weet dat ze mijn problemen niet zullen oplossen, maar je kunt zien hoe waardeloos de dealer in mijn land is.

Ik wil niets meer met de motor of deze rotslechte dealer te maken hebben.
Ik ga de motor te koop zetten (ik weet zeker dat ik hem nog vele maanden zal hebben) en ik zal klagen over deze verkopers. Volgende keer koop ik geen Honda meer, maar ga ik voor een ander merk.
Het is de dealer.

#35 ·
Ik heb momenteel 11 Honda-motorfietsen in mijn garage. Nog nooit een garantieprobleem gehad met een van hen, behalve met mijn '23 ATAS. Had een lekkende vorkkeerring bij 3000 km, en de TFT reageerde niet meer op aanraking na het eerste seizoen. Mijn dealer gaf garantie op de vorkkeerringen, verving beide zijden en de remblokken voor het geval ze vervuild waren. Verving het TFT-scherm en Honda verlengde de garantie op dat onderdeel met nog eens 10 jaar.

Ik heb er sindsdien 26.380 km mee gereden en het heeft me geen enkele moeite gekost, en die kilometers omvatten 2 reizen naar de Noordelijke IJszee over de Dempster Highway in Yukon en de Northwest Territories, en een reis naar de Noordelijke IJszee over de Dalton Highway in Alaska. Ik zit alleen al bijna 10.000 km van de verharde weg af. Heb net mijn derde set banden versleten, 2 sets waren Motoz Tractionators. Ik ben dol op deze motor. Misschien was 2023 een goed modeljaar :)

Ja, ik ben een Honda-fanboy. Trots om er een te zijn.

#38 ·
Voor OP.... Neem een horloge en kijk of je het probleem zelf kunt verhelpen, zoals eerder voorgesteld. Zo niet, zoals gezegd, krijgt iemand een geweldige deal voor een fantastische fiets die slechts een paar kleine problemen hoeft op te lossen.
wat voor fantastische fiets??? LOL
je maakt zeker een grapje, premium honda motorfiets en we moeten verbogen sturen van een nieuwe fiets repareren???
:D