Honda Africa Twin Forum banner

Doubletake Adventure spiegels met kortere RAM-armen

7.2K views 8 replies 5 participants last post by  swimmer  
#1 ·
Deze worden meestal gebruikt/mensen gebruiken de 6" RAM-arm hiermee. Heeft iemand de 3" of 2" arm in plaats daarvan gebruikt? Gedachten/foto's? Ik denk erover om een paar van deze te kopen en ze laag te plaatsen om ze uit de luchtstroom naar mijn hoofd te krijgen en ook voor de looks. En als ik de 6" arm spiegels laag zie staan, steken ze meer aan de zijkant uit dan ik zou willen. Ik ben geen bijzonder breed persoon en voorzie geen problemen met het zicht als ik deze lager en naar buiten plaats (met de kortere armen).

#5 ·
Om dit op te volgen. Kort nadat ik deze thread was begonnen, ontdekte ik dat mijn cb300r spiegels op mijn AT passen. Ze zijn hetzelfde, behalve dat de buiging dichter bij 90 graden ligt, dus ze zitten lager. Ik kon meteen voelen dat dit de lucht die van/rond de spiegels kwam, verplaatste van mijn schouders naar mijn biceps en er was een vermindering van windruis. Dus ik ben verder gegaan en heb de doubletake spiegels besteld met de 3" armen. Ze zitten zo laag als ik wil zonder voorbij de uiteinden van de stuurstang uit te steken.

#7 ·
Maar kun je ook zien wat er achter je is, net zo goed als ervoor? Als ik mijn hoofd moet bewegen om langs mijn elleboog te kunnen kijken, is dat een beetje negatief.
De spiegels zelf zijn beter omdat ze convex zijn. Deze opstelling is zeker beter dan de cb300r spiegels. Ik zou de OEM-spiegels terug moeten plaatsen om ze te vergelijken met die, wat ik niet zal doen. Gisteren tijdens het rijden merkte ik eigenlijk op hoeveel zichtbaar gebied er in de rechterspiegel was, omdat ik die meer naar buiten heb gepositioneerd. Niet de OEM trilden erg, maar deze lijken in dat opzicht vrij helder te zijn. Ik ben 1,75 m en 68 kg, dus ik ben niet super breed.

#8 ·
Ik heb Doubletake Enduro spiegels op mijn DR-Z400S en ze zijn uitstekend. Ik zal een set Adventure spiegels voor de Twin kopen nadat ik ze heb gebroken, wat vrijwel onvermijdelijk is als je met deze grote meiden offroad rijdt.