Honda Africa Twin Forum banner

Givi Outback Trekker 42 en 58 L topkoffers

15K views 22 replies 14 participants last post by  lbohn  
#1 ·
Wie heeft er een van deze? Ik probeer te beslissen tussen welke maat. Uiteraard zou de grotere geweldig zijn voor de ruimte, maar is hij te groot? Ziet hij er te groot uit? Maakt het extra gewicht van de grotere doos veel verschil?
Bedankt

#2 · (Edited)
Ik heb het op ATas met M7 basisplaat (duurzamer dan aluminium 8 of 9). Moest wat doe-het-zelf montagepunten maken op de originele rek (simpele vierkante buis met 2 gaten, om aan te passen aan Honda's rek). Givi biedt een extra rek aan, wat waanzinnig overdreven is voor iets simpels als een paar cm verschuiven. Heb verschillende offroad sessies gehad, alles is veel steviger dan de Givi adapter.
ps. Ik heb de grotere versie van de trekker box en het ziet er prima uit, veel ruimte, niet te breed vanaf de zijkanten, dus ik merk het niet eens tijdens het rijden. Voor stadsritten zou ik gewoon iets als een zachte rugzak nemen, geen kleinere box.

#4 ·
Ik heb het op ATas met M7 basisplaat (duurzamer dan aluminium 8 of 9. Moest wat doe-het-zelf montagepunten maken op de standaard bagagerek (simpele vierkante buis met 2 gaten, om aan te passen aan de Honda bagagerek). Givi biedt een extra rek aan, wat waanzinnig overdreven is voor zo simpel als het verplaatsen van een paar cm. Heb verschillende offroad sessies gehad, alles is veel solider dan de Givi adapter.
ps. Ik heb een grotere versie van de trekker box en het ziet er prima uit, veel ruimte, niet te breed van de zijkanten, dus ik merk het niet eens tijdens het rijden. Voor het rijden in de stad zou ik gewoon iets als een zachte rugzak nemen, geen kleinere box.
Dus je hebt het gevoel dat het monolock rek op de bestaande structuur prima is en je maakt je geen zorgen over het barsten van het achterste subframe door vermoeidheid van het metaal? Dat is de kant die ik opga, was gewoon op zoek naar je input omdat je het al hebt gehad.

#5 ·
Givi trekker outback is MONOKEY, geen monolock. Wat de sterkte betreft, ik heb een paar keer de motor laten vallen en de koffer heeft het goed gehouden (de grotere koffer fungeerde zelfs als een soort valbeugel).
ATas achterdrager is erg sterk (aangezien deze is ontworpen om de motor op te tillen, wat veel meer is dan het draagvermogen van de M7-plaat).

Dus, als je je eigen adapter maakt voor de givi-plaat (wat voor soort dan ook), is de koffer zelf de limiet.

ps. Ik zal een foto plaatsen om een idee te krijgen hoe je de givi-plaat compatibel kunt maken met de rek van Honda.

Hier is mijn DIY:

#6 ·
Givi trekker outback is MONOKEY, niet monolock. Wat betreft sterkte, ik heb een paar keer gevallen en de box hield goed stand (grotere box fungeerde zelfs als een soort valbeugel).
ATas achterdrager is erg sterk (aangezien deze is ontworpen om de motorfiets op te tillen, wat veel meer is dan het draagvermogen van de M7-plaat).

Dus, als je je eigen adapter maakt voor givi plaat (welke dan ook), is de box zelf de limiet.

ps. Ik zal een foto plaatsen om een idee te krijgen hoe je givi plaat compatibel kunt maken met de rek van Honda.

Hier is mijn DIY:
Ja, ik bedoelde monokey. Ik wist toen ik het typte dat er iets niet klopte.;)

#11 ·
Ik heb ze ook allebei. En net als in de post hierboven, gebruik ik voor dagtochten meestal de kleinere box en voor langere reizen de grotere box. Ik heb deze set-up nu een paar jaar (ook op een andere motor) en ik merk dat ik de kleinere box 90% van de tijd gebruik.

#12 ·
Ik heb de 42l. Als ik de grotere koffers had, zou ik waarschijnlijk nog meer spullen meenemen, ik ben een zorgvuldige pakker, maar jeetje, het telt allemaal op. De AT zet de topkoffer hoog, als je meer volume nodig hebt, zou ik naar grotere zijkoffers kijken. Mijn vrouw heeft een Givi dolomiti topkoffer die ik erg mooi vind, maar er is geen hoop op helmberging. Als kanttekening heb ik de trekkers van mijn vorige motorfiets verplaatst, meer dan 100.000 km en ze zijn onberispelijk geweest.

#14 ·
Een voordeel van de 58L-box is dat ik, als ik naar de stad rijd, mijn helm, handschoenen en tanktas erin kan doen en weg kan lopen zonder me zorgen te hoeven maken dat mensen in mijn spullen zitten te graven en er met de goede spullen vandoor gaan.

Op een gegeven moment had ik een 30L Givi Dolomiti die geweldig was om mee naar mijn werk te pendelen en mijn messenger bag met laptop te dragen. Hij kon ook worden omgedraaid om als zijkoffer te worden gebruikt. Ik vond dit onderdeel prettig omdat het niet veel opslagruimte in de garage in beslag nam wanneer het niet in gebruik was.

#16 ·
Ik heb de Givi Dolomiti 46L Top Case en de AltRider bagageplaat op mijn 2016. Ik ben zeer tevreden met de uitstraling van de opstelling en het nut van de extra, afsluitbare opbergruimte.

Ik kan mijn helm en jas erin kwijt als hij geparkeerd staat, en mijn aktetas en werkschoenen passen er ook in tijdens mijn woon-werkverkeer.

#20 ·
Ik heb een paar van de 42's, die ik als zijkoffers op mijn vorige motorfiets gebruikte. Ik wacht nog steeds op de adapterkit voor mijn zijrek, maar ik kan er een als topkoffer gebruiken. Het lijkt me een beetje groot en ik heb gekozen voor goedkope zadeltassen voor dagelijks gebruik. Ik zou overwegen ze te verkopen, omdat ik denk dat aluminium steviger zou zijn.

#21 ·

Ik heb deze foto ook gepost in "wat heb je......" Maar ik zie dat de fabrikanten de topkoffer ver achterop de motor plaatsen. Ik heb een GIVI-plaat voor een andere motor gebruikt en zo gemaakt dat hij een paar cm naar voren komt. Het is een Trekker Outback 42L koffer.