Honda Africa Twin Forum banner
41 - 55 of 55 Posts
Dit is een fantastisch draadje om te lezen. Ik dacht dat Honda een geweldige betrouwbaarheid zou hebben op basis van eerdere ervaringen met de auto's. Kocht mijn 2020 in maart van dit jaar. 7 maanden later en ik klop aan de deur van 16.000 mijl. Niet veel in vergelijking met velen van jullie, maar mijn kilometerstand doet me afvragen hoeveel jaar ik uit de motor zal halen voordat hij gereviseerd moet worden. Ik maak me geen zorgen meer. Ik hoop op 40.000 aan het einde van volgend jaar. Voor mij zijn het tot nu toe alleen olie en banden geweest. De motor loopt als een zonnetje.

Je kunt de 376.000 km niet vergelijken met de km's die een man rijdt die maar 10.000 km per jaar rijdt. Het is als een vrachtwagen die de hele dag rijdt, de motor is altijd warm, lange ritten. Andere mensen starten hun motor 5000 keer meer voor minder km's. Hoe dan ook, elke moderne motor zou 300.000 km moeten kunnen rijden zonder mechanische motorproblemen. Onderdelen zoals remblokken/schijven, onderhoud, banden, dat is een andere discussie.
Ik heb een K100RS uit '83 gehad met 580.000 km op de teller... en de motor liep nog steeds prima? Al de rest was in de loop der jaren versleten.
De dingen die me nu storen aan mijn AT 1100 zijn de elektronische problemen... het F.... display en zeker de gasrespons. Als ik geen oplossing vind, ga ik terug naar BMW. De 1250 boxer rijdt 50 keer soepeler dan de AT. Hoe heeft BMW het voor elkaar gekregen om deze gasrespons te krijgen met de gigantische boxer en enorme motorrem?

Ik vind de AT erg leuk, maar ik haat de gasrespons

Je kunt de 376.000 km niet vergelijken met de km's die een man rijdt die maar 10.000 km per jaar rijdt. Het is als een vrachtwagen die de hele dag rijdt, de motor is altijd warm, lange ritten. Andere mensen starten hun motor 5000 keer meer voor minder km's. Hoe dan ook, elke moderne motor zou 300.000 km moeten kunnen rijden zonder mechanische motorproblemen. Onderdelen zoals remblokken/schijven, onderhoud, banden, dat is een andere discussie.
Ik heb een K100RS uit '83 gehad met 580.000 km op de teller... en de motor liep nog steeds prima? Al de rest was in de loop der jaren versleten.
De dingen die me nu storen aan mijn AT 1100 zijn de elektronische problemen... het F.... display en zeker de gasrespons. Als ik geen oplossing vind, ga ik terug naar BMW. De 1250 boxer rijdt 50 keer soepeler dan de AT. Hoe heeft BMW het voor elkaar gekregen om deze gasrespons te krijgen met de gigantische boxer en de enorme motorrem?

Ik vind de AT erg leuk, maar ik haat de gasrespons
Ja, ik ben nog nooit een fan geweest van grafische interfaces op de meeste machines omdat de implementeerders de techniek zelden correct krijgen. Er zijn veel foutafhandelingsgevallen om voor te ontwerpen. In ieder geval, wanneer er een fout optreedt en deze niets te maken heeft met de werking van de motorfiets, is het storend en doet het afbreuk aan de goede sfeer.

" ... 50 keer soepeler dan de AT ... "? Wauw, dat is een soepele motor.

41 - 55 of 55 Posts