Honda Africa Twin Forum banner

Problemen met de headset-passagier

10K views 4 replies 5 participants last post by  48146  
#1 ·
Hallo.
Ik heb de nieuwe NT1100 met hetzelfde systeem als de AT, maar ik schrijf hier omdat je meer ervaring hebt met dit systeem.

Het enige probleem dat ik heb, is wanneer ik muziek deel met de passagier, meestal met veel onderbrekingen.

Ik gebruik een Iphone Xr en 2 headsets Cardo Q1.

Mijn systeem is als volgt aangesloten:
  • Telefoon naar motor
  • Headset rijder naar motor
  • Headset passagier naar motor
  • Telefoon passagier naar headset passagier

Als ik solo rijd, werkt alles prima, soms wat onderbrekingen in de muziek, maar werkt bijna 100% van de tijd.
Als ik de passagier aansluit, werkt het ook prima, maar als ik rijd, beginnen de onderbrekingen, het lijkt alsof er interferentie is tijdens het rijden.
Ik heb geprobeerd het kanaal op de headsets te veranderen, maar het lijkt hetzelfde te zijn.
Denk je dat de headset met dezelfde naam op bluetooth de motorfiets in de war kan brengen?
Is er iemand die dit probleem heeft?

#2 ·
Gefeliciteerd met de nieuwe Honda NT1100. Ik zou graag uw recensie willen zien en lezen in de "Other Bikes" sectie van het Forum over de NT1100.

@Ribas1972: Overweeg ook om de "Zoek community" widget van het Forum te gebruiken. Er zijn een paar interessante threads die Android Auto / CarPlay / Bluetooth in detail behandelen.

#4 ·
Mijn muziek hapert vaak als ik de opstartprocedure overhaast. Probeer het te vertragen. Start fiets > wacht 30 seconden > headset aan > wacht op icoon & hoorbaar "verbonden" > telefoon aansluiten > wacht op Android Auto icoon.

Dat gezegd hebbende, heb ik nog steeds af en toe statische ruis op de intercom en heb daar geen oplossing voor gevonden.

#5 ·
Ik gebruik ook een iPhone en Apple CarPlay. Ik heb ongeveer elke manier geprobeerd om de audio voor de passagier naadloos te laten verlopen. Dit is wat ik heb ontdekt. Verbind de headset van de passagier niet met de motor. Ik deel mijn muziek altijd via de groepsintercom tussen de headsets. Werkt feilloos. Dus. Verbind de headsets met elkaar en ze zouden in de toekomst automatisch moeten koppelen. “Mogelijk moet je naar de motor gaan en hem vertellen dat hij de headset van de passagier moet vergeten”. Dit is mijn proces. Dan de motor aanzetten en de motor starten. Vervolgens zet ik mijn headset aan. “Motor en headset koppelen”. Nu sluit ik mijn telefoon aan en pak ik mijn jas, handschoenen etc. terwijl ik wacht tot de motor is opgewarmd tot 1 streepje. Zet de headset van de passagier aan en deze koppelt met mijn headset. Alles werkt op deze manier prima.