Honda Africa Twin Forum banner

Karoo Street Whine

9.7K views 10 replies 9 participants last post by  Conor Knoxx  
#1 ·
Deze zitten standaard op mijn 2022 AS ES en na 700 mijl ben ik er ongeveer klaar mee. Extreem irritant gejank bij 55-70 mph. Echt teleurgesteld, maar het rijden op mooie motoren is geen bezigheid voor luie mensen. Neigt naar motoz tractionator gps. Bedankt, dat is mijn gezeur.

#2 ·
These are stock on my 2022 AS ES and after 700 miles I am about fed up. Extremely annoying whine at 55-70 mph. Really disappointed but riding fancy bikes is not a lazy person's pursuit. Leaning towards motoz tractionator gps. Thanks, that is my whine.
Ik geloof dat je zult merken dat het na een tijdje verdwijnt.

Ik heb de Karoo Street nog nooit geprobeerd, maar ik heb de Karoo 3 gehad. Ze hebben een vergelijkbaar profiel en hadden een vergelijkbaar geluid bij ongeveer dezelfde kilometers/snelheid. Maar met verdere slijtage verdween het.

Dat gezegd hebbende, de Motoz Tractionator GPS banden zijn ook mooi en als je op zoek bent naar een excuus voor een snelle exit naar de Motoz, is het gejank een even goed excuus als alle andere :)

Verzonden vanaf mijn SM-S908U1 met Tapatalk

#3 ·
Bedankt. Ik vind het leuk wat ik over de Motoz heb gehoord. De AS ES heeft een radiale achterband en een diagonale voorband. Radiaalbanden zijn zeldzaam voor zover ik online kan vinden. Is het veilig om een diagonaalband achter te gebruiken?

#4 ·
Ik verwacht dat de Motoz wat lawaai maakt met het profiel.

Ik heb dezelfde zoemtoon op mijn Karoo Streets boven ongeveer 95-105 km/u. Ik ben momenteel halverwege het profiel.

Ik ga binnenkort een set Bridgestone AT41 monteren en ze verslijten door naar Utah en terug te gaan over een paar weken. Ik zal hier een recensie plaatsen, aangezien het een nieuwe band is van een paar maanden geleden.

Ik heb eigenlijk een set A41/AT41 en AX41 om te proberen, nadat ik de kortingskaarten van 50 dollar op twee ervan heb gebruikt.

De AT41 had dezelfde prijs als een set Shinko 705, dus als ze goed slijten, zijn ze een geweldige deal.

#6 ·
Ik ben de Karoo Streets ook helemaal zat. De motorfiets kwam hiermee - en de voorkant produceert een ondraaglijk gejank bij ongeveer 110 km/u. Zelfs oordopjes maken het niet acceptabel voor toeren. Zal in plaats daarvan de Pirelli Scorpion proberen. /rantModeOff

#7 ·
Ik kon het niet uitstaan. Bij 1500 mijl waren ze zo erg aan het jammeren dat ik mijn vrouw niet achter me kon horen. :) Ook veroorzaakte de voorkant een wobble bij lage snelheid, vertraging 50-35 mph. Ik heb ze weggegooid en Dunlop Mission Trailmax geĂŻnstalleerd. Hele andere verhaal, stil en geen wobble.

#9 ·
Ik kon het niet verdragen. Bij 1500 mijl waren ze zo erg aan het jammeren dat ik mijn vrouw niet meer kon horen praten achter me. :) Ook veroorzaakte de voorkant een wobble bij lage snelheid, vertraging 50-35 mph. Ik gooide ze weg en installeerde Dunlop Mission Trailmax. Helemaal een ander verhaal, stil en geen wobble.
Zelfde gejammer en wobble als de jouwe, maar ik droeg oordopjes tijdens het rijden op snelwegsnelheden, zodat ik de banden kon verslijten. TMM's hebben de wobble opgelost, maar ze jammeren ook bij hogere snelheden.

#8 ·
Deze zitten standaard op mijn 2022 AS ES en na 700 mijl ben ik er ongeveer klaar mee. Extreem irritant gejank bij 55-70 mph. Echt teleurgesteld, maar het rijden op mooie motoren is geen bezigheid voor luie mensen. Neigt naar motoz tractionator gps. Bedankt, dat is mijn gejammer.
Deze zitten standaard op mijn 2022 AS ES en na 700 mijl ben ik er ongeveer klaar mee. Extreem irritant gejank bij 55-70 mph. Echt teleurgesteld, maar het rijden op mooie motoren is geen bezigheid voor luie mensen. Neigt naar motoz tractionator gps. Bedankt, dat is mijn gejammer.
Ja, dat heb ik meegemaakt! Ik vond ze ook niet erg vertrouwenwekkend op natte wegen. En de achterkant wordt vreselijk vierkant, wat een heel raar gevoel geeft. Rijdt nu met op de weg gerichte Continentals, de achterkant is dual compound en is echt duurzaam gebleken.

#10 ·
Even voor de goede orde: ik heb de OE Karoo Streets vervangen door Pirelli Scorpion Trail II's. Het gejank is weg, ik ben dol op de veel stillere rit. Deze meer op touring gerichte (stillere) banden zouden naar mijn mening een fabrieksoptie moeten zijn.