Honda Africa Twin Forum banner
21 - 40 of 50 Posts
Discussion starter · #21 ·
Here are a couple of photos of my shorter stand - excellent quality on par with the original and very solid. This was from Krooztune who now do a complete lowering kit for the AT that includes the shorter side stand and an insert for the centre stand that you cut yourself then get welded or could bolt it. Attached is a photo of my bike with the full lowering and stand mods.
Thanks Vaughan, it looks nice, I contacted them yesterday to see if they will sell the side-stand separately but so far no reply.

Hallo,

GeĂŻnteresseerd in de verandering van de dog bone met een nieuwe zijstandaard. Ik heb geprobeerd mijn originele veer te verwijderen om een verlaagde hyperpro te monteren, maar ik kon de unit niet uit het swingarm-gebied krijgen!!!

Kunt u mij vertellen hoe ik contact kan opnemen met kroostune, aangezien ik in het Verenigd Koninkrijk ben.

Alle info wordt zeer gewaardeerd.

Discussion starter · #23 ·
Hallo,

GeĂŻnteresseerd in de botverandering met nieuwe zijstandaard. Ik heb geprobeerd mijn originele veer te verwijderen om een verlaagde hyperpro te monteren, maar kon de unit niet uit het swingarm-gebied krijgen !!!

Kunt u mij vertellen hoe ik contact kan opnemen met kroostune, aangezien ik in het VK ben.

Alle info wordt zeer gewaardeerd.
John, bekijk dit draadbericht 2, het kan helpen.
http://www.africatwinforum.com/forum/113-honda-crf1000l-africa-twin-general-discussion-forum/6642-removing-rear-shock.html

Hallo, bedankt. Ik heb die thread gevolgd toen ik de klus probeerde en zelfs de gelijkrichter verwijderd, maar er was niet genoeg ruimte om hem eruit te tillen. Ik zou de onderste 'dog leg' en de koelvloeistof fles verwijderen om meer ruimte te creëren, maar gaf het op?

Discussion starter · #25 ·
Hallo, bedankt. Ik heb die thread gevolgd toen ik de klus probeerde en zelfs de gelijkrichter verwijderd, maar er was niet genoeg ruimte om hem eruit te tillen. Ik zou de onderste "dog leg" en de koelvloeistof fles verwijderen om meer ruimte te creëren, maar heb het opgegeven?
Het is een beetje lastig en er zijn echt 2 mensen nodig, maar als je de swingarm omhoog tilt, valt het wel mee. Succes.

Hallo Johncroz62, de mensen die ik gebruikt heb zijn Krooztune met een Z, niet S, gemakkelijk te vinden op het web. David is de eigenaar / doener die de mijne heeft gedaan, dus ik kan niet adviseren hoe hij de schokdemperconstructie heeft verwijderd. Ik denk dat hij het allemaal van onderaf heeft gedaan zonder zelfs de stoel te verwijderen, maar hij heeft natuurlijk de motorfietsstandaard, dus dat moet het gemakkelijker maken. De verlaging op mijn motorfiets gebruikt dezelfde veren en schokdempers, dus alleen de mechanische "dogbone"-verbinding wordt gewijzigd (met ongeveer 15 mm) aan de achterkant, en afstandhouders plus het verhogen van de voorste stutten in de drievoudige klemmen met 10 mm. Dit betekent dat de (enigszins zachte) veereigenschappen zeer nauwkeurig worden gehandhaafd, maar de hele motorfiets 40 mm lager zit. Eerder in de thread geef ik enkele van de getallen die voor mij belangrijk zijn, zoals hellingshoek en bodemvrijheid etc.

Hallo Johncroz62, ik heb hier duidelijk niet over nagedacht - natuurlijk hoefde Krooztune mijn originele schokdemper niet te verwijderen, aangezien ze alleen de mechanische verbindingen hieronder hebben veranderd - DUH!

Soupy's Performance biedt nu verlagingslinks en verstelbare zijstandaards aan voor de Africa Twin. Met deze links in draaistijl kunt u de achterste rijhoogte van de motorfiets traploos aanpassen tussen de standaardhoogte en een verlaging van -4 inch. U hoeft niet elke keer dat u uw motorfiets omhoog of omlaag brengt bouten te verwijderen en de achtervering te demonteren.

Soupy is een lokale vriend van mij uit Michigan. Het is een klein familiebedrijf dat kwaliteit onderdelen maakt. Als u uw motorfiets wilt verlagen, overweeg dan om een klein Amerikaans bedrijf en motorliefhebber te steunen.

- Soupy's Performance Link -

Image

Image

Ja, de volledige Krooztune-kit is op mijn motor gebruikt. Ik had de 50 mm-versie en toen ik deze nauwkeurig voor en na de montage heb gemeten met mijzelf als rijder van 95 kg AAN (dit is het belangrijkste voor mij), was er een verlaging van 40 mm, gemeten onder de carterbeschermer. Ik denk dat ze de 50 mm-meting doen met de motorfiets volledig ondersteund, dus zonder enige belasting op de veren. De voorvorkkit heeft een aantal verschillende afstandhouders die in de voorveers/schokbreker-assemblages moeten worden gebruikt, dus ze moeten volledig worden gedemonteerd. Voor zover ik begrijp, wordt de voorkant ook hetzelfde verlaagd als de achterkant (wat voor mij logisch is) en gebeurt dit in 3 delen: nieuwe interne afstandhouders, bestaande interne veerstops iets aangepast en de hele schokbrekerunits 10 mm verhoogd in de bovenste drievoudige klemmen. Dus mijn motor is nu dat stukje lager, maar de veerweg en -snelheden zijn hetzelfde. Dit betekent dat het beter is op de weg, maar minder wendbaar off-road - wat me prima uitkomt, want ik doe alleen maar heel lichte off-road-dingen.

Toen ik mijn fiets 3 weken geleden ophaalde, wist ik dat ik hem lager moest zetten om me er prettig bij te voelen. Ik keek naar de Krooztune kit, maar kreeg een schok toen ik de prijs zag. Ik had een draad gezien over Soupy's verstelbare link en dacht dat het voor $130 dollar het proberen waard was. Ik bestelde de link op een maandagmiddag en ontving hem op donderdagmiddag. Ik mat eerst de hoogte van de fiets om een idee te hebben van hoeveel ik hem zou gaan verlagen. De componenten in de link lijken van goede kwaliteit te zijn en het duurde minder dan 45 minuten om te installeren. Soupy's beveelt aan om de vorkbuizen tussen 30 en 50% te laten zakken van wat je de achterkant laat zakken, dus ik heb de achterkant 44 mm en de voorkant 13 mm laten zakken. Het enige probleem dat ik had, was dat de bout door de onderkant van de schokdemper de verstelmoer van de link raakte, dus ik pakte een slijptol en verwijderde het deel van de bout dat voorbij de moer uitstak. (zie rode pijl in foto). Over het algemeen denk ik dat het een goed product is voor ons kleinere rijders en de prijs is goed. OH trouwens, ik heb de verstelbare standaard niet besteld, maar bij 44 mm had ik dat wel moeten doen, je kunt het waarschijnlijk redden (ik wel), maar het is borderline.

Hallo Fster,
Ik ben erg geĂŻnteresseerd in een zelf en ik zou de fabrikant deze vragen kunnen stellen, maar ik krijg altijd graag een antwoord van echte gebruikers.
Nu je de Soupy's al een week of langer hebt, hoe bevalt het?
Nog andere problemen gehad na het afknippen van die bout?
Is het gemakkelijk aan te passen?
Het lijkt me ook dat de aanpassing wordt gedaan zoals het aanpassen van je aandrijfketting, een beetje aan beide kanten, dus hoe of hoe krijg je de uitlijning aan beide kanten goed? Of maakt het niet uit als de ene kant 3 of 4 mm meer is dan de andere?
Bedankt bij voorbaat, :)

Wanneer u uw link ontvangt, is deze vooraf ingesteld op precies dezelfde lengte voor beide zijden. U installeert hem eerst, begint dan met de afstelling en zorg ervoor dat u beide zijden gelijkmatig afstelt. Eerst liet ik mijn zoon de fiets perfect waterpas houden met een waterpas over de achterste rail. Toen plakte ik wat tape op een punt op de achterste rail en mat ik vanaf de grond tot een markering die ik op de tape had gemaakt. Ik ging gelijke flats aan beide zijden van de afstellers naar één volledige draai en mat toen opnieuw. Uiteindelijk ging ik twee volledige slagen aan elke kant, wat overeenkwam met een verlaging van de achterste hoogte van 44 mm. Vervolgens liet ik de vorkbuizen 13 mm zakken, volgens de door de fabrikant aanbevolen 30 tot 50 procent van de achterkant. Ik ben zeer tevreden met de resultaten, de fiets rijdt prima, ik zie geen nadelige effecten van het verlagen. Er is één ding dat ik had gewild voordat ik de motorfiets verlaagde, en dat is om de hoogte van mijn koplampstraal op de muur op een vaste afstand te markeren en deze dan na het verlagen te controleren en opnieuw af te stellen.

Hallo Fster en bedankt voor de reactie, maat, oké, dat snap ik allemaal, klinkt simpel genoeg.
Doh! die verdomde koplamp, er is altijd wel iets :) bedankt voor de tip.
Geniet van je rit.

Hallo allemaal!

Omdat ik mijn AT moet verlagen (ik ben "slechts" 162 lang, maar dat is niet het belangrijkste probleem vanuit mijn oogpunt. De belangrijkste reden is: Ook de passagiersstoel is erg hoog en het is niet echt comfortabel om op en af te stappen als je kleiner bent dan 170 cm), wil ik me ook bij deze thread aansluiten.

@wytco: Metisse in Duitsland biedt hetzelfde/een vergelijkbaar product aan. Ik heb vorige week met hen gesproken en kreeg te horen dat dit onderdeel gewoon meer spanning van de veer wegneemt. Dit betekent dat als je op de motorfiets zit, hij iets meer naar beneden gaat dan normaal. Onbelast heeft de AT dezelfde hoogte als in de standaardconfiguratie. Bovendien moet je de vork erdoor steken (wat ik niet leuk vind).

Ik ben van plan de verlaging te doen met behulp van onderdelen van Wilbers. Voor: Andere - progressieve - veren, reductiebussen en zero friction olie. Achter: Nieuwe - kortere - schokdemper.

Dit brengt me bij mijn volgende vraag: Heeft iemand een verlaging gedaan met behulp van dergelijke Wilbers-onderdelen die ik hierboven heb uitgelegd?

Groeten, gerhard

Discussion starter · #39 ·
Hallo allemaal!

@wytco: Metisse in Duitsland biedt hetzelfde/een vergelijkbaar product aan. Ik sprak ze vorige week en kreeg te horen dat dit onderdeel gewoon meer spanning van de veer wegneemt. Dit betekent dat als je op de motorfiets zit, hij iets meer naar beneden gaat dan normaal. Onbelast heeft de AT dezelfde hoogte als in de standaardconfiguratie. Bovendien moet je de vork erdoor steken (wat ik niet leuk vind).
Hoi Gehard, ik heb de Metisse veerplaat op mijn motor en het werkt zeker, het verlagen van de voorste Alpen heeft geholpen.

21 - 40 of 50 Posts