Honda Africa Twin Forum banner

Bagage zonder rek voor standaard met handgrepen

21K views 38 replies 16 participants last post by  radars.amity0w  
#1 ·
Ik wil mijn AS-handgrepen echt niet kwijtraken, maar ik wil ook geen pannierdragersysteem. Ik ben erg gecharmeerd van het Kriega OS-systeem. Dus na veel onderzoek heb ik de OS-basis voor een Yamaha Tenere 700 besteld, en 2x OS-12 tassen. Ze zouden deze week moeten komen, en ik zal terugkoppelen of het past. De volgende optie die ik heb, is om de KTM 1190 OS-basis te bestellen, en te hopen dat de achterbank vergelijkbaar breed is als de AT.

Ik wil de basis onder de handgrepen plaatsen, en over de achterbank. 🤞
Image

Onderzoek:

Image

#4 ·
Ik wil mijn AS-handgrepen echt niet kwijtraken, maar ik wil ook geen pannier rack systeem. Ik ben echt fan van het Kriega OS-systeem. Dus na veel onderzoek heb ik de OS-basis voor een Yamaha Tenere 700 besteld, en 2x OS-12 tassen. Ze zouden deze week moeten komen, en ik zal terugkoppelen of het past. De volgende optie die ik heb, zou zijn om de KTM 1190 OS-basis te bestellen, en te hopen dat de achterbank vergelijkbaar breed is als de AT.

Ik wil de basis onder de handgrepen plaatsen, en over de achterbank. 🤞 View attachment 72634

Onderzoek:

View attachment 72635
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2022 standaard AT. Na de Kriega website te hebben bekeken, lijkt het mij dat hun niet-specifieke OS-basis smal genoeg is in het midden om onder de handgreep te passen. Het moet toch mogelijk zijn om de achterste riemen aan de oem bagagerek te bevestigen zonder gaten te boren? Heeft iemand daar ervaring mee?
Image

#6 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2022 standaard AT. Na het bekijken van de Kriega-website lijkt het mij dat hun niet-specifieke OS-basis in het midden smal genoeg is om onder de grijpbeugel te passen. Het moet toch mogelijk zijn om de achterste riemen aan de oem bagagerek te bevestigen zonder gaten te boren? Heeft iemand daar ervaring mee?
View attachment 72705
Tenere OS Base werkte niet. De onderste riemen hadden een vaste lengte, alleen voor de T7.

De universele basis zoals je hebt afgebeeld heeft verstelbare boven- en onderriemen. Mijn pakket komt morgen aan en ik zal wat foto's plaatsen. Fingers crossed!!

#9 ·
Mmm... Ik vraag me af hoe de tassen over de handgrepen zullen passen...
Ik ga morgen een vriend opzoeken die aluminium kan lassen. Misschien kan hij iets voorstellen zodat ik de handgrepen kan behouden.

Ik zal ook nog wat foto's maken van hoe het eruit ziet als de OS Base over de handgrepen gaat. Ik heb ook nog niet de 2 lussen voor de achterkant geplaatst.

#14 ·
Ik denk dat we een oplossing hebben gevonden! De tweede set ogen heeft zeker geholpen!

Ik ga een van de riemen OVER de handgreep plaatsen. Op die manier helpt het om het te bevestigen. Ik zal ook controleren of de uitlaat de basis raakt en dit dienovereenkomstig aanpassen. En ik moet nog de kleine lussen aan de achterste bouten op de handgreep bevestigen. Ik denk dat iedereen dit kan doen, als je een Standard hebt met de handgrepen. Zonder de OEM-handgrepen heeft Kriega al een AT-kit voor de basis.

Ik zal alles dit weekend in elkaar zetten. Ik heb nog niet eens genoeg spullen om deze 12L tassen te vullen, maar dit is een geweldig begin!

#17 ·
Alles begrepen! 98% tevreden!

Alles past prima, behalve dat de rechterkant de uitlaat lichtjes raakt. Ik ga een kleine afstandhouder/beugel maken om hem naar buiten te duwen en aan de bout van de achterste handgreep te bevestigen.

Image

Image

Image

Image

Voor langere reizen ga ik een grotere waterdichte duffeltas op de achterbank vastmaken voor extra opslagruimte.

#26 ·
Ik heb het helemaal uitgevogeld!
98% tevreden!

Alles past geweldig, behalve dat de rechterkant de uitlaat lichtjes raakt. Ik ga een kleine afstandhouder/beugel maken om hem naar buiten te duwen en aan de bout van de achterste handgreep te bevestigen.

Voor langere reizen ga ik een grotere waterdichte duffeltas op de achterbank vastmaken voor extra opslag.
Ik ben van plan een vergelijkbare opstelling te maken. Heeft u tot nu toe problemen gehad - of wijzigingen sinds uw laatste bericht?

Bedankt!

#18 ·
Dat zijn echt mooie tassen die je installeert! Ik wilde mijn enduro-tassenopstelling delen, ik heb de tas uiteindelijk verplaatst naar de buurt van waar de passagiersbeen zou rusten, ook de brug van de tas zit onder de passagiersstoel. Deze positie hielp om eventuele zorgen over hete uitlaatgassen weg te nemen en stabiliseerde elke zijwaartse beweging in de wielkast.

#19 ·
Dat zijn echt mooie tassen die je installeert!
Ik wilde mijn enduro-tassenopstelling delen, ik heb de tas uiteindelijk verplaatst naar de plek waar de passagiersbeen zou rusten, ook de brug van de tas zit onder de passagiersstoel. Deze positie hielp om zorgen over hete uitlaatgassen weg te nemen en elke zijwaartse beweging in de wielkast te stabiliseren.
View attachment 73216
Ik heb nog niet geprobeerd om de brug onder de stoel te plaatsen. Dat is een geweldig idee! Ik zal het snel proberen.

Ik heb ook gespeeld met het idee om deze te verkopen en een Mosko Reckless 40L rackless setup te kopen. Ze vallen normaal gesproken buiten mijn prijsklasse. Ik geloof dat er een uitverkoop is waardoor ze wat betaalbaarder worden

#20 ·
Ik wil mijn AS-handgrepen echt niet kwijtraken, maar ik wil ook geen pannierdragersysteem. Ik ben erg gecharmeerd van het Kriega OS-systeem. Dus na veel onderzoek heb ik de OS-basis voor een Yamaha Tenere 700 en 2x OS-12 tassen besteld. Ze zouden deze week moeten komen en ik zal terugkoppelen of het past. De volgende optie die ik heb, zou zijn om de KTM 1190 OS-basis te bestellen en te hopen dat de achterbank vergelijkbaar breed is als de AT.

Ik wil de basis onder de handgrepen en over de achterbank plaatsen. 🤞 View attachment 72634

Onderzoek:

View attachment 72635
HĂ© maat, wat is dat voor een bagagerek? Beveel je het aan?

#31 ·
Hallo, ik weet dat het een oud draadje is, maar ik heb hier een oplossing voor bedacht, omdat ik geen gebruik wilde maken van de Kriega OS-basis en niemand iets vergelijkbaars heeft ontworpen, wat ik helaas wel kan.
Ik ben momenteel het eerste ontwerp aan het testen zonder derde steunpoot, maar ik zal de poot zeker toevoegen om het gewicht van de bagage te ondersteunen
Image
Image
Image

#32 ·
HĂ© daar, ik weet dat het een oud draadje is, maar ik heb een oplossing hiervoor ontworpen, omdat ik geen kriega OS-basis wilde gebruiken en niemand iets soortgelijks heeft ontworpen wat ik helaas wel kan.

Ik ben momenteel het eerste ontwerp aan het testen zonder derde steunpoot, maar ik zal de poot zeker toevoegen om het gewicht van de bagage te ondersteunen View attachment 88687 View attachment 88688 View attachment 88689
Uitstekend idee en goed uitgevoerd.
Even een gedachte, als je het snel los wilde maken, zou je misschien een sluiting kunnen inbouwen, zoals de plastic zijkoffers doen, die onder het zijpaneel haakt, dat zou betekenen dat je het frame niet hoeft vast te schroeven. Maar misschien wil je dat het een permanente bevestiging is, zo ja, negeer me dan :)