Honda Africa Twin Forum banner
21 - 40 of 57 Posts
Ik ben het met je eens over de korte hendels, ik rijd bijna altijd met één of twee vingers op elke hendel. Ik heb echter alleen gemerkt dat de koppelingshendel mijn vingers beknelt of op mijn vingers botst. Ik heb ze allebei maximaal afgesteld en de voorremhendel botst voordat hij mijn vinger verplettert. Misschien moeten we eens kijken naar de dime-truc van de KLR650?!?! of zoals je van plan bent te doen, de juiste hendels kopen hahaha

Ik heb mijn standaard remhendel afgebroken en had een vervanging nodig, ik heb er een paar van Amazon gekocht en ze hebben goed genoeg gewerkt. Ik weet zeker dat je met je bewerkingsmogelijkheden de OEM-hendels in een kortere uitvoering zou kunnen kopiëren. (y) Het zou ons weer iets geven om over te dromen.
Ik ben een één-vinger-koppeling-man... de hendel raakt mijn vingers als ik mijn wijsvinger gebruik... ben langzaam overgestapt op het gebruik van mijn middelvinger op de koppeling, wat veel MX-mannen doen... inclusief Kirian Mirabet (de man die gek is op de AT.)

Ik ben een één-vinger koppeling man... de hendel raakt mijn vingers als ik mijn wijsvinger gebruik... ben langzaam overgestapt op het gebruik van mijn middelvinger op de koppeling, wat veel MX-mannen doen... inclusief Kirian Mirabet (de man die gestoord is op de AT.)
Ja, hier ook, ik gebruik er twee als ik langer dan 2 uur in de file heb gestaan.... het gebeurt helaas. Ik ga moeten spelen met de afstelling, maar nu ik de Pro-Grip 714 Grip Puppies heb toegevoegd, heb ik de sturen breder gemaakt en wat ruimte uit mijn vrije speelruimte gehaald. Zoals ik al zei, ik heb goedkope aftermarket hendels. Zodra ik wat tijd in de garage heb, zal ik ze inkorten tot een twee-vinger hendel en kijken hoe ik het vind.

Volgende trip ga ik de middelvinger aanpak proberen. Bedankt

• Like
Reactions: wcolef
Discussion starter · #23 ·
Heb je die van Puig besteld? Laat me weten wat je ervan vindt... Ik heb erover nagedacht, zowel koppeling als rem voor mijn 1000... cheers.
Zal ik doen, nog geen e-mail dat ze verzonden zijn, dus ik weet niet zeker wanneer ik ze zal krijgen.

Ik ben het met je eens over de korte hendels, ik rijd bijna altijd met één of twee vingers op elke hendel. Ik heb echter alleen gemerkt dat de koppelingshendel mijn vingers beknelt of helemaal vastloopt. Ik heb ze allebei maximaal afgesteld en de voorremhendel loopt vast voordat hij mijn vinger verplettert. Misschien moeten we eens kijken naar de dime-truc van KLR650?!?! of zoals je van plan bent te doen, de juiste hendels kopen hahaha

Ik heb mijn standaard remhendel afgebroken en had een vervanging nodig, ik heb er een paar van Amazon gekocht en ze hebben goed genoeg gewerkt. Ik ben er zeker van dat je met je bewerkingsmogelijkheden de OEM-hendels in een kortere versie zou kunnen kopiëren. (y) Het zou ons weer iets geven om over te kwijlen.
Mijn handen zijn niet zo groot als een schop, dus ik moet de oem ongeveer halverwege afstellen, ik kan de rem dicht genoeg aantrekken met twee vingers dat hij mijn vingers beknelt als ik ze op de grip laat zitten, als de hendel het verst naar buiten was afgesteld, zou dat geen probleem zijn, maar ik zou me moeten uitrekken om hem te bereiken en ik zou niet dezelfde controle hebben over het eerste remmen

Wat betreft het maken van mij, het zou gewoon te lang duren, dus ik kan net zo goed fatsoenlijke kopen die redelijk goedkoop zijn, ik heb alleen de neiging om dingen te maken als ik niet kan krijgen wat ik wil tegen een redelijke prijs.

Ik pleit schuldig aan het hebben van een gemakkelijke trigger om te knutselen en geld uit te geven aan de blauwe schoonheid, maar hier begrijp ik de behoefte niet. Pls verlicht me help mijn portemonnee leeg te maken.
Daar gaan we. Het voor je opgelost.

Ik besefte niet dat dat een ding was in de VS, hier reserveren we die vinger voor het signaleren aan automobilisten.
@TheMKoi is een goede Canuck. Op de wegen hier in Vancouver en waar ik opgroeide in Toronto, betekenen de claxon en die vinger "goedemorgen"!

Sorry eh!

• Like
  • Haha
Reactions: Bill J and Hood
Mijn excuses voor een mogelijk domme vraag, maar wat is de toegevoegde waarde van een kortere hendel? Comfort? Precisie?
Ik beken schuld voor het hebben van een gemakkelijke trekker voor het knutselen en het uitgeven van geld aan de blauwe schoonheid, maar hier begrijp ik de behoefte niet. Gelieve mij te verlichten ;-)
Met een shorty kun je een paar vingers op de hendel hebben en toch een paar vingers aan het stuur vasthouden.

Ik rijd met 2 vingers op de koppeling en één op de rem en heb mijn hendels zo afgesteld dat ze mijn vingers niet beknellen tijdens normaal gebruik. Af en toe beknel ik echter wel een beetje mijn vingers, bijvoorbeeld tijdens een noodstop. Hoewel ik graag een set Puig shorties zou willen, maar alleen als het een echte 2-vingerhendel is. Sommige van de zogenaamde shorties zijn meer 3-vingerhendels.

• Like
Reactions: TheMKoi
Ik heb de wild@heart tweevinger remhendel op mijn '22 dct. Ik denk dat ik de duurste oplossing heb gevonden die er is, maar ik vind de hendel erg fijn. De hendel is CNC gefreesd en heeft de binnenkant van de standaard hendel nodig om overgezet te worden. Het is maximaal een klusje van 5-10 minuten. Ze hebben een enorme haak aan het uiteinde en een kartel tussen de wijs- en middelvinger. Ik heb hem pas een paar weken geĂŻnstalleerd, maar ik ben nu veel blijer. Vandaag heb ik paniekstops bij nat weer geoefend bij ongeveer 65 km/u - de eindhaak en de kartel werken goed om je vingers stevig op hun plaats te houden en er is geen beknelling van de vingers. Er is zeker minder hefboomwerking, maar ik geef de voorkeur aan de shorty met een ruime marge. Ik houd de standaard hendel als reserve, maar wat ik eigenlijk zou moeten doen, is hem terugbrengen naar de mountainbike uit 1984 waar hij van gestolen is.

Ik heb mijn vriend over de hendel verteld en hij heeft zowel de koppelings- als de remhendel geĂŻnstalleerd en meldt dat het zijn favoriete mod is.

Ik heb de wild@heart twee-vinger remhendel op mijn '22 dct. Ik denk dat ik de duurste oplossing heb gevonden die er is, maar ik vind de hendel erg fijn. De hendel is CNC-gefreesd en heeft de binnenkant van de standaard hendel nodig om te worden overgezet. Het is maximaal 5-10 minuten werk. Ze hebben een enorme haak aan het uiteinde en een kartel tussen de wijs- en middelvinger. Ik heb hem pas een paar weken geĂŻnstalleerd, maar ik ben nu veel gelukkiger. Vandaag heb ik paniekstops bij nat weer geoefend bij ongeveer 65 km/u - de eindhaak en de kartel werken goed om je vingers stevig op hun plaats te houden en er is geen beknelling van de vingers. Er is zeker minder hefboomwerking, maar ik geef de voorkeur aan de shorty met een ruime marge. Ik houd de standaard hendel als reserve, maar wat ik echt zou moeten doen, is hem terugbrengen naar de mountainbike uit 1984 waar hij van gestolen is.

Ik was enthousiast over de hendel tegen een vriend en hij installeerde zowel de koppelings- als de remhendel en meldt dat het zijn favoriete aanpassing is.
View attachment 78576
View attachment 78577
Bedient hij uw remlicht/cruise control?

Ze zijn erg aardig.
Weet iemand of ze in Europa verkopen?
Het bestelproces is een beetje ouderwets. Je e-mailt ze voor een offerte waarin je precies aangeeft wat je wilt en waar het naartoe verzonden moet worden. Ze komen terug met prijzen en een verzendofferte. Het bedrijf is Zuid-Afrikaans en ik zit aan de westkust van Canada en ik denk dat het van de eerste e-mail tot de levering ongeveer 10 dagen duurde. Ik kan niet zien waarom ze niet naar Europa zouden verzenden, maar je zou hoe dan ook contact met ze moeten opnemen.

Ik heb op hun site gekeken omdat ik het uiterlijk erg mooi vond, maar ze vermelden alleen voor de jaren 2016-2019, zijn het dezelfde die jij voor de 2020 hebt gekregen?
Te laat voor mij nu, want de mijne (Puig) zijn zogenaamd onderweg.
Zelfde hendel denk ik. Ik heb ze net gemaild en verteld wat ik wilde en voor welk jaar motor. Ik heb een '22 zoals jij en wat ze stuurden past. De website is een beetje verouderd. Ze bieden bijvoorbeeld momenteel geen zwart aan als optie - alleen onbewerkt zilver.

Ik heb een ijzerzaag gebruikt om mijn hendels in te korten tot 2-3 vinger shorty's.

Daarna heb ik wat stoffen tape gebruikt om mijn vingers te isoleren van het koude aluminium in de wintermaanden.

Ik merkte dat als ik offroad rijd, de overtollige lengte van de hendels oncomfortabel is, en bij de koppelingshendel mijn laatste 2 vingers kan samendrukken als ik in technisch terrein bezig ben.

Ik ben nog nooit in een situatie geweest waarin 2 vingers niet genoeg waren om me te stoppen (rechterhandrem).
Ik ben rechtshandig en geen persoon met een zwakke grip, dus mijn ervaring is mogelijk niet goed overdraagbaar.

Als laatste punt, en dit is voor iedereen die op crossmotoren of oudere motoren rijdt, ik geloof dat het inkorten (of vervangen door shorty) van de remhendel kan fungeren als een soort analoge voor-ABS.

Ja, remlichten en cruisecontrol werken nog.
Ik heb mijn 2021AT laten vallen en mijn koppelingshendel gebroken en een goedkoop paar van Amazon besteld. Ik hoopte dat de opvouwbare hendel zou voorkomen dat ze zouden breken bij mijn volgende incident buiten de fiets. Omdat ik voorzichtig ben geweest met het verwijderen en vervangen van onderdelen, heb ik ontdekt dat mijn cruisecontrol niet meer werkt. Ik heb de koppelingshendel teruggeplaatst naar de originele en kan de cruisecontrol nog steeds niet inschakelen. De console toont dat de cruisecontrol wacht op de "set"-knop, die geen signalen meer geeft.
(boven de 3e versnelling en de juiste cruisesnelheid). Ik zal de connectoren opnieuw controleren om te zien of die nu kapot zijn.

21 - 40 of 57 Posts