Honda Africa Twin Forum banner

Uw chassisnummer #

27K views 38 replies 34 participants last post by  StephanT  
#1 ·
Hé, dit idee komt van Playhard714's thread. Dacht dat het interessant zou kunnen zijn om alle verschillende VIN-productienummers te zien en waar ter wereld ze zich bevinden. Omdat al deze AT's in dezelfde Honda-fabriek werden geproduceerd, kan het ons een perspectief geven op hoe ze mogelijk voor de verschillende markten zijn geproduceerd en of er overeenkomende nummers uit verschillende landen zijn. OK, ik begin #000051 USA

#3 ·
Hé, ik heb dit idee van Playhard714's thread. Dacht dat het interessant zou kunnen zijn om alle verschillende VIN-productienummers te zien en waar ter wereld ze zich bevinden. Omdat al deze AT's in dezelfde Honda-fabriek zijn geproduceerd, kan het ons een perspectief geven op hoe ze voor de verschillende markten zijn geproduceerd en of er overeenkomende nummers uit verschillende landen zijn.
OK, ik begin
#000051 USA
Als het de bedoeling is om VIN-decodeerinformatie te verkrijgen, weet ik niet zeker wat er uit de laatste zes numerieke cijfers gehaald kan worden?

#8 ·
16Rally voor zover ik weet, zouden alle eerste 11 cijfers hetzelfde moeten zijn, afgezien van een mogelijke landcode. Waar ik op doel is dat mijn motorfiets 000051 is, maar hij is gekocht in september 2016, enkele maanden nadat de jongens in Europa de hunne kregen. Is er ergens in een ander land nog een 000051 en zo niet, waar was mijn motorfiets al die tijd als het de 51e motorfiets van de lijn was? Ik weet dat dit allemaal nogal anal is en dat er misschien niet veel uitkomt, maar ik ben nieuwsgierig en misschien zijn er nog wel meer mensen. Weet iemand of er een landcode is? Mijn volledige VIN is JH2SD0417GK000051
J = JAPAN
H = HONDA
2 = MOTORFIETS
SDO4 = CRF 1000
1 = ? NIET ZEKER MAAR MOGELIJK EEN 5E CIJFER VOOR DE BOVENSTAANDE MODELCODE
7 = CONTROLECIJFER
G = 2016
K = ? NIET ZEKER MISSCHIEN LAND
000051 = PRODUCTIENUMMER

#9 ·
16Rally, voor zover ik weet, zouden de eerste 11 cijfers allemaal hetzelfde moeten zijn, afgezien van een mogelijke landcode. Waar ik op doel, is dat mijn motorfiets 000051 is, maar in september 2016 is gekocht, enkele maanden nadat de mensen in Europa de hunne kregen. Is er ergens in een ander land nog een 000051, en zo niet, waar was mijn motorfiets al die tijd, als het de 51e motorfiets van de band was? Ik weet dat dit allemaal vrij anal is en dat er misschien niet veel uitkomt, maar ik ben nieuwsgierig en misschien zijn er nog wel een paar anderen. Weet iemand of er een landcode is? Mijn volledige VIN is JH2SD0417GK000051
J = JAPAN
H = HONDA
2 = MOTORFIETS
SDO4 = CRF 1000
1 = ? NIET ZEKER, MAAR MOGELIJK EEN 5E CIJFER VOOR DE BOVENSTAANDE MODELCODE
7 = CONTROLECIJFER
G = 2016
K = ? NIET ZEKER, MISSCHIEN LAND
000051 = PRODUCTIENUMMER
Precies mijn punt.
Wat ik graag wil weten, is of er iets in de eerste 11 cijfers een handgeschakelde versnellingsbak onderscheidt van een DCT?

In de geest van het volgen van uw voorgestelde indeling:
000132 USA

Ik zal ook toevoegen: DCT, 7/16 (vervaardigd in juli 2016)
Verder verschillen cijfers 9 en 10 van mijn VIN van die van u.

#10 ·
Volgens alles wat ik heb gelezen, is het negende cijfer een controlecijfer en dat zou anders moeten zijn en het tiende is het jaar. Als je 2017 hebt, zou het anders moeten zijn. G = 2016 H = 2017